LilleSmølf skriver:
Hvis han kom og bad om en grøn Ben10 madkasse, ville han så få den? Synes det er en dybt mærkelig ting at så mange børn og voksne går SÅ meget op i noget så ligegyldigt som farve 
Ærlig, jeg ville lade min dreng gå i pink tutuskørt hvis han ville, uden problemer. Hvis han blev mobbet ville jeg tage fat i de børn, forældre og evt. pædagoger for at forklare dem hvordan verden hænger sammen.
Det er dem, der mobber, der har lært noget forkert og det er i mine øjne dét, der skal tages op i instutition og slås ned på så alle børnene kan lære at det er HELT okay at være sig selv. Ikke forsøge at tvinge sit barn til at kunne lide noget legetøj eller nogle farver som det ikke interesserer sig for, bare for at "passe ind".
I min verden er det vigtigt at lære sit barn at man ikke skal bukke under for gruppepres. Han kommer jo altid til at være speciel på sin måde (som alle børn jo er - nogen har store ører, andre læsper, andre igen lamrer meget, andre er meget stille... alle ting, man kan blive mobbet med) og er derfor bedre stillet hvis han tør stille sig op og fortælle de andre, at han gør som han vil og det burde de også.
Da jeg gik i børnehaveklasse (for maaaange år siden
) var der to drenge, brødre, i kørestol. De blev aldrig mobbet men tværtimod ville alle lege med dem fordi de netop hvilede meget i sig selv og var gode kammerater. Ingen så på om de kunne gå eller ej.
Nu ved jeg så ikke hvad din dreng fejler men jeg synes det ville være brandærgerligt hvis han ikke fik lov til det han ville pga. andre drenges (evnetuelle) dårlige opførsel, medmindre det virkeligt meget ville gå ud over hans udvikling.
Du må gøre op med dig selv om du vil tage en evt. kamp mod mobning op nu eller nægte at give dit barn noget han vil have pga. andre menneskers skæve syn på verden. Det er kun din mavefølelse og dit overskud, der kan beslutte det (:
han ville ikke få en ben10 madkasse da alle de der smarte madkasser kun holder et par uger og så har hen ødelagt dem på en eller anden måde

så den madkasse mine børn har er en hel normal plastik madkasse som bare er hel blå da de holder i længere tid

ang mobning så er det ikke alle forældre der tror på at deres barn kan finde på at mobbe, og mange forælder er også med til at gøre sådan så deres børn lære at holde andre uden for, ved feks kun at inviter alle undtaget et par stykker til fødselsdag osv.
min dreng er ikke særlig stærk psykisk, så hvis der er nogen der begynder at grine af feks hans madkasse så vil han nægte at have det med igen, desværre.
men jeg har besluttet at han få lov til at låne søsters madkasse i en perieode hvis han spørg igen,
alle i han klasse vil gerne være venner med ham, det er bare ham der ikke vil.
han diagnose betyder at han er bagud i sin udvikling, vi har fået afvide at han tegner som en på 5,3 år men på nogen punkter er han længere bagud og på andre er han næsten med og selektiv mutisme er noget angst for at snakke med nogen i forskellig situationer, han snakker ikke med andre børn og snakker heller ikke meget med lærerene.