Hvor længe skal jeg blive ved?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
10 svar
4 synes godt om
7. marts 2014

Victoria2013

Jeg har de sidste 2-3 ugers tid kun ammet min datter om natten - hun gider simpelthen ikke om dagen og får heller ikke flaske. Hun får mme i næsten al sin mad. 

Men det er ikke meget hun får  sammenlagt - jeg ved jo ikke hvor meget hun får når hun bliver ammet, og hun får vel omkring eller højst 100 ml mme om dagen samlet. 

Hvor længe skal jeg så blive ved om natten/morgenen? Nogle nætter sover hun helt igennem - ca. 11 timer i træk og bliver ammet når hun vågner - og andre nætter vågner hun en enkelt gang og bliver så ammet og sover videre...  og vil så ikke ammes når hun vågner rigtigt, så der får hun bare et par tåre vand.

Vil jo egentlig gerne vænne hende fra natamningen, men eftersom det er det eneste jeg ammer hende overhovedet, havde jeg tænkt bare at blive ved, til der ikke var mere mælk... troede egentlig jeg ville være færdig nu, men der er stadig mælk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

Aagaard

Victoria2013 skriver:

Jeg har de sidste 2-3 ugers tid kun ammet min datter om natten - hun gider simpelthen ikke om dagen og får heller ikke flaske. Hun får mme i næsten al sin mad. 

Men det er ikke meget hun får  sammenlagt - jeg ved jo ikke hvor meget hun får når hun bliver ammet, og hun får vel omkring eller højst 100 ml mme om dagen samlet. 

Hvor længe skal jeg så blive ved om natten/morgenen? Nogle nætter sover hun helt igennem - ca. 11 timer i træk og bliver ammet når hun vågner - og andre nætter vågner hun en enkelt gang og bliver så ammet og sover videre...  og vil så ikke ammes når hun vågner rigtigt, så der får hun bare et par tåre vand.

Vil jo egentlig gerne vænne hende fra natamningen, men eftersom det er det eneste jeg ammer hende overhovedet, havde jeg tænkt bare at blive ved, til der ikke var mere mælk... troede egentlig jeg ville være færdig nu, men der er stadig mælk...

Hvor gammel er din datter?

Anmeld

7. marts 2014

Mumto3

Jeg fortsatte med natamning i lang tid. Det var både hyggeligt og irriterende, men nu bagefter er jeg glad for at jeg gjorde det.

Anmeld

7. marts 2014

Hullabullabulla

Victoria2013 skriver:

Får hun alm mad ? Altså alm aftensmad, rugbrød osv ?

Anmeld

8. marts 2014

Victoria2013

Aagaard skriver:

Hvor gammel er din datter?

Hun er 9 mdr nu

Hun spiser 4 måltider om dagen... grød til morgenmad, grød/mos til frokost som regel (er pænt dårlig til det med rugbrødet), et mellemmåltid om eftermiddagen og mos til aftensmad - vi er også endelig begyndt at give hende noget af vores egen aftensmad i most tilstand

Jeg blander så vidt muligt MME i alle hendes måltider...

Anmeld

8. marts 2014

Hullabullabulla

Hun er 9 mdr nu

Hun spiser 4 måltider om dagen... grød til morgenmad, grød/mos til frokost som regel (er pænt dårlig til det med rugbrødet), et mellemmåltid om eftermiddagen og mos til aftensmad - vi er også endelig begyndt at give hende noget af vores egen aftensmad i most tilstand

Jeg ville nok rådføre mig med min sp. Hvis hun nu spiste almindeligt mad ville jeg mene at det intet problem var at stoppe, men hun har brug for vitaminer osv så fortsæt men drøft med din sp

Min in søn sagde selv sin natflaske fra som 9,5 måned, men da han er altædende så jeg det ikke som et problem..

Anmeld

8. marts 2014

Victoria2013

Britt88 skriver:

Jeg ville nok rådføre mig med min sp. Hvis hun nu spiste almindeligt mad ville jeg mene at det intet problem var at stoppe, men hun har brug for vitaminer osv så fortsæt men drøft med din sp

Min in søn sagde selv sin natflaske fra som 9,5 måned, men da han er altædende så jeg det ikke som et problem..

Hun får jo masser af grøntsager og frugt - og så også lidt kød til aftensmaden selvfølgelig (og på rugbrød, hvis vi husker det)... og husker self. hendes jerndråber og hendes d-vitaminer hver dag. Hun har været ret glad for mad lige siden vi startede heldigvis  

Men vi får SP på besøg i morgen, så vil selvfølgelig også spørge hende. Sidst hun var her diskuterede vi det også, fordi hun allerede da nærmest ikke gad ammes mere... og fik at vide jeg jo bare måtte amme det jeg kunne og så mme i maden for resten, for hun skal jo ikke tvinges til amningen

Anmeld

8. marts 2014

Maja88

Victoria2013 skriver:

Hun er 9 mdr nu

Får hun mme i kop??

Anmeld

8. marts 2014

Victoria2013

Maja88 skriver:

Får hun mme i kop??

Nej det har hun aldrig gidet - hun vil helst bare drikke vand... virker nærmest skuffet hvis det ikke er vand hun får i koppen

Anmeld

8. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du ska fortsætte så længe, du/i syntes det er hyggeligt, og ellers ka du roligt stoppe med god samvitighed!vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.