Svært ved at tolke test.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

738 visninger
9 svar
1 synes godt om
5. marts 2014

Allornothing

Hejsa. Jeg er ny på siden, men ved dog at i får disse spørgsmål konstant - håber alligevel der er en enkelt eller 2 der kan finde tid til at svare. 

Status er, at jeg er gået 7 dage over tid. Mine bryster er MEGA spændte, mit humør er total i rutsjetur og jeg render på toilettet konstant. 

Alt det, graviditetssymptomer for mig; så jeg har taget 2 tests. Der næsten virker for gode til at være sande. Problemet er, at jeg har svært ved at forstå den anviste tidsgrænse for hvornår resultatet er gyldigt. 

1. test viste positiv efter 2,5 min. Og streg 2. er nu (timer efter) ligeså tydelig som streg nr 1. 

2. Test viste lidt svagere positiv efter 4 min. (Men det var også her til aften, hvor hcg niveauet burde være lavere) og er nu, timer efter også meget tydelig. 

Jeg har som sagt, meget svært ved at tyde om det skal være PRÆCIS når der er gået 1 min at man aflæser resultatet, og håber at i måske ved mere om det?

samtidig har jeg også menstruationssmerter der fortæller mig at det er for godt til at være sandt; men altså. Intet blod - 7 dage over tid. 

Håber i kan hjælpe. 

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

Aabye

Allornothing skriver:

Hejsa. Jeg er ny på siden, men ved dog at i får disse spørgsmål konstant - håber alligevel der er en enkelt eller 2 der kan finde tid til at svare. 

Status er, at jeg er gået 7 dage over tid. Mine bryster er MEGA spændte, mit humør er total i rutsjetur og jeg render på toilettet konstant. 

Alt det, graviditetssymptomer for mig; så jeg har taget 2 tests. Der næsten virker for gode til at være sande. Problemet er, at jeg har svært ved at forstå den anviste tidsgrænse for hvornår resultatet er gyldigt. 

1. test viste positiv efter 2,5 min. Og streg 2. er nu (timer efter) ligeså tydelig som streg nr 1. 

2. Test viste lidt svagere positiv efter 4 min. (Men det var også her til aften, hvor hcg niveauet burde være lavere) og er nu, timer efter også meget tydelig. 

Jeg har som sagt, meget svært ved at tyde om det skal være PRÆCIS når der er gået 1 min at man aflæser resultatet, og håber at i måske ved mere om det?

samtidig har jeg også menstruationssmerter der fortæller mig at det er for godt til at være sandt; men altså. Intet blod - 7 dage over tid. 

Håber i kan hjælpe. 

Knus

Forskellige mærker af teste har forskellig aflæsningstid.. Jeg havde dengang jeg blev gravid med nr 2 nogle test der først skulle aflæses efter 3-5 minutter.

Det står i indlægs seddelen hvornår testen skal aflæses.. Er den aflæst inden for tid så er en streg en streg.. Er der 2 så er den positiv.. 

Anmeld

5. marts 2014

Allornothing

Jeps. Der står følgende. 

Positiv resultat kan aflæses efter 1 min. 

Negativt kan kan aflæses efter 3 min 

testen er ugyldig efter 5 min. 

Måske er jeg dum, men jeg kan ikke finde ud af om den tæller, når den viser positiv efter hhv 2,5 og 4 min. 

Anmeld

5. marts 2014

GUSO

Som jeg læser det så er den negativ hvis der intet farve er i testen efter 3 min, men hvis der er farve i efter 2 min og inden 5 min så er den positiv, et resultat aflæst efter 5 min er ugyldigt, men hvis den var positiv efter 2,5 min så forsvinder stregen jo ikke bare, så et forsigtigt tillykke herfra, og de der smerter kan godt være begyndende ligament smerter.. Jeg krydser for dig

Anmeld

5. marts 2014

Allornothing

GUSO skriver:

Som jeg læser det så er den negativ hvis der intet farve er i testen efter 3 min, men hvis der er farve i efter 2 min og inden 5 min så er den positiv, et resultat aflæst efter 5 min er ugyldigt, men hvis den var positiv efter 2,5 min så forsvinder stregen jo ikke bare, så et forsigtigt tillykke herfra, og de der smerter kan godt være begyndende ligament smerter.. Jeg krydser for dig

Der var ihvertfald tydeligt 2 streger, på begge test efter 4 min. 

Og og det er jo først efter 5 min at den er ugyldig?

ååh håber sådan!

Anmeld

6. marts 2014

miss freja

Når du skriver det sådan, så tør jeg godt sige tillykke 

Anmeld

6. marts 2014

Pcokate

Allornothing skriver:

Håber i kan hjælpe. 

Knus

Du er gravid

Dine streger er aflæste indenfor tid og er derfor gyldige

smerterne r normale

Anmeld

6. marts 2014

CharlotteA

Stort tillykke Du er gravid Hvis du usikker, prøv at teste dig selv lige fra morgen af. Du får sikkert et hurtigere resultat

Knus 

Anmeld

6. marts 2014

Allornothing

Jubiiii!!! er så glad!

Har lige testet klar positiv igen, er så glad! TAK for råd!

Anmeld

6. marts 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Allornothing skriver:

Jubiiii!!! er så glad!

Har lige testet klar positiv igen, er så glad! TAK for råd!

tillykke... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.