Anonym skriver:
Hej piger..
Håber virkelig at i kan komme med nogle gode råd eller idéer. Jeg er studerende (og enlig) og til sommer står jeg uden nogen indkomst i to måneder. Min første idé var at spare penge op selv til at leve for. Men jeg skal bruge mindst 25.000 og jeg aner ikke hvordan jeg skal nå at spare de penge op. Lige pludselig er der så mange ekstra udgifter at jeg ikke aner hvordan jeg skal lægge penge til side, heller ikke hvis jeg lægger alle børnepenge til side.
Så har i nogle forslag til hvad jeg så kan gøre? Kan jeg overhovedet få kontanthjælp i mellem to uddannelser? Er ikke meget for at finde et arbejde, da jeg gerne vil holde lidt ferie med mit barn også, og med min mangel på uddannelse gør at jeg skal arbejde 24/7 for at tjene nok penge. Jeg har heller ingen til at hjælpe med pasning hvis det skulle være.
I forvejen sparer jeg alt det jeg kan. Jeg laver madplaner og fryser ned og køber aldrig noget til mig selv selvom mit tøj snart falder fra hinanden. Min computer brænder snart sammen og skal bruge en ny, er dybt afhængig af den i forhold til skole. Har kun råd til en ny hvis jeg ikke samtidig skal spare op.
Og må man overhovedet spare penge op når man får fra det offentlige? Og hvis kontanthjælp er en mulighed, hvad så med aktivering?
Håber i sidder derude med nogle gode idéer. På forhånd tak!
Sluk for TV, internet. TV kan man nemt leve uden og internet kan findes på skole og bibliotek. Surt, men sådan er det når man kun kan tænke på det mest livsnødvendige.
Husk at sætte de penge du sparer fra madplan til side på en anden konto, ellers ryger de lige så hurtigt og så er du jo lige vidt.
Find et job ved siden af studie nu og læg de penge til side.
Går dit barn ikke i vuggestue eller børnehave? De har ikke lukket i to måneder over ferien så find du bare et sommerarbejde, han/hun skal jo nok blive passet

Prøv et vikariat som fx. Adecco, men meld dig ind allerede nu i stedet for at vente til sidste øjeblik da man lige skal skrives op, have arbejdssko tilsendt, etc.
Computere kan køves brugt til et par 100,-. Ellers kan du kigge her:
https://www.facebook.com/groups/510266852394798/Der kan man få en brugt computer gratis hvis man ellers rigtigt er i nød, hvilket du lyder til at være.
Mht. til KH vil jeg anbefale at du snakker med dit jobcenter, de har meget mere styr på det end resten af os. Især nu hvor de har ændrer regler på kruds og tværs.
Held og lykke (: