mayapigen skriver:
Jeg har en dreng der siden han var 2 år, har gået på wc'et for at tisse. Men han har bare på ingen måder ville lave nr. 2 på torilettet. Han virker angst over for det, og han begynder at græde voldsomt, og virke bange hvis jeg forsøger mig med det. Jeg har også prøvet med potten, men der er intet jeg kan gøre. Han VIL have en ble på, hvor han i ro og mag kan sidde på gulvet - væk fra os andre og prutte. Han bruger ofte lang tid på det. Jeg har tilbudt ham ALT for at lokke ham på wc/potten for at prutte, men ingen ting virker. Han virker meget bange for at udforske området. Min søn er snart 4 år, er der noget jeg kan gøre - har i nogle forslag? Han er så stor nu, at han godt ved, at man skal gøre det på wc'et, og han ser alle sine venner gøre det, men han er ligeglad..
Min pige har lige smidt bleen.. Hun er 2,8 mdr. Hun startede med kun at lave stort på potten, og stille og roligt tissede hun også på den, og for tre dage siden ville hun ikke have ble på mere, sagde hun, og hun har ikke haft uheld siden...
Jeg tror måske at d spørge din søn, om han vil ha underbukser på uden ble? Evt. gå ud med ham og købe et par seje underbukser, som han skal have på, for nu er han en stor dreng
Hvis han går med til det, og stadig vil ha ble på når han skal lave stort, så prøv bare at sig, at nu går han jo uden ble, så skal han lave på potten/toilettet... Du skriver ikke om han har ble på hele tiden, eller kun når han skal lave stort..?? For jeg har en kollega hvis pige kun ville lave stort i bleen, og ikke på toilettet.. Hun fandt ud af at det var fordi hendes datter synes det var lidt hyggeligt at ku sidde og lege og hygge samtidig med at hun sku lave stort, det var upraktisk at sku sidde derude på toilettet. Hun gjorde bare det at hun nægtede hende bleen, og så lavede hun på toiletett derfra af 
Anmeld