igangsættelse pga. forstuvet haleben ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.381 visninger
9 svar
1 synes godt om
6. marts 2014

Muffinmor

Hej de damer

Jeg var så "heldig" at forstue mit haleben ved min første fødsel. Jeg havde gener ca. 2 år efter. Nu er jeg gravid med nr. 2 og er i 36+3 i dag. Jeg har i de sidste par uger fået mere og mere ondt i mit haleben og har meget svært ved at sidde på en stol.

Jeg er begyndt at blive rigtig bange for hvordan halebenet skal kunne overleve de næste par uger og en fødsel. Jeg fødte min søn 42+2 ved igangsættelse, han var 58 cm. lang og 3500g. Jeg har svært ved at se hvordan en større baby skal kunne komme igennem uden halebenet går helt i stykker. Jeg er ikke bange for selve fødslen men tiden efter. Det gør bare så ondt at sidde ned og amme.

Så er der nogle af jer damer der har erfaringer med at blive sat igang før termin pga. tidligere forstuvet haleben?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

L&V

Muffinmor skriver:

Hej de damer

Jeg var så "heldig" at forstue mit haleben ved min første fødsel. Jeg havde gener ca. 2 år efter. Nu er jeg gravid med nr. 2 og er i 36+3 i dag. Jeg har i de sidste par uger fået mere og mere ondt i mit haleben og har meget svært ved at sidde på en stol.

Jeg er begyndt at blive rigtig bange for hvordan halebenet skal kunne overleve de næste par uger og en fødsel. Jeg fødte min søn 42+2 ved igangsættelse, han var 58 cm. lang og 3500g. Jeg har svært ved at se hvordan en større baby skal kunne komme igennem uden halebenet går helt i stykker. Jeg er ikke bange for selve fødslen men tiden efter. Det gør bare så ondt at sidde ned og amme.

Så er der nogle af jer damer der har erfaringer med at blive sat igang før termin pga. tidligere forstuvet haleben?

jeg forstuede også mit haleben første gang men anden gang gik det helt fint vi havde snakket fødestillinger osv og jeg mærkede intet til det denne gang.. Den første vejede 3668 og nr 2 3792

Anmeld

6. marts 2014

Muffinmor

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

jeg forstuede også mit haleben første gang men anden gang gik det helt fint vi havde snakket fødestillinger osv og jeg mærkede intet til det denne gang.. Den første vejede 3668 og nr 2 3792

Det lyder da positivt. Fødte du ca. samtidigt ved begge ?

Frygter de der 17 dage over termin... tror ikke jeg holder til det psykisk denne gang.

Anmeld

6. marts 2014

L&V

Muffinmor skriver:

Det lyder da positivt. Fødte du ca. samtidigt ved begge ?

Frygter de der 17 dage over termin... tror ikke jeg holder til det psykisk denne gang.

Den første kom to dage over termin nr 2 på termin

Anmeld

6. marts 2014

Muffinmor

Den første kom to dage over termin nr 2 på termin

Hvilke fødestillinger brugte du så for at undgå en gentagelse ?

Første gang fødte jeg liggende på ryggen og dette ville jeg rigtig gerne undgå denne gang.

Anmeld

6. marts 2014

L&V

Muffinmor skriver:

Hvilke fødestillinger brugte du så for at undgå en gentagelse ?

Første gang fødte jeg liggende på ryggen og dette ville jeg rigtig gerne undgå denne gang.

Jeg lagde nemlig os på ryggen første gang og det fik jeg så snakket med en om denne gang og hun sagde at det belastede halebenet og der omkring.. Så her anden gang stod jeg på alle 4 og ku derfor presse på en helt anden måde og det føltes os bare meget bedre og helt anderledes

Anmeld

6. marts 2014

Muffinmor

Jeg lagde nemlig os på ryggen første gang og det fik jeg så snakket med en om denne gang og hun sagde at det belastede halebenet og der omkring.. Så her anden gang stod jeg på alle 4 og ku derfor presse på en helt anden måde og det føltes os bare meget bedre og helt anderledes

Det lyder jo godt. Det hele kommer nok an på om jeg går over tid denne gang. Jeg var rimelig begrænset første gang da min søn var så overbåren som han var, så skulle have alle mulige måle dimser på ham og mig så jeg var bundet til sengen. Måtte kun ligge på ryggen...

Håber virkelig at denne gang går det igang af sig selv så jeg har lidt flere muligheder. Jeg må tale med min jordemor omkring stillinger og måske eventuelt ikke at få lov, til at gå så længe over tid denne gang.

Anmeld

6. marts 2014

L&V

Muffinmor skriver:

Det lyder jo godt. Det hele kommer nok an på om jeg går over tid denne gang. Jeg var rimelig begrænset første gang da min søn var så overbåren som han var, så skulle have alle mulige måle dimser på ham og mig så jeg var bundet til sengen. Måtte kun ligge på ryggen...

Håber virkelig at denne gang går det igang af sig selv så jeg har lidt flere muligheder. Jeg må tale med min jordemor omkring stillinger og måske eventuelt ikke at få lov, til at gå så længe over tid denne gang.

Jeg havde lavet en fødsels plan hvor der stod div stillinger jeg ville i og at de for alt i verdenen ikke måtte lade mig ligge på ryggen. Det vil jeg anbefale dig at få lavet sådan en.

Jeg er os blevet sat i gang begge gange så havde os lidt halløj tilkoblet men de vidste jo så på forhånd hvordan jeg ville ligge så det fiksede de bare så jeg kunne..

Det er i hvert fald vigtigt at få snakket med nogle om det så det ikke kommer til at fylde for meget

Anmeld

6. marts 2014

modesty

Muffinmor skriver:

Hej de damer

Bare lige et tip hvis halebenet også kommer til at værke denne gang: Lær at amme liggende. Det gjorde jeg grundet en 3. grads bristning, så jeg kunne ikke sidde op. Man kan sagtens amme liggende, og det er dejlig nemt om natten at man ikke skal op og sidde.

Og med din baggrundshistorie tror jeg absolut ikke at de vil lade dig gå lige så meget over tid denne gang som sidste gang.

Anmeld

6. marts 2014

morethanperfect

Muffinmor skriver:

Hej de damer

Jeg forstuvede mit haleben ved første fødsel , og mærkede intet til det 2. gang .. Dog er har jeg fået rigtig ondt i det efter jeg fødte 2. gang .. Kan ikke sidde for længe ned uden jeg næsten ikke kan rejse mig igen .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.