muffins uden sukker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.551 visninger
13 svar
3 synes godt om
5. marts 2014

Giraffen

Jeg vil gerne lave nogle mini muffins til min datters 2 års fødselsdag til vuggestuen

Fx nogle med æble/kanel eller banan

men jeg kan ikke finde nogle opskrifter på muffins uden sukker/sødemiddel, nogle af jer, der kender en god grundopskrift?

EKSTRA SPØRGSMÅL:

Nu er jeg ikke sååå rutineret i bagning, så hvis jeg skal lave flotte minimuffins skal jeg så både have de små papirsforme OG en fastform, som de kan være nede i?

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

5. marts 2014

L&V

Giraffen skriver:

Jeg vil gerne lave nogle mini muffins til min datters 2 års fødselsdag til vuggestuen

men jeg kan ikke finde nogle opskrifter på muffins uden sukker/sødemiddel, nogle af jer, der kender en god grundopskrift?

EKSTRA SPØRGSMÅL:

Nu er jeg ikke sååå rutineret i bagning, så hvis jeg skal lave flotte minimuffins skal jeg så både have de små papirsforme OG en fastform, som de kan være nede i?

Måske den her kan bruges..

Papirs forme burde være nok

Anmeld

5. marts 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Måske den her kan bruges..

Papirs forme burde være nok

Opskriften mangler

Anmeld

5. marts 2014

asphodel

Profilbillede for asphodel
Giraffen skriver:

EKSTRA SPØRGSMÅL:

Jeg har denne her opskrift på nogle lækre bananmuffins:

http://houseofpancakes.wordpress.com/2014/02/19/banankager-med-chokolade-nodder-og-karamel/

Jeg tænker at hvis du nu lader være med at komme sukker og karamelbolcher i og så tilføjer nogle rosiner i stedet for at give naturlig sødme, så kan de måske godt bruges. Du kan jo også udelade chokoladen for at gøre dem lidt sundere. 

Anmeld

5. marts 2014

asphodel

Profilbillede for asphodel
Giraffen skriver:

EKSTRA SPØRGSMÅL:

Nå ja, og så bruger jeg altid både papirsforme og faste forme. Uden papirsforme kan de være lidt svære at få ud af formene igen, og muffins bagt kun i papirsforme kan godt flyde lidt ud. Men hvis du laver minimuffins, så er de nok lidt mere stabile end de store af slagsen, og så kan du nok godt bage dem bare i papirsformene, uden at jeg dog selv har prøvet det. 

Anmeld

5. marts 2014

Giraffen

asphodel skriver:

Jeg har denne her opskrift på nogle lækre bananmuffins:

http://houseofpancakes.wordpress.com/2014/02/19/banankager-med-chokolade-nodder-og-karamel/

Jeg tænker at hvis du nu lader være med at komme sukker og karamelbolcher i og så tilføjer nogle rosiner i stedet for at give naturlig sødme, så kan de måske godt bruges. Du kan jo også udelade chokoladen for at gøre dem lidt sundere. 

ja mit problem er lidt at 80 % af mine kager går galt så vil gerne finde en der er 95-100 % "gør sådan her" uden for mange gradbøjninger 

Anmeld

5. marts 2014

L&V

MoarHvidovre skriver:

Opskriften mangler

Ha ha den er bare med usynlig blæk

http://www.newyorkerbyheart.com/2010/04/skon-kage- med-dadler-og-mandler.html

Anmeld

5. marts 2014

Giraffen

Ha ha den er bare med usynlig blæk

http://www.newyorkerbyheart.com/2010/04/skon-kage- med-dadler-og-mandler.html

nu når der er mandler i, tror du så de helt små børn i vuggestuen kan spise dem også? jeg sku jo nødig være ansvarlig for kvælning af små børn 

Anmeld

5. marts 2014

L&V

Giraffen skriver:

nu når der er mandler i, tror du så de helt små børn i vuggestuen kan spise dem også? jeg sku jo nødig være ansvarlig for kvælning af små børn 

Tænker ik det er værre end kerner i rugbrød som mange giver deres børn.. men ellers hakker du dem jo bare finere

Anmeld

5. marts 2014

Giraffen

Tænker ik det er værre end kerner i rugbrød som mange giver deres børn.. men ellers hakker du dem jo bare finere

men så er der lige problemet med kakaoen...

det jeg leder efter er nok en helt almindelig banankage uden sukker.... men ved ikke om den blir for kedelig uden sukker og hvad man alternativt kan putte i? og tror du man kan erstatte chokoladestykker med rosiner i en banankage?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.