Paranoid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. marts 2014

Anonym trådstarter

Hej gravide damer.

jeg er førstegangsgravid i 21. Uge og jeg synes at drive mig selv til vanvid. Jeg bliver ved med at synes maven står stille og ikke vokser, er det normalt at have denne tanke? Jeg er bange for at tænke sådan tanker, da vi har prøvet i 2 år at få dette lille mirakel. Men historierne skræmmer. Hvis jeg snakker med andre om det, hvad end det er familie eller kollegaer, så siger de bare at det skal nok gå :/ jeg ved snart ikke.. Desuden føler jeg ikke Bebs er så god til at sparke, der skal meget til før jeg mærker noget, trods jeg har mærket den flere gange andre dage.. Bør jeg kontakte min jm?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

Mor Christa

Godmorgen :-)
Først vil jeg sige: De tanker du har er HELT normalt - også anden gang du er gravid (taler af erfaring)

Jeg vil sige det sådan, at hvis baby har ændret total bevægelsesmønster og du ikke kan mærke h*n, så ring til JM og spørg om råd. 
Men husk på at når du "kun " er i uge 20+, så SKAL man ikke mærke baby hver dag. 
i forhold til størrelsen på maven, så kunne man ikke rigtig se at jeg var gravid første gang før jeg var over uge 25+, så det er HELT normalt ikke at have så stor en babyhule første gang - det er bare fordi at livmoderen, som jo er en stor muskel, aldrig har været strukket ud før, og derfor er den jo "fit for fight" , og holder babyhulen strammet op. Hvis du har nogle gode mavemuskler (eller mavemuskler i det hele taget ), så holder disse også på maven.
Det er noget andet for os flergangsgravide (hvert fald mig ), somingen mavemuskler har og hvor livmoderen har været udstrukket en hel graviditet før - derfor flyder min mave ligesom ud, og man kunne denne gang allerede se at jeg var gravid omkring uge 10 - før endda måske!
Så fat mod - din flotte babybule skal nok komme

Anmeld

5. marts 2014

Mom2

Anonym skriver:

Hej gravide damer.

jeg er førstegangsgravid i 21. Uge og jeg synes at drive mig selv til vanvid. Jeg bliver ved med at synes maven står stille og ikke vokser, er det normalt at have denne tanke? Jeg er bange for at tænke sådan tanker, da vi har prøvet i 2 år at få dette lille mirakel. Men historierne skræmmer. Hvis jeg snakker med andre om det, hvad end det er familie eller kollegaer, så siger de bare at det skal nok gå :/ jeg ved snart ikke.. Desuden føler jeg ikke Bebs er så god til at sparke, der skal meget til før jeg mærker noget, trods jeg har mærket den flere gange andre dage.. Bør jeg kontakte min jm?

Tillykke med graviditeten

Det er helt normalt, hvis du har stærke mavemuskler vil der gå længere tid og bare rolig, lige pludselig kan mave vokse så du synes at kunne se forskel time for time!
Min mave var ikke særlig stor for jeg kom i uge 22, der skete så også til gengæld noget.

Angående sparkene, hvis du har foranliggende moderkage, kan det godt være forklaringen på, at du ikke kan mærke baby så godt. Jeg havde foranliggende moderkage og kunne mærke min datter bedre når hun lå på en måde i forhold til en anden måde.
Hvis du er meget urolig synes jeg, at du skal tage en snak med jm, for alt for meget stress og bekymring er ikke godt for baby

Anmeld

5. marts 2014

LilleSmølf

Dagen før jeg fødte (2 dage før termin) lignede jeg en i 4. måned. Og drengen er helt sund og rask, så det er altså ikke størrelsen, der hør noget.

De skal slet ikke bevæge sig hver dag endnu men hvis du er nervøs er det helt okay at ringe til JM og få lidt tryghed (:

Anmeld

5. marts 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar

jeg har netop en foranliggende moderkage, så kan jeg måske slappe lidt af. Manden forstår jo ikk hvorfor man græder efter en hel dag uden at mærke noget  

Tak for de beroligende ord det havde jeg brug for.. 

Anmeld

5. marts 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hej gravide damer.

Ro på pigebarn!

Du behøver ikke vokse synderligt, bare fordi du er gravid - baby behøver ikke give tydelige spark før du kommer omkring uge 24-26 stykker, så du skal absolut ikke være bekymret for noget som helst

Du skal bare slappe af og nyde tiden

Anmeld

5. marts 2014

Bak

Anonym skriver:

Tusind tak for svar

jeg har netop en foranliggende moderkage, så kan jeg måske slappe lidt af. Manden forstår jo ikk hvorfor man græder efter en hel dag uden at mærke noget  

Tak for de beroligende ord det havde jeg brug for.. 

Jeg havde også en foranliggende moderkage. Jeg mærkede først de allerførste spark omkring uge 22! Så du har allerede mærket dem "tidligt" Slap du bare af og nyd graviditeten, selvom der er mange bekymringer Held og lykke med den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.