er klar til at tude lige nu!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.790 visninger
12 svar
9 synes godt om
5. marts 2014

Sjwf

jeg er pædagog studerende på 4 semester (2 år) og skal være mor for første gang her til sommer (glæder mig ) min barsel starter først når jeg har afsluttet 4 semester så det passer jo meget godt

Det der gør at jeg har lyst til at tude, er at hvis jeg vælger at holde et års barsel eller bare et halvt år, fra studiet starter jeg på den ny pædagog uddannelse, og der er så meget der er uklart omkring den endnu, og det er yderst frusterende... jeg er lidt trygheds narkoman lige på det område og bliver lidt ude af mig selv over alle de spørgsmål jeg har, men som der ikke rigtig er nogen der kan svare på endnu...

Jeg er begyndt at overveje både den ene og den anden mulighed, fx kunne jeg begynde på fjernstudie og så kan faren tage barsel sidste halve år mens jeg er i praktik, eller skal den lille starte i vuggestue som 6 måneder, men det er jo også tidligt. Jeg kunne evt også tage baby med i skole det første halve år (går kun i skole mandag til onsdag) men så står vi i samme problem når jeg skal i praktik. og er det overhovedet en god ide at tage en 1,5 måned gammel baby med i skole???

Eller skal jeg bare "bide" i det sure æble og færdig gøre min uddannelse på den nye måde, det er jo kun 1,5 år men så til gengæld kunne nyde min baby i et år....

Ved ikke helt hvad jeg vil med det her tror bare jeg lige har brug for at luft lidt ud af mine frustrationer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

PernilleogLouis

Jeg havde valgt at tag det efter min barsel også på den nye uddannelse.

Barsel kommer aldrig tilbage og jeg ville nyde den hvis jeg var dig

Anmeld

5. marts 2014

modesty

Sjwf skriver:

jeg er pædagog studerende på 4 semester (2 år) og skal være mor for første gang her til sommer (glæder mig ) min barsel starter først når jeg har afsluttet 4 semester så det passer jo meget godt

Det der gør at jeg har lyst til at tude, er at hvis jeg vælger at holde et års barsel eller bare et halvt år, fra studiet starter jeg på den ny pædagog uddannelse, og der er så meget der er uklart omkring den endnu, og det er yderst frusterende... jeg er lidt trygheds narkoman lige på det område og bliver lidt ude af mig selv over alle de spørgsmål jeg har, men som der ikke rigtig er nogen der kan svare på endnu...

Jeg er begyndt at overveje både den ene og den anden mulighed, fx kunne jeg begynde på fjernstudie og så kan faren tage barsel sidste halve år mens jeg er i praktik, eller skal den lille starte i vuggestue som 6 måneder, men det er jo også tidligt. Jeg kunne evt også tage baby med i skole det første halve år (går kun i skole mandag til onsdag) men så står vi i samme problem når jeg skal i praktik. og er det overhovedet en god ide at tage en 1,5 måned gammel baby med i skole???

Eller skal jeg bare "bide" i det sure æble og færdig gøre min uddannelse på den nye måde, det er jo kun 1,5 år men så til gengæld kunne nyde min baby i et år....

Ved ikke helt hvad jeg vil med det her tror bare jeg lige har brug for at luft lidt ud af mine frustrationer...

Tag din barsel. Du kommer alligevel til at skulle ud i den virkelige verden og arbejde under de vilkår der er, gammel eller ny uddannelse.

Du kan ikke satse på at baby kan tages med på skolen, personligt synes jeg at 6 mdr. i VS er for tidligt o.s.v. o.s.v.

Nyd den første tid med baby, den kommer aldrig tilbage. 

Anmeld

5. marts 2014

Moar2011

jeg havde valgt barsel først og fremmest !!

Anmeld

5. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Havde også valgt barsel

Ligesom jeg også gjorde i forhold til at der var en masse snak om de nye dagpengeregler og at de ville forlænge det osv osv lige op til min barsel.. men jeg besluttede mig for at lukke af for det og de bekymringer til efter endt barsel for at kunne nye det første stykke tid med barnet og farmand

Anmeld

5. marts 2014

CharlotteA

Jeg vil os tage barsel

Og jeg har hørt fra mine to veninder at den nye uddannelses reform er alletiders, så du skal ikke være nervøs 

Anmeld

5. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg stod i omtrent samme situation, da jeg var halvvejs i min læreruddannelse for over 20 år siden, og jeg tog barsel et år. Her måtte jeg også skifte til ny studieordning. Jeg fortrød ikke et sekund, vendte topmotiveret tilbage til de sidste to år på studiet, og alt det praktiske fik jeg hjælp og vejledning til af studievejlederen. Og halvandet år af en uddannelse er jo virkelig ingenting. 

Anmeld

5. marts 2014

CaWi

Sjwf skriver:

Jeg ville vente til jeg var færdig uddannet, før jeg fik baby.
Jeg har i forvejen en uddannelse, men efter jeg havde født, og var startet på job igen, valgte jeg at sige op og starte ny uddannelse.

Mange folk siger at de aldrig har haft så meget tid til deres børn, som mens de går i skole.
Jeg er så en af dem der føler jeg aldrig har haft mindre! Jeg vil SÅ meget hellere aflevere lidt tidlige og hente lidt senere, og så have resten af dagen + weekender med mit barn, end nu, hvor mine tanker hurtigt ryger hen på lektier og skole, selvom jeg måske sudder og leger med mit barn. Jeg køre hele tiden imellem, enten at have dårlig samvittighed over for mit barn, eller over for lektierne.
Bestemt ikke noget jeg vil råde andre til at gøre!

Anmeld

5. marts 2014

Papillon

CAWI skriver:

Jeg ville vente til jeg var færdig uddannet, før jeg fik baby.
Jeg har i forvejen en uddannelse, men efter jeg havde født, og var startet på job igen, valgte jeg at sige op og starte ny uddannelse.

Mange folk siger at de aldrig har haft så meget tid til deres børn, som mens de går i skole.
Jeg er så en af dem der føler jeg aldrig har haft mindre! Jeg vil SÅ meget hellere aflevere lidt tidlige og hente lidt senere, og så have resten af dagen + weekender med mit barn, end nu, hvor mine tanker hurtigt ryger hen på lektier og skole, selvom jeg måske sudder og leger med mit barn. Jeg køre hele tiden imellem, enten at have dårlig samvittighed over for mit barn, eller over for lektierne.
Bestemt ikke noget jeg vil råde andre til at gøre!

Men det er jo ikke en mulighed, hvis trådstarter er gravid og ønsker barnet?

Anmeld

5. marts 2014

CaWi

Papillon skriver:

Men det er jo ikke en mulighed, hvis trådstarter er gravid og ønsker barnet?

Ej skulle nok lige ha læst opslaget to gange
Det er lidt svært når hun jo ER gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.