Noget har slog mig den anden dag og ved ikke om jeg kan forklare hvad jeg mener

Pludselig hører vi næsten dagligt -desværre- om at en kamphund har angrebet -et barn, en hest, en kvinde osv... Hvorfor har vi ikke hørt om det før?? Det kan da ikke passe at "alle" kamphunde pludselig ved at de er i medierne, så nu skal de angribe... Er det igen nyhederne der sætter dagsorden?? Hvilket jeg desværre tror at det er....
MEN når det så er sagt, hvis kamphunde altid har angrabet så ofte, så skræmmer det mig endnu mere -for det kan da ikke passe at det pludselig er nu de "alle" skal angribe eller hvad??
Har lige set nyhederne hvor en opdrætter siger at det handler om kun at have en hund og hvis man har flere skal de holdes adskilt ALTID, da de får jagtinstinkt når de er i flok... Bagefter ses så en familie med 3 kamphunde og 3 børn... Jeg ved godt at mit syn er farvet af medierne (og især af det første indslag i aften, da det virkelig giver mening...) men jeg fatter ikke at de tør, tænk hvis en af hundene angriber et af deres børn (eller andre) hvordan kan man tilgive sig selv det???
Blandede rodede gentagne tanker herfra..

Anja -der den anden dag tog sig selv i at forlange at Mathilde skulle holde ved barnevognen, da vi passerede en stor hund af ukendt race som stod bundet ved brugsen... (Er altid obs på hende når vi er i nærheden af hunde, men lige så meget for deres skyld, de kan jo være bange for fremmede)
Anmeld