Mælk om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2014

Dr. House

Janne T. skriver:

Gaaarh! Hun forstår virkelig langsomt at få indarbejdet ting efter hendes hoved den lille trold. Suk!

Rose får altid en kop lun mælk når hun skal puttes inden hun får børstet tænder, og det er et hyggeligt aftenritual.

Problemet er, at hun lige så stille har fået udvidet det... Hun ligger sig pænt i sengen, og når hun så har ligget sådan 20-30 min., sætter hun sig op og NÆGTER at sove, før end hun har fået mere varm mælk.

Lige præcis dén kamp kan jeg godt tage med hende, for da er jeg stadig frisk, det handler bare om at bestemme sig for at gøre det.

.. Men.. Hun vågner også midt om natten og beder om mælk! Og det kan sagtens ske 2-3 gange. Problemet er, at hvis vi siger nej, bliver hun stjernehysterisk (med stor risiko for at vække James, som så har svært ved at falde i søvn igen = hans nattesøvn ødelægges), og hun sover IKKE videre, hvis ikke hun får den mælk.

Og når hun vågner kl 00, 02, 04 og beder om mælk, må jeg sgu indrømme, at jeg ikke ligefrem tænker "Nej! Så må vi stå op!" - Nej, jeg tænker "Fuuuuuuck, skyd mig med en riffel jeg er træt, jeg lå lige og sov så tungt! Nu får hun den åndssvage mælk så jeg kan sove videre". Seriøst, viljestyrken findes bare IKKE klokken lort om natten, når man er dødtræt.

Så hvordan f.. kommer vi lige ud af det her? Jeg forstår slet ikke hun vågner så ofte og beder om det - Og vand accepterer hun ikke. 

I dag stod vi op 5.30 af samme årsag. Da bad hun om det for 3. gang, og der trak jeg grænsen. Det betød hun kun har fået 8,5 timers søvn, fordi hun var vildt længe om at falde i søvn i aftes.. 

Det er bare ikke holdbart  

Spiser hun sig mæt i aftensmad? Ellers kan det være hun er sulten, og har brug for mælken til at mætte hende. 

Jeg ville give hende den ekstra kop mælk inden natten, det kan være det stopper natteroderiet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2014

StudPsyk

Dr. House skriver:

Spiser hun sig mæt i aftensmad? Ellers kan det være hun er sulten, og har brug for mælken til at mætte hende. 

Jeg ville give hende den ekstra kop mælk inden natten, det kan være det stopper natteroderiet. 

Det stopper ikke natteroderiet, for hun har jo netop fået den længe, men vågner stadig.

Rose og mad er et helt andet kapitel, men uanset får hun typisk noget umiddelbart inden hun kommer i seng, nogen gange yoghurt, andre gange rugbrød, så det er ikke sult.. 

Anmeld

11. marts 2014

sorensen-80

Janne T. skriver:

Åhh hvor jeg forstår! Og jeg kan blive lidt små irriteret, når folk dømmer en fordi man har givet efter lidt for mange gange, men når man er pissetræt, stresset og netop som for både du og jeg er den eneste der dur om natten, så bliver det bare et tilfælde af whatever works. Herhjemme vil Rose også kun have mig hvis hun vågner, så jeg har heller aldrig "fri".

Men jeg kan fortælle dig at hun her til aften slet ikke bad om en kop varm mælk efter jeg puttede hende og hun faldt i søvn på 20 minutter. Jeg skal ikke kunne sige om det er fordi hun allerede har "lært lektien", eller om hun bare var stjernetræt. Vi har været på farten en del af dagen, og hun sov hun 20 min. til middag. Men jeg bilder mig selv ind det er første årsag

Du kan godt! Og du skriver bare hvis du får brug for moralsk opbakning

Klik her og skriv...

Anmeld

11. marts 2014

NNL

Janne T. skriver:

Åhh hvor jeg forstår! Og jeg kan blive lidt små irriteret, når folk dømmer en fordi man har givet efter lidt for mange gange, men når man er pissetræt, stresset og netop som for både du og jeg er den eneste der dur om natten, så bliver det bare et tilfælde af whatever works. Herhjemme vil Rose også kun have mig hvis hun vågner, så jeg har heller aldrig "fri".

Men jeg kan fortælle dig at hun her til aften slet ikke bad om en kop varm mælk efter jeg puttede hende og hun faldt i søvn på 20 minutter. Jeg skal ikke kunne sige om det er fordi hun allerede har "lært lektien", eller om hun bare var stjernetræt. Vi har været på farten en del af dagen, og hun sov hun 20 min. til middag. Men jeg bilder mig selv ind det er første årsag

Du kan godt! Og du skriver bare hvis du får brug for moralsk opbakning

Tusind tak, og hvor er det dejligt at høre at det (forhåbentligt) allerede virker hos jer! Det tog to timer i nat at få ham til at falde til ro hvor han bare skreg på sin sutteflaske. Jeg tilbød ham vand fra et glas i stedet, men det ville han ikke have.

Jeg er bare lidt i tvivl om jeg skal lade ham få flasken til at falde i søvn, for det er der han bruger den til at falde til ro når han ikke vil tage en sut... Eller om det er en fordel at droppe den helt?

Også fordi (undskyldning igen) at min mor skal passe ham fra lørdag til søndag og at det er synd for dem begge hvis hun skal kæmpe med en hysterisk dreng.

Årh altså hvor er det svært. Men det positive er, at her til morgen bad han ikke om flasken, som han ellers plejer

Anmeld

11. marts 2014

StudPsyk

Tusind tak, og hvor er det dejligt at høre at det (forhåbentligt) allerede virker hos jer! Det tog to timer i nat at få ham til at falde til ro hvor han bare skreg på sin sutteflaske. Jeg tilbød ham vand fra et glas i stedet, men det ville han ikke have.

Jeg er bare lidt i tvivl om jeg skal lade ham få flasken til at falde i søvn, for det er der han bruger den til at falde til ro når han ikke vil tage en sut... Eller om det er en fordel at droppe den helt?

Også fordi (undskyldning igen) at min mor skal passe ham fra lørdag til søndag og at det er synd for dem begge hvis hun skal kæmpe med en hysterisk dreng.

Årh altså hvor er det svært. Men det positive er, at her til morgen bad han ikke om flasken, som han ellers plejer

Men hvor er du sej du holdt fast! Det betaler sig i det lange løb. Det har egentlig været min oplevelse de gange vi har skulle bryde en vane, det går egentlig rimelig stærkt. Også den gang vi skulle stoppe med godnatflasken. Når man først lige tager sig sammen til at tage kampen

Jeg ved ikke helt hvad jeg mener om den til putningen.. Jeg tror jeg synes det kommer an på om det er en tryghedsting eller om det mest virker som en vane. Rose stoppede først med godnatflaske da hun var over år gammel, og det var fordi den gav hende ro og tryghed i puttesituationen som altid har været svær.. Så lige med hensyn til det synes jeg det er ok at lytte til barnet. Nogen synes de skal stoppe så snart de er et år, men jeg synes det er individuelt.

Men det betyder jo ikke jeg har ret Hvad synes du selv? Måske er det bedst at starte med at stoppe med dem om natten og så tage putteflasken senere, så det ikke er for stor en omvæltning? 

Nårhja, hun bad forresten om den i nat, og der var det en kamp i 1½ time, men mor gav ikke efter  

Anmeld

11. marts 2014

NNL

Janne T. skriver:

Men hvor er du sej du holdt fast! Det betaler sig i det lange løb. Det har egentlig været min oplevelse de gange vi har skulle bryde en vane, det går egentlig rimelig stærkt. Også den gang vi skulle stoppe med godnatflasken. Når man først lige tager sig sammen til at tage kampen

Jeg ved ikke helt hvad jeg mener om den til putningen.. Jeg tror jeg synes det kommer an på om det er en tryghedsting eller om det mest virker som en vane. Rose stoppede først med godnatflaske da hun var over år gammel, og det var fordi den gav hende ro og tryghed i puttesituationen som altid har været svær.. Så lige med hensyn til det synes jeg det er ok at lytte til barnet. Nogen synes de skal stoppe så snart de er et år, men jeg synes det er individuelt.

Men det betyder jo ikke jeg har ret Hvad synes du selv? Måske er det bedst at starte med at stoppe med dem om natten og så tage putteflasken senere, så det ikke er for stor en omvæltning? 

Nårhja, hun bad forresten om den i nat, og der var det en kamp i 1½ time, men mor gav ikke efter  

Sejt at du også kunne holde stand i nat Lad os håbe de snart forstår budskabet

Jeg er ret sikker på at flasken er en tryghedsting når han skal sove. Det er den han falder til ro med, og hvis den ikke er der, bliver han helt panisk.

Men om natten er han begyndt at brokke sig over flasken og vil have mælk i, eller have at jeg varmer den mere, og sådan gider jeg bare ikke blive kostet rundt med midt om natten længere (den er varm nok!). Han bliver to år sidst i april, så vi har også fået mange bebrejdelser fra andre om hvorfor han stadig får den. Men for ham har det været som når de andre forældre giver deres barn en sut - og hvorfor gør de så stadig det?? Samme årsag

Men tak for dit svar, tror vi holder fast i den til putningen lidt endnu!

Anmeld

22. marts 2014

StudPsyk

NNL skriver:

Sejt at du også kunne holde stand i nat Lad os håbe de snart forstår budskabet

Jeg er ret sikker på at flasken er en tryghedsting når han skal sove. Det er den han falder til ro med, og hvis den ikke er der, bliver han helt panisk.

Men om natten er han begyndt at brokke sig over flasken og vil have mælk i, eller have at jeg varmer den mere, og sådan gider jeg bare ikke blive kostet rundt med midt om natten længere (den er varm nok!). Han bliver to år sidst i april, så vi har også fået mange bebrejdelser fra andre om hvorfor han stadig får den. Men for ham har det været som når de andre forældre giver deres barn en sut - og hvorfor gør de så stadig det?? Samme årsag

Men tak for dit svar, tror vi holder fast i den til putningen lidt endnu!

Hvordan går det hjemme hos jer?

Her er den nattemælk helt væk nu + plus den efter tandbørstningen! Nu får hun kun en kop før tandbørstningen, og så spørger hun ikke mere. Det er så fedt!

Anmeld

22. marts 2014

twinny

Janne T. skriver:

Her er den nattemælk helt væk nu + plus den efter tandbørstningen! Nu får hun kun en kop før tandbørstningen, og så spørger hun ikke mere. Det er så fedt!

Sådan. 

Anmeld

24. marts 2014

NNL

Janne T. skriver:

Hejsa

Det er dejligt at høre det går godt hos jer! Det gør det også her... Efter første nat med 2½ times skrigeri, sov han igennem 5 nætter i streg - det er aldrig sket før! Men så skulle han overnatte hos min mor fordi vi skulle til bryllup og første nat hjemme igen vågnede han, og det har han gjort ca 2 ud af 3 nætter siden. Men han får ikke flaske. Han spørger nogle gange efter den, men jeg tror han har forstået at han ikke får den mere. Han brokker sig måske lidt, men kun kort og så lægger han sig til at sove igen Han får flasken når han bliver puttet for at falde til ro (han bruger jo ikke sut), og det er det. Ikke flere end den ene pr døgn. Det er også bare en lettelse

Godt vi endelig tog os sammen, hva???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.