Janne T. skriver:
Gaaarh! Hun forstår virkelig langsomt at få indarbejdet ting efter hendes hoved den lille trold. Suk!
Rose får altid en kop lun mælk når hun skal puttes inden hun får børstet tænder, og det er et hyggeligt aftenritual.
Problemet er, at hun lige så stille har fået udvidet det... Hun ligger sig pænt i sengen, og når hun så har ligget sådan 20-30 min., sætter hun sig op og NÆGTER at sove, før end hun har fået mere varm mælk.
Lige præcis dén kamp kan jeg godt tage med hende, for da er jeg stadig frisk, det handler bare om at bestemme sig for at gøre det.
.. Men.. Hun vågner også midt om natten og beder om mælk! Og det kan sagtens ske 2-3 gange. Problemet er, at hvis vi siger nej, bliver hun stjernehysterisk (med stor risiko for at vække James, som så har svært ved at falde i søvn igen = hans nattesøvn ødelægges), og hun sover IKKE videre, hvis ikke hun får den mælk.
Og når hun vågner kl 00, 02, 04 og beder om mælk, må jeg sgu indrømme, at jeg ikke ligefrem tænker "Nej! Så må vi stå op!" - Nej, jeg tænker "Fuuuuuuck, skyd mig med en riffel jeg er træt, jeg lå lige og sov så tungt! Nu får hun den åndssvage mælk så jeg kan sove videre". Seriøst, viljestyrken findes bare IKKE klokken lort om natten, når man er dødtræt.
Så hvordan f.. kommer vi lige ud af det her? Jeg forstår slet ikke hun vågner så ofte og beder om det - Og vand accepterer hun ikke.
I dag stod vi op 5.30 af samme årsag. Da bad hun om det for 3. gang, og der trak jeg grænsen. Det betød hun kun har fået 8,5 timers søvn, fordi hun var vildt længe om at falde i søvn i aftes..
Det er bare ikke holdbart
Spiser hun sig mæt i aftensmad? Ellers kan det være hun er sulten, og har brug for mælken til at mætte hende.
Jeg ville give hende den ekstra kop mælk inden natten, det kan være det stopper natteroderiet.