Gravid og smertestillende.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

667 visninger
11 svar
18 synes godt om
6. marts 2014

*Mor Til Albert*

Hvilke smertestillende er bedst at tage som gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Papillon

Paracetamol (panodil, pinex, pamol) er så vidt jeg ved det eneste, man må tage, uden det er i samråd med læge

Anmeld

6. marts 2014

Lykke:)

HFB skriver:

Hvilke smertestillende er bedst at tage som gravid?

Panodiler, pamol, pinex. Det med P

Anmeld

6. marts 2014

Max

Helst ingen faktisk. Smertestillende med paracetamol anbefales ikke længere, da en undersøgelse har vist, at det øger risikoen for at barnet får ADHD. Jeg har lige været til nf i dag og spurgte til det. Jeg fik at vide, at man godt må tage to smertestillende med paracetamol, hvis det er meget nødvendigt. Helst ikke mere end det, da det er skidt at tage det flere dage i træk. Håber du kan bruge svaret til noget

Anmeld

6. marts 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Max skriver:

Helst ingen faktisk. Smertestillende med paracetamol anbefales ikke længere, da en undersøgelse har vist, at det øger risikoen for at barnet får ADHD. Jeg har lige været til nf i dag og spurgte til det. Jeg fik at vide, at man godt må tage to smertestillende med paracetamol, hvis det er meget nødvendigt. Helst ikke mere end det, da det er skidt at tage det flere dage i træk. Håber du kan bruge svaret til noget

Bryder lige ind 

Bare så dejligt at du melder det ud!! For jeg (og sikkert mange andre) har troet andet. Det burde næsten slås stort op. 

Tak

Anmeld

6. marts 2014

LMX

SDD skriver:

Bryder lige ind 

Bare så dejligt at du melder det ud!! For jeg (og sikkert mange andre) har troet andet. Det burde næsten slås stort op. 

Tak

Det er værd at tage med at det kun er et studie og der ligger ingen klare resultater.

Min Jdm siger at det er bedre at tage et par piller hvis man har ondt da det omvendt kan stresse baby hvis mor går og har smerter.

Der kommer altid nye ting frem om alt muligt. Som så senere bliver manet i jorden.

Brug den sunde fornuft og ta tingene med et gran salt...

Anmeld

6. marts 2014

*Mor Til Albert*

Max skriver:

Jeg har ADHD i forvejen, så det går nok. 

Anmeld

6. marts 2014

Mor til Ella

HFB skriver:

Jeg har ADHD i forvejen, så det går nok. 

Jo jo, men derfor kan man jo godt gøre hvad man kan for ikke at øge risikoen ikke?

Men noget helt andet er at det kan påvirke hormon balancen på drenge fostre.

Så jeg vil sige det skal være virkelig nødvendigt. Men det er næppe fordi du tager en enkelt eller to i løbet at graviditeten

Anmeld

6. marts 2014

Mor til Majbørn

Har lige haft bihulebetændelse, og min læge mente at jeg ikke måtte tage noget som helst smertestillende, fordi jeg var så langt henne (28uger).

Vagtlægen mente dog derimod, at de nye undersøgelser der var kommet frem (ADHD-tingene) nærmest allerede var modbevist andre steder, og at jeg godt måtte tage panodiler, men selvfølgelig ikk flere end højst nødvendigt.

tror der er maaaaaaange forskellige meninger om emnet.

Anmeld

6. marts 2014

Majbrit P

Ingen smertestillende 

Med mindre at det er livsnødvendigt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.