jeg kunne give dig en lang forklaring på hvor meget min veninde har gjort for at skaffe sig af med de der bæster...og det gider jeg ikke, i stedet vil jeg hellere fortælle dig hvad hun gjore for at komme af med dem!
først lige et par fact om hvad hun opdagede (og det fortæller lidt om hendes kamp...) en lus kan leve meget længere uden for håret end de kloge ellers siger...min veninde lavede en simpel test med en lus hun gemte af vejen! prøv det selv.
det vil sige...at selv om du tror alle lus er væk...kan de sagtens snige sig rundt...krible krable!
nå men alt der har været i berøring med håret skal vaskes og/eller fryses ned...mener en tumbling af puder og sengetøj er ret smart (så vidt jeg kan huske)
men det er jo alle de forholdsregler du kender...dog skal du huske...ingen deler håndklæder, hårbørster, spænder, dukker, kraver på tøj...der kan de gemme sig...og endda også i øjnbryn kan de sidde...de satanner...lol
men min veninde brugte oceaner af penge på dyre midler, men intet hjalp, til sidst var der en udenlandsk mor som hun kom i kontakt med, og hun fortalte at de aldrig havde lus...og da min veninde spurgte hvordan det hang sammen, fortalte moderen at hun altid lod datteren sidde med balsam i håret...
hende moderen valgte så at gøre det i to timer...men min veninde syntes det var ret længe...så hun har begrænset det til en ½ time...så når hendes datter er i bad og har fået vasket hår...lader hun hende så sidde og lege i den ½ time.
der ud over garderede hun sig...og valgte at sige...at ingen unger kom ind før de var kæmmet...så hun tog dem på en stribe, legekammerater, hendes egne børn, ja endda mine drenge har hun kæmmet (og min knægt dumpede faktisk den test...og det er så også den eneste gang han har haft dem!), var der lus, sendte hun dem hjem med beskeden om de kunne komme tilbage når de var lusefri, det er dit hjem, og din kamp!
til sidst instruerede hun datteren i at man aldrig byttede hatte...aldrig lånte hatte, eller delte hårbørster, eller hårbånd!
ud over det, så gik hendes datter ALDRIG uden for en dør, med mindre håret var sat i fletninger eller hestehale...for så kan de ikke klæbe sig så godt fast de små skidderikker.
jeg kan så fortælle dig at hendes kamp har båret frugt...hun har nu været lusefri i næsten 2 år...og før den tid havde min venindes datter ALTID lus.
hun kæmmede ofte sig selv og hele familien...og har ALTID sørget for en god kómmunikation med de andre forældre...altid ringet og sagt, min datter har lus, eller dit barn har lus (når hun tog dem i kontrollen)
så prøv det...det virkede storslået for hende...og gør det stadig.
knus fra loggi, som håber du kommer af med dem!
Anmeld