(LUS)gode råd søges hvis der er flere LUS igen igen igen........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.394 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. marts 2008

Regine

I dag kom Olivia hjem med lus igen det må være 9 - 10 gang inden for de 6-9 måneder.. er jeg bare lige træt af lus nu... det sjove er at mikkel Laura og jeg selv har ikke haft nogle.... men jeg går jo i panik hver gang så alt bliver vasked som kan vaskes og alt der kan fryses ned bliver det.. men nu er sofan også helt for vasked af det...aarrr.... nå men jeg skifter mellem mange forskælige produkter for vi har været ude for en gang resitente lus hvor jeg kæmmede hende 2-3 gange dagligt i 2-3 uger og det gider jeg bare ikke igen...:@ jeg kan bare ikke forstå det kommer igen og igen og igen og igen og igen....:( jeg vasker også hendes hår i shampoo men (tee tree oile)staves... for det har jeg fået afvide skulle hjælpe, nå men det gjore det jo så ikke....:@ det værste er dog at hun fik smittet farmor der aldrig har haft det før og da hun vaskede sig anden gang i morgen fik hun nellefeber....aarrrr......:S og nu er mikkel's svigerinde begyndt at tvivle på at jeg overhoved gør noget ved det.. for jeg syntes jo ikke lus er pinligt og sender altid en sms til folk vi har været sammen med når jeg opdager det så de jo også har en chanse for at komme det til livs...:S jeg har virkelig brug for nogle søde ord eller mirakkel rådet jeg ikke har prøved end nu.. for nøj hvor kanjeg godt føgle mig som en dårlig mor når folk betvivler mig....:'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2008

Loggidut

jeg kunne give dig en lang forklaring på hvor meget min veninde har gjort for at skaffe sig af med de der bæster...og det gider jeg ikke, i stedet vil jeg hellere fortælle dig hvad hun gjore for at komme af med dem!

først lige et par fact om hvad hun opdagede (og det fortæller lidt om hendes kamp...) en lus kan leve meget længere uden for håret end de kloge ellers siger...min veninde lavede en simpel test med en lus hun gemte af vejen! prøv det selv.
det vil sige...at selv om du tror alle lus er væk...kan de sagtens snige sig rundt...krible krable!

nå men alt der har været i berøring med håret skal vaskes og/eller fryses ned...mener en tumbling af puder og sengetøj er ret smart (så vidt jeg kan huske)
men det er jo alle de forholdsregler du kender...dog skal du huske...ingen deler håndklæder, hårbørster, spænder, dukker, kraver på tøj...der kan de gemme sig...og endda også i øjnbryn kan de sidde...de satanner...lol

men min veninde brugte oceaner af penge på dyre midler, men intet hjalp, til sidst var der en udenlandsk mor som hun kom i kontakt med, og hun fortalte at de aldrig havde lus...og da min veninde spurgte hvordan det hang sammen, fortalte moderen at hun altid lod datteren sidde med balsam i håret...
hende moderen valgte så at gøre det i to timer...men min veninde syntes det var ret længe...så hun har begrænset det til en ½ time...så når hendes datter er i bad og har fået vasket hår...lader hun hende så sidde og lege i den ½ time.

der ud over garderede hun sig...og valgte at sige...at ingen unger kom ind før de var kæmmet...så hun tog dem på en stribe, legekammerater, hendes egne børn, ja endda mine drenge har hun kæmmet (og min knægt dumpede faktisk den test...og det er så også den eneste gang han har haft dem!), var der lus, sendte hun dem hjem med beskeden om de kunne komme tilbage når de var lusefri, det er dit hjem, og din kamp!

til sidst instruerede hun datteren i at man aldrig byttede hatte...aldrig lånte hatte, eller delte hårbørster, eller hårbånd!
ud over det, så gik hendes datter ALDRIG uden for en dør, med mindre håret var sat i fletninger eller hestehale...for så kan de ikke klæbe sig så godt fast de små skidderikker.

jeg kan så fortælle dig at hendes kamp har båret frugt...hun har nu været lusefri i næsten 2 år...og før den tid havde min venindes datter ALTID lus.

hun kæmmede ofte sig selv og hele familien...og har ALTID sørget for en god kómmunikation med de andre forældre...altid ringet og sagt, min datter har lus, eller dit barn har lus (når hun tog dem i kontrollen)

så prøv det...det virkede storslået for hende...og gør det stadig.

knus fra loggi, som håber du kommer af med dem!

Anmeld

26. marts 2008

Loggidut

der skulle så stå en lang forklaring på hvor længe hun kæmpede for at komme af med dem...sorry

Anmeld

26. marts 2008

Regine

tusind tak loggi for dit super svar... nu har vi jo ikke noget leget kammerater på besøg end nu.. men den der med balsamen skal helt sikkert prøves og så må jeg bare kemme hende hver enste dag igen...;)

Anmeld

26. marts 2008

Loggidut

Regine skriver:

tusind tak loggi for dit super svar... nu har vi jo ikke noget leget kammerater på besøg end nu.. men den der med balsamen skal helt sikkert prøves og så må jeg bare kemme hende hver enste dag igen...;)

hov...du mangler da lige noget i mit indlæg...
skide være med dem der tvivler...lad dem tvivle...det er deres hovedpine...
og du er ikke en dårlig mor, det er jo ikke en skam at have lus, det er en skam ikke at gøre noget ved det...så ergo, har du ikke noget at skamme dig over...blev ved med at oplys andre om at i har dem, det er starten på udrydelse...
men hvor pokker får hun dem fra...har du nogen ideer om det?
de kan jo sidde i både skæg, hatter og huer...eller hvad med instutionen hvor hun bliver passet...kan det være derfra...?nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, men madrasser i barnevogne..der sidder de sgu også...ja de sidder over alt de djævle!

held og lykke med det

Anmeld

26. marts 2008

Regine

det forskælige steder hver gang.. så det er ikke nemt at forbygge..

Anmeld

2. april 2008

Loggidut

hvad så Regine, hvordan går det med de små husdyr?

Anmeld

4. april 2008

Regine

vi har været fri for dem ind til vidre men hun har heller ikke været i legestur idag... så nu må vi se...:)

Anmeld

4. april 2008

Loggidut

Regine skriver:

vi har været fri for dem ind til vidre men hun har heller ikke været i legestur idag... så nu må vi se...:)

jeg håber virkelig i kan holde jer fri for dem....lad lige høre fra dig, for virker det også for dig, ja så må der jo virkelig være noget om snakken....og hvorfor skulle folk så bruge en milliard på de forskellige shampooer, som lusene bare griner af?

Anmeld

28. februar 2013

Ali

endelig er vi lusefri efter flere års kamp, med en sæbe fra
www.kkwellnees.dk. Vi troede ikke på den før har prøvet den.
Læben kan jeg stærk anbefale. Den er og håndlavet.
Hilsen fra mega glad far.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.