Madras til tremmeseng - tykkelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.076 visninger
10 svar
4 synes godt om
8. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Hej de damer (og herrer)! 
Står lige i et dilemma mht. valg af madras pga. tykkelsen på de to jeg skal væge imellem. 

Den ene er 6 cm. og den anden er 11 cm. - prisforskellen er 600 kr. 
Mit spørgsmål er så: 
Bliver en madras på 6 cm for tynd? Kan det overhovedet svare sig at bruge de 600 kr. ekstra på en tykkere madras?

Håber at der er en eller flere, der lige gav give mig et godt råd med på vejen. 

God lørdag til jer alle - håber I nyder det lækre vejr! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2014

L&V

Clgh skriver:

Hej de damer (og herrer)! 
Står lige i et dilemma mht. valg af madras pga. tykkelsen på de to jeg skal væge imellem. 

Den ene er 6 cm. og den anden er 11 cm. - prisforskellen er 600 kr. 
Mit spørgsmål er så: 
Bliver en madras på 6 cm for tynd? Kan det overhovedet svare sig at bruge de 600 kr. ekstra på en tykkere madras?

Håber at der er en eller flere, der lige gav give mig et godt råd med på vejen. 

God lørdag til jer alle - håber I nyder det lækre vejr! 

Jeg ville helt sikkert gi de 600 mere også købe en ordentlig tuk madras..

Selv min top madras er 8 cm og jeg har jo en alm madras under ved godt jeg os vejer meget mere end et lille barn men det sætter det lidt i perspektiv.. Vores unger har os nogle rigtig tykke og faste madrasser

Anmeld

8. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Aldrig om jeg ville give så mange penge for en madras, med mindre barnet havde en decideret dårlig ryg hvor der skulle specielle hensyn til. 

Synes 6cm er okay. Vores er 8cm, købt i ikea til 159kr.

Anmeld

8. marts 2014

ano14316

Jeg ville klart vælge den dyre madras...

Tænker sådan at mit barn skal bruge sin ryg/krop resten af livet, så kun det 'bedste'er godt nok agtigt... Hans tremmesengs madras gav jeg 1200 kr for... Og nu hat han en latex madras i sin junior seng..

Anmeld

8. marts 2014

Mor til Frederic og Freya

begge unger har den madras fra aerosleep...

Kanon god til allergi - astma mm.

Anmeld

8. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Jeg ville klart vælge den dyre madras...

Tænker sådan at mit barn skal bruge sin ryg/krop resten af livet, så kun det 'bedste'er godt nok agtigt... Hans tremmesengs madras gav jeg 1200 kr for... Og nu hat han en latex madras i sin junior seng..

Altså det er ikke ligefrem fordi at der er en 'billig' madras i det her tilfælde. 
Valgmulighederne ligger mellem en til 1199 og en til 1899 (De er fra samme mærke, bare med forskellige tykkelser). Så vil da mene at de begge er i en ordentlig kvalitet, er bare bange for at 6 cm ikke er tyk nok, selvom jeg kender flere, der har en på 7 cm. 

** så prisforskellen er på 700 kr. Rettelse til første indlæg. 
Og synes bare det er mange penge hvis det ikke er nødvendigt. 

Anmeld

8. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Mor til Frederic og Freya skriver:

begge unger har den madras fra aerosleep...

Kanon god til allergi - astma mm.

hvad er tykkelsen på den fra aerosleep?

Anmeld

8. marts 2014

ano14316

Clgh skriver:

Altså det er ikke ligefrem fordi at der er en 'billig' madras i det her tilfælde. 
Valgmulighederne ligger mellem en til 1199 og en til 1899 (De er fra samme mærke, bare med forskellige tykkelser). Så vil da mene at de begge er i en ordentlig kvalitet, er bare bange for at 6 cm ikke er tyk nok, selvom jeg kender flere, der har en på 7 cm. 

** så prisforskellen er på 700 kr. Rettelse til første indlæg. 
Og synes bare det er mange penge hvis det ikke er nødvendigt. 

Ja okay, det ved jeg ikke... Det vil jeg simpelthen ikke gøre mig klog på..

Anmeld

8. marts 2014

Maria-s

Det du skal gå efter er vel i bund og grund kg/ m3 og ikke så meget efter tykkelsen? 

Men madras kan også blive for hård til små børn. Derfor anbefales skum eller latex madrasser til børn 

Anmeld

8. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Maria-s skriver:

Det du skal gå efter er vel i bund og grund kg/ m3 og ikke så meget efter tykkelsen? 

Men madras kan også blive for hård til små børn. Derfor anbefales skum eller latex madrasser til børn 

Den madras jeg overvejer er naturlatex, så går ud fra at det er godt til børn/babyer. 

Nu kan det godt være at jeg spørger dumt, men kg/m3? Kan du uddybe det? Er der noget med babys vægt i forhold til madrassens str. eller hvordan?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.