give dreng pige ting (læs tekst før i svare)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2014

2721

helle85 skriver:

tak for svar jeg har besluttet at hvis han spørg igen så låner han freja´s madkasse i en periode

han vil ikke blive mere modig af at få pige ting, hvorfor han vil have det er fordi at han ser at de piger han kan li har det,

han har biler med en imellem da det gør ham mere tryg ved at have dem med, en det gør ham desværre heller ikke mere modig

jeg kan godt forstå at det er hård nå han spørg om det,

men så hård tager min dreng det ikke, hvis jeg siger nej tænker han ikke så meget over det, nå det er sådan nogen ting og hvis det betyd rigtig meget for ham så ville han blive ved med at spørge og blive sur nå vi sagde nej(lige som nå han ser en legetøjs bus busser)

Det lydersom et godt kompromis.
Herhjemme,elsker han bare alt ved piger og har så længe han har kunnet give udtryk for det elsket lyserød.

Jeg synes det er så svært at finde ud af hvad det er det rigtige at gøre i div situationer som forældre, men jeg prøver at følge min mave fornemmelse

Min dreng er så hjemmepasset så han bliver ikke på samme måde konfronteret med andres holdninger til hans valg, dog synes jeg de børn vi ses med i legestue og til private legeaftaler er meget åbne og har aldrig oplevet de har drillet ham kommenteret på hans lyserøde/ "pigelegetøj", der har været nogle børnhavebørn på legepladsen der har grinet og peget lidt, men generelt er det kun voksne mennesker som jeg oplever problematiser/latterliggøre hans valg og de får pænt besked på at pakke deres fordomme væk når de omgåes min søn.
Men der er igen lige så mange der synes det er fedt at han får lov at være sig selv og at han er så bevidst om hvad han kan lide og ikke lide

Jeg brugte nok også et forkert ord ved at skrive modig, men tryg er nok et bedre ord.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2014

helle85

LilleSmølf skriver:

Hvis han kom og bad om en grøn Ben10 madkasse, ville han så få den? Synes det er en dybt mærkelig ting at så mange børn og voksne går SÅ meget op i noget så ligegyldigt som farve

Ærlig, jeg ville lade min dreng gå i pink tutuskørt hvis han ville, uden problemer. Hvis han blev mobbet ville jeg tage fat i de børn, forældre og evt. pædagoger for at forklare dem hvordan verden hænger sammen.

Det er dem, der mobber, der har lært noget forkert og det er i mine øjne dét, der skal tages op i instutition og slås ned på så alle børnene kan lære at det er HELT okay at være sig selv. Ikke forsøge at tvinge sit barn til at kunne lide noget legetøj eller nogle farver som det ikke interesserer sig for, bare for at "passe ind".

I min verden er det vigtigt at lære sit barn at man ikke skal bukke under for gruppepres. Han kommer jo altid til at være speciel på sin måde (som alle børn jo er - nogen har store ører, andre læsper, andre igen lamrer meget, andre er meget stille... alle ting, man kan blive mobbet med) og er derfor bedre stillet hvis han tør stille sig op og fortælle de andre, at han gør som han vil og det burde de også.

Da jeg gik i børnehaveklasse (for maaaange år siden ) var der to drenge, brødre, i kørestol. De blev aldrig mobbet men tværtimod ville alle lege med dem fordi de netop hvilede meget i sig selv og var gode kammerater. Ingen så på om de kunne gå eller ej.

Nu ved jeg så ikke hvad din dreng fejler men jeg synes det ville være brandærgerligt hvis han ikke fik lov til det han ville pga. andre drenges (evnetuelle) dårlige opførsel, medmindre det virkeligt meget ville gå ud over hans udvikling.

Du må gøre op med dig selv om du vil tage en evt. kamp mod mobning op nu eller nægte at give dit barn noget han vil have pga. andre menneskers skæve syn på verden. Det er kun din mavefølelse og dit overskud, der kan beslutte det (:

han ville ikke få en ben10 madkasse da alle de der smarte madkasser kun holder et par uger og så har hen ødelagt dem på en eller anden måde

så den madkasse mine børn har er en hel normal plastik madkasse som bare er hel blå da de holder i længere tid

ang mobning så er det ikke alle forældre der tror på at deres barn kan finde på at mobbe, og mange forælder er også med til at gøre sådan så deres børn lære at holde andre uden for, ved feks kun at inviter alle undtaget et par stykker til fødselsdag osv.

min dreng er ikke særlig stærk psykisk, så hvis der er nogen der begynder at grine af feks hans madkasse så vil han nægte at have det med igen, desværre.

men jeg har besluttet at han få lov til at låne søsters madkasse i en perieode hvis han spørg igen,

alle i han klasse vil gerne være venner med ham, det er bare ham der ikke vil.

han diagnose betyder at han er bagud i sin udvikling, vi har fået afvide at han tegner som en på 5,3 år men på nogen punkter er han længere bagud og på andre er han næsten med og selektiv mutisme er noget angst for at snakke med nogen i forskellig situationer, han snakker ikke med andre børn og snakker heller ikke meget med lærerene.

Anmeld

3. marts 2014

helle85

modesty skriver:

Åh, jeg synes det er svært.

Generelt er jeg meget for at man skider på de dér dreng/pige ting og i stedet følger barnets ønsker.

Men som du selv siger, hvis din dreng i forvejen er anderledes og har svært ved at få nye venner, vil det måske gøre kløften mellem ham og de andre børn endnu større og gøre ham til et nemt mobbeoffer....

Kunne man ikke i stedet have nogle pigeting derhjemme på værelset? Som han kan lege med sammen med pigerne når de kommer på besøg? Så vil han måske også have mere lyst til at invitere den nye pige med hjem?

Og måske man kunne finde en madkasse som ikke er totalt piget, men måske lilla/gul, eller noget i den stil?

alle de andre børn i klassen vil godt være venner med ham, det er bare ham der ikke vil dem.

han har gået i børnehave med mange af de andre børn så de kender ham.

vi har massere af pige ting også da hans søster er 6 år lige nu deler de værelse men nå vi flytter få de hver deres værelser men tror alligevel de vil deles om det meste af deres legetøj alligevel da de er vant til det

han vil godt have den anden pige med hjem men nå jeg fortæller ham at jeg så vil aftale en dag hvor hun kan komme her hjem så siger han at han bare ville ønske det for hun må ikke høre ham tale eller synge,

den ene diagnose er noget angst

http://angstforeningen.dk/index.php?page=elektiv-m utisme

jeg har besluttet at han låner freja´s madkasse i en perioede hvis han spørg igen.

håber du forstå det jeg har skrevet nå det er lidt svært at forklare derfor har jeg til føjet linket

Anmeld

3. marts 2014

helle85

2721 skriver:

Det lydersom et godt kompromis.
Herhjemme,elsker han bare alt ved piger og har så længe han har kunnet give udtryk for det elsket lyserød.

Jeg synes det er så svært at finde ud af hvad det er det rigtige at gøre i div situationer som forældre, men jeg prøver at følge min mave fornemmelse

Min dreng er så hjemmepasset så han bliver ikke på samme måde konfronteret med andres holdninger til hans valg, dog synes jeg de børn vi ses med i legestue og til private legeaftaler er meget åbne og har aldrig oplevet de har drillet ham kommenteret på hans lyserøde/ "pigelegetøj", der har været nogle børnhavebørn på legepladsen der har grinet og peget lidt, men generelt er det kun voksne mennesker som jeg oplever problematiser/latterliggøre hans valg og de får pænt besked på at pakke deres fordomme væk når de omgåes min søn.
Men der er igen lige så mange der synes det er fedt at han får lov at være sig selv og at han er så bevidst om hvad han kan lide og ikke lide

Jeg brugte nok også et forkert ord ved at skrive modig, men tryg er nok et bedre ord.

jeg syntes helt klart også at det er fint du gør det og at det er rigtig godt at din dreng er lige glad med de kommentar folk kan komme med

min datter tog spidermand kostume på til fastelavn i stedet for det hekse kostume som hun havde fra halloween af
i sidste øjeblik ombestemme hun sig og valgte lucas´s gamle kostume og det fik hun lov til for hun er ligeglad med hvad andre siger hvis de ikke har samme mening som hende så bliver hun surre på dem (både en udlempe og en fordel)

ja som regl er det forældrene der har fordommene og lægger dem hen på børnene som ender med at gå ud og mobbe jeg bliver så gal over det

Anmeld

3. marts 2014

helle85

esioul skriver:

Jeg tror jeg ville købe en madkasse som ikke er overdrevet piget.

Eksempelvis noget lign. denne:

det er sådan en madkasse de har lucas har den i blå og freja har den i denne lilla farve
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. marts 2014

modesty

helle85 skriver:

alle de andre børn i klassen vil godt være venner med ham, det er bare ham der ikke vil dem.

han har gået i børnehave med mange af de andre børn så de kender ham.

vi har massere af pige ting også da hans søster er 6 år lige nu deler de værelse men nå vi flytter få de hver deres værelser men tror alligevel de vil deles om det meste af deres legetøj alligevel da de er vant til det

han vil godt have den anden pige med hjem men nå jeg fortæller ham at jeg så vil aftale en dag hvor hun kan komme her hjem så siger han at han bare ville ønske det for hun må ikke høre ham tale eller synge,

den ene diagnose er noget angst

http://angstforeningen.dk/index.php?page=elektiv-m utisme

jeg har besluttet at han låner freja´s madkasse i en perioede hvis han spørg igen.

håber du forstå det jeg har skrevet nå det er lidt svært at forklare derfor har jeg til føjet linket

Hvis ikke der er tendens til at han bliver mobbet, så synes jeg godt at du kan føje ham et stykke af vejen, ikke i forhold til at købe en masse nye, dyre ting hvis det er småt med penge - men den lilla madkasse du viser, kan en dreng SAGTENS have. Det var mere hvis det var lyserødt med prinsesser og glimmer og hele molevitten at han måske ikke var helt stærk nok til at tage de andres bemærkninger henne i skolen. Men ensfarvede ting i rød, orange, gul, lilla, ville jeg helt klart give ham.

Anmeld

3. marts 2014

2721

helle85 skriver:

jeg syntes helt klart også at det er fint du gør det og at det er rigtig godt at din dreng er lige glad med de kommentar folk kan komme med

min datter tog spidermand kostume på til fastelavn i stedet for det hekse kostume som hun havde fra halloween af
i sidste øjeblik ombestemme hun sig og valgte lucas´s gamle kostume og det fik hun lov til for hun er ligeglad med hvad andre siger hvis de ikke har samme mening som hende så bliver hun surre på dem (både en udlempe og en fordel)

ja som regl er det forældrene der har fordommene og lægger dem hen på børnene som ender med at gå ud og mobbe jeg bliver så gal over det

Ja, det er jo desværre oftes hjemmefra det kommer

Dejligt du har en datter der er ligeglad med hvad andre mener

Anmeld

3. marts 2014

MissTas

helle85 skriver:

lidt baggrundsviden

min dreng er 7 år og gå i 0 kl han er lettere mental retaderet og lider af selektiv mutisme

han leger/snakker ikke med de andre børn ud over sin søster, som gå i den anden 0kl. han er dog begyndt at lege lidt med en anden pige som har været med ham hjemme en gang

men han er også begyndt at blive glad for en af de andre piger og ønsker at hun skal på besøg men han vil ikke nå vi siger til ham at vi vil lave en legeaftale.

han er slet ikke intresseret i at lege med de andre drenge eller snakker om dem eller noget

og nu til problemet han er begyndt at sige at han vil have en lyserød/lilla madkasse og i morges sagde han at han vil have en taske magen til en af pigerne osv,

på en måde er jeg i mod det da han jo er en dreng og har svært ved mange ting så han vil være et let offer hvis der skulle blive mobning og det ville jo ikke gøre det bedre hvis han så også gik rundt med pige ting

men på den anden side er han ikke lige så langt fremme som de andre, så han er ikke på det sted hvor han ser det som drenge/pige ting, så jeg syntes det er lidt af et dilemma

nå i har stemt så må i eget gerne begrunde det

jeg har stemt nej .. Jeg er egentlig ikke imod, at piger har drengeting/farver og omvendt, men tror jeg ville være påpasselig med et barn som i forvejen har lidt vanskeligheder. Tror jeg ligesom dig ville være bekymret for om han ville blive et let offer Men på den anden side, hvis det er det der gør ham glad og tilfreds, så ville jeg måske se om man kunne finde en mellemting..

Havde han været en dreng der sagtens kunne åbne sin mund, sige fra, evt svare dem lidt igen som ville kommenterer det negativt, så så jeg det ikke som et problem.. Håber du kan se min pointe uden at se det som noget negativt men ellers kig lidt på hans klasse, er der typer i den, som måske ville se ned på ham? hvis ikke, så ku man jo gi det en chance

Anmeld

3. marts 2014

LilleSmølf

Hov, undskyld. Kom til at fejlcitere.

Anmeld

3. marts 2014

LilleSmølf

helle85 skriver:

han ville ikke få en ben10 madkasse da alle de der smarte madkasser kun holder et par uger og så har hen ødelagt dem på en eller anden måde

så den madkasse mine børn har er en hel normal plastik madkasse som bare er hel blå da de holder i længere tid

ang mobning så er det ikke alle forældre der tror på at deres barn kan finde på at mobbe, og mange forælder er også med til at gøre sådan så deres børn lære at holde andre uden for, ved feks kun at inviter alle undtaget et par stykker til fødselsdag osv.

min dreng er ikke særlig stærk psykisk, så hvis der er nogen der begynder at grine af feks hans madkasse så vil han nægte at have det med igen, desværre.

men jeg har besluttet at han få lov til at låne søsters madkasse i en perieode hvis han spørg igen,

alle i han klasse vil gerne være venner med ham, det er bare ham der ikke vil.

han diagnose betyder at han er bagud i sin udvikling, vi har fået afvide at han tegner som en på 5,3 år men på nogen punkter er han længere bagud og på andre er han næsten med og selektiv mutisme er noget angst for at snakke med nogen i forskellig situationer, han snakker ikke med andre børn og snakker heller ikke meget med lærerene.

Det med Ben10 var nu også bare for at komme med et eksempel på noget typisk drenget

Det er netop dét du skriver med forældrene, der gør at jeg har min indstilling til tingene som jeg har - fordi folk skal oplyses om at det ikke er okay at de lærer deres børn af man fx. inviterer alle minus 3 fra klassen til fødselsdag.

Jeg håber uanset at du ikke har læst mit indlæg som negativt mod dig, al negativiteten fra mig ligger udelukkende i mobningen! Jeg kommer aldrig til at forstå at forældre lærer deres børn at der er okay at holde andre ude pga. en farve, det forkærte tøjmærke, etc.

Men nogen gange kan ting godt lyde værre på skrift, så jeg ville godt lige tilføje den del (:

Du er bedst egnet til at tage valg for din dreng og det vigtigste er jo at han er glad og tilfreds (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.