Kamphunde..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

287 visninger
1 svar
0 synes godt om
5. august 2009

Stumpen

Noget har slog mig den anden dag og ved ikke om jeg kan forklare hvad jeg mener

Pludselig hører vi næsten dagligt -desværre- om at en kamphund har angrebet -et barn, en hest, en kvinde osv... Hvorfor har vi ikke hørt om det før?? Det kan da ikke passe at "alle" kamphunde pludselig ved at de er i medierne, så nu skal de angribe... Er det igen nyhederne der sætter dagsorden?? Hvilket jeg desværre tror at det er....

MEN når det så er sagt, hvis kamphunde altid har angrabet så ofte, så skræmmer det mig endnu mere -for det kan da ikke passe at det pludselig er nu de "alle" skal angribe eller hvad??

Har lige set nyhederne hvor en opdrætter siger at det handler om kun at have en hund og hvis man har flere skal de holdes adskilt ALTID, da de får jagtinstinkt når de er i flok... Bagefter ses så en familie med 3 kamphunde og 3 børn... Jeg ved godt at mit syn er farvet af medierne (og især af det første indslag i aften, da det virkelig giver mening...) men jeg fatter ikke at de tør, tænk hvis en af hundene angriber et af deres børn (eller andre) hvordan kan man tilgive sig selv det???

Blandede rodede gentagne tanker herfra..
Anja -der den anden dag tog sig selv i at forlange at Mathilde skulle holde ved barnevognen, da vi passerede en stor hund af ukendt race som stod bundet ved brugsen... (Er altid obs på hende når vi er i nærheden af hunde, men lige så meget for deres skyld, de kan jo være bange for fremmede)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2009

Slettet

Jeg er også bare skide bange for de lede sataner!

Problemet med de hunde der kaldes for kamphunde er, at de i århundrede er blevet aflet til kamp, de er blevet aflet med det formål, at de ikke skal mestre den meget vigtige del af en hunds sprog som er at knurre. Når en hund gør det, advarer den om at den er bange, føler sig truet eller andet og at hvis man ikke lade den være, så bliver den nød til at forsvare sig.
Hvis kamp hundene havde denne egenskab ville der ikke være mange hundekampe og man har derfor bevidst aflet for at undgå dette. Dvs. at kamphunde ikke giver nogen form for advarsel for de angriber og det er derfor de er så farlige!

Jeg går altid i modsatte retning eller over på det andet fortov når min vej krydser den slags hunde, for de er aldrig sikre og det er ligemeget hvor gode og ansvarlige ejere de har. Angreb ligger så dybt i dyret at det aldrig er til at vide sig sikker på hvornår "trangen" dukker op til overfladen.

Hvor ved jeg det fra jeg skriver? Jo jeg har selv en terrier som jeg har gået til hundetræning med, og bl.a. Amstaffén er en terrier og hører derfor under samme klub som min hund og jeg. Min træner har fortalt mig om det, og om det sørgelige i at ikke særlig mange med den slags hunde gider at gå til træning med dem. Det er i særdeleshed dén slags hunde som har brug for træning, det bliver også besværligere for hundeejerne at komme til træning hvis de har ønsket, da der ikke er mange træningssteder som vil optage disse kamphunde (hvilket man jo sagtens kan forstå) men Dansk terrier klub, tager del del af racerne som er terrier.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.