Opskrift på sund kage....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.091 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. august 2009

netdaddy

Hej tøser

For noget tid siden så jeg en opskrift herinde på en kage der, så vidt jeg husker, var uden både sukker og gluten.

Men nu kan jeg ikke finde den igen.

Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med det?

Sønnike har jo snart fødselsdag og der vil vi gerne lave den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2009

Jordbærpigen

den kommer her

400 g dadler
200 g mandler
saft og skræl af 1 øko appelsin
5 spsk. rapsolie
2 tsk. kanel
1 tsk. vaniliesukker
meget lidt salt og friskkværnet peber
6 æg

alle ingredienser pånær æggene kommes i en foodprocesser og røres i ca. 2 minutter til det er en lind konsistens alla marcipan. og her vil jeg skynde mig at sige, at jeg startede med at blende dadlerne+ appelsinsaften til det var helt cremet, derefter tilsatte jeg de andre ting.
derefter blandes 1 æg i af gangen mens maskinen stadig kører.

hældes i en smurt bradepande eller lign. og bages i ovenen ved 160 grader i ca. 45 min.

i øvrigt kan halvdelen af mandlerne erstattes med hasselnødder og der kan tilsættes bananer og kakao (gør bestemt ikke kagen dårligere)

Anmeld

26. august 2009

netdaddy

Jane84 skriver:

den kommer her

400 g dadler
200 g mandler
saft og skræl af 1 øko appelsin
5 spsk. rapsolie
2 tsk. kanel
1 tsk. vaniliesukker
meget lidt salt og friskkværnet peber
6 æg

alle ingredienser pånær æggene kommes i en foodprocesser og røres i ca. 2 minutter til det er en lind konsistens alla marcipan. og her vil jeg skynde mig at sige, at jeg startede med at blende dadlerne+ appelsinsaften til det var helt cremet, derefter tilsatte jeg de andre ting.
derefter blandes 1 æg i af gangen mens maskinen stadig kører.

hældes i en smurt bradepande eller lign. og bages i ovenen ved 160 grader i ca. 45 min.

i øvrigt kan halvdelen af mandlerne erstattes med hasselnødder og der kan tilsættes bananer og kakao (gør bestemt ikke kagen dårligere)

Åååååhhh - du er da bare min frelsende engel.....tusind tusind tak for det.....du har lige reddet min søns fødselsdags-brunch på lørdag....

Anmeld

6. september 2009

Jordbærpigen

netdaddy skriver:

Åååååhhh - du er da bare min frelsende engel.....tusind tusind tak for det.....du har lige reddet min søns fødselsdags-brunch på lørdag....

Det var da så lidt. Håber brunchen gik godt og at kagen smagte?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.