aktivering, hvornår ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.179 visninger
8 svar
6 synes godt om
4. marts 2014

mogms

jeg er ledig og skal snart starte i aktivering.

men jeg går og venter fra på nogle jobs jeg har søgt og været til samtale på, plus at et vikarbureau lige har ringet og sprugt om jeg var intra' i bla bla og om jeg lige ville sende mit CV, og de havde kun mig og en anden de ville sende til samtale på dette job 

Men nu er det sådan at jeg har ringet til jobcenteret 117 gange og de siger bare at jeg snart skal i aktivering og sidst jeg snakkede med dem sagde de osse at der osse var en løntilskudsjob som de ville lægge mit CV hentil 

men hver gang jeg spørger hvornår de indkalder mig til aktivering (evt løntilskud) er svaret bare SNART  Jeg har været til de timer hvor man får forklaret om aktivering, også laver jobplan og skal vælge hvilke ønsker man har til aktiverings job. Også her var svaret til hvornår: SNART

i de sidste 4 uger jeg har snakket med jobcenteret har svaret været snart, mon "snart" for 4 uger siden er mindre snart end dagens "snart" 3.png" alt="" />

jeg går og tripper for svar de jobs jeg har søgt og svar på vikarjobbet, og jeg vil bare gerne vide hvornår der SKER noget  Jeg er altså en planlægger type, og jeg ved at der snart  sker  "noget" men jeg aner ikke hvornår og det dur bare ikke i mit hovedet 

Er der nogen der ved når man bliver indkaldt til aktivering, hvor længe der står går før man skal starte? 

fx får man brev (elektronisk) og skal så starte den kommende mandag - eller er det nærmere at man skal starte dagen efter? 

jeg er noget så træt af at jeg intet får at vide. 

det er sgu så røvirretrerende at gå ledig, og jobcenteret så bare ikke har nogle svar  ikke mere konkrete end SNART ihvertfald 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2014

serinasmor

mogms skriver:

men jeg går og venter fra på nogle jobs jeg har søgt og været til samtale på, plus at et vikarbureau lige har ringet og sprugt om jeg var intra' i bla bla og om jeg lige ville sende mit CV, og de havde kun mig og en anden de ville sende til samtale på dette job 

Men nu er det sådan at jeg har ringet til jobcenteret 117 gange og de siger bare at jeg snart skal i aktivering og sidst jeg snakkede med dem sagde de osse at der osse var en løntilskudsjob som de ville lægge mit CV hentil 

men hver gang jeg spørger hvornår de indkalder mig til aktivering (evt løntilskud) er svaret bare SNART  Jeg har været til de timer hvor man får forklaret om aktivering, også laver jobplan og skal vælge hvilke ønsker man har til aktiverings job. Også her var svaret til hvornår: SNART

i de sidste 4 uger jeg har snakket med jobcenteret har svaret været snart, mon "snart" for 4 uger siden er mindre snart end dagens "snart" 3.png" alt="" />

jeg går og tripper for svar de jobs jeg har søgt og svar på vikarjobbet, og jeg vil bare gerne vide hvornår der SKER noget  Jeg er altså en planlægger type, og jeg ved at der snart  sker  "noget" men jeg aner ikke hvornår og det dur bare ikke i mit hovedet 

Er der nogen der ved når man bliver indkaldt til aktivering, hvor længe der står går før man skal starte? 

fx får man brev (elektronisk) og skal så starte den kommende mandag - eller er det nærmere at man skal starte dagen efter? 

det er sgu så røvirretrerende at gå ledig, og jobcenteret så bare ikke har nogle svar  ikke mere konkrete end SNART ihvertfald 

Jeg ved desværre ikke hvor lang tid der går fra kommunen finder id sf hvilken aktivering du skal i - til du skal starte ... Det kommer jo nok an på din kommune

Men hop op og fald ned på det ... Du skal jo slet ikke i aktivering hvis du får job

Hvis du kan så koncentrer din energi på jobsøgning i stedet ... Aktiveringen kommer -hvis det når der til

Jeg håber for dig du har held med din jobsøgning snart systemet er ikke sjovt at være en del af ...

Pøj pøj

Anmeld

4. marts 2014

BabyMus

mogms skriver:

Her hos mig var de meget hurtige. Præcis tre måneder efter jeg var ledig skulle jeg starte i aktivering. Aktivering for mig har kun været jobsøgningskursus. Hvis man er under 30 skal man afsted efter tre måneders ledighed tror jeg det er, men om det så bliver overholdt alle steder ved jeg ikke, og hvis du kun får snart at vide, ja så er det jo også et vidt begreb!

Jeg kom i løntilskud efter jeg var i aktivering anden gang men her er der også nogle regler med at du skal have været ledig x antal måneder før du kan komme det, og så er der igen også forskel på om du er ung - og jeg kan ikke lige huske alle de regler der er, det er skisme ikke nemt at finde rundt i!

3. gang jeg var i aktivering bad jeg selv om det og fik selv lov til at vælge hvornår det skulle være. De andre to gange fik jeg brev omkring 2-3 uger før jeg skulle starte tror jeg.

Men det kunne da være super fedt hvis du fik et af de job du har været til samtale på, så du ikke behøver at starte i aktivering inden. Skal vi ikke håbe på det så.

Anmeld

4. marts 2014

Mettefpigen

De har nok lavet reglerne om for jeg skulle på jobsøgningskursus i 2 uger og efter de 2 uger kom jeg i aktivering...

Anmeld

4. marts 2014

mogms

Jeg håber naturligvis på at der et alm job til mig, men åhhh hader gå at vente. og seriøst selvom jeg har gået siden juli så er det først nu jeg virkelig føler jeg kun kan gå og vente.

jeg har mellem jobsøgningen, rydddet op og gjort rent i hele huset, flere trailere er fyldt og rod har vi nu faktisk intet af. Jeg har ikke andre projekter at lave herhjemme nu, så jeg er virkelig rastløst nu. Eller ok jeg har et mindre sy projekt, men det tager kun knap nok 5 minutter.

Men skulle jeg komme ud i aktivering før et af de jobs kom, så er problemet jo virkelig ikke værre end at jeg bare stopper i aktivering eller løntilskud og smutter direkte til job.

dog har jeg lige fundet ud af fra vikarbureauet at det vikariat gik til den anden. ÅHHH kan bare lige se for mig der kun er aktivering i min fremtid.

Og det gør mig SÅ sur, da jeg er meget imod princippet i aktivering, for hvis de firmaer der tager imod ledige i aktivering har plads til en person i 37 timer i 6 mdr, SÅ LAV DOG ET JOBOPSLAG SÅ FOLK KAN FÅ ET JOB ISTEDET FOR AT VÆRE GRATIS ARBEJDSKRAFT, HVOR MAN IKKE ENGANG TJENER TIMER OP. jeg synes virkelig det er den største gang svineri jeg kender, og sådan havde jeg det osse da jeg hørte om det, da jeg havde mit gamle job. 

Anmeld

4. marts 2014

roenlund

Det kommer an på hvilken kommune du bor i, i min kommune er der straksaktivering hvilket betyder at dagen efter du har haft møde med kommunen starter du i aktivering, hvad du skal kan så ændres men du starter med det samme...

Anmeld

11. marts 2014

mogms

Det kommer an på hvilken kommune du bor i, i min kommune er der straksaktivering hvilket betyder at dagen efter du har haft møde med kommunen starter du i aktivering, hvad du skal kan så ændres men du starter med det samme...

Jeg bor i randers kommune. 

Jeg har ringet igen idag. De siger stadig, jamen det bliver snart  og nej de kunne ikke komme med en dato 

Sidst jeg snakkede med dem sagde damen jeg havde været ledig i 22 uger. Så det må jo være 23 uger (deres beregning, i min verden har jeg gået ledig siden juli og kan godt nok ikke se hvordan det "kun" er 23 uger)

Og jeg kan jo ikke tvinge de jobs jeg søger til at TAGE mig, det er godt nok træls.

men vil lige da lige søge de 10 jobs jeg har fundet i dag. 

Anmeld

12. marts 2014

BabyMus

mogms skriver:

Jeg bor i randers kommune. 

Jeg har ringet igen idag. De siger stadig, jamen det bliver snart  og nej de kunne ikke komme med en dato 

Sidst jeg snakkede med dem sagde damen jeg havde været ledig i 22 uger. Så det må jo være 23 uger (deres beregning, i min verden har jeg gået ledig siden juli og kan godt nok ikke se hvordan det "kun" er 23 uger)

Og jeg kan jo ikke tvinge de jobs jeg søger til at TAGE mig, det er godt nok træls.

men vil lige da lige søge de 10 jobs jeg har fundet i dag. 

Ej altså, det er da på en måde lidt plat at de bare bliver ved med at sige snart.. Altså, siden de kan sige det er snart, så må de jo kunne se en dato i systemet og så kunne de lige så godt sige den dato til dig også, eller også kan de slet ikke se noget og siger bare snart bare for at sige noget.. Hmm

Anmeld

12. marts 2014

mogms

BabyMus skriver:

Ej altså, det er da på en måde lidt plat at de bare bliver ved med at sige snart.. Altså, siden de kan sige det er snart, så må de jo kunne se en dato i systemet og så kunne de lige så godt sige den dato til dig også, eller også kan de slet ikke se noget og siger bare snart bare for at sige noget.. Hmm

Ja jeg fatter ikke noget. Men jeg bliver ved med at ringe til dem, hver gang jeg lige finder en ny mulighed med job udsigter eller lign. Og vil være sikre på regler osv.

Men jeg synes godt nok det er fjollet. Jeg har endda snakket direkte med min sagsbehandler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.