Bliver man fulgt anderledes når man er ICSI gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

553 visninger
6 svar
1 synes godt om
2. marts 2014

WantingBaby2012

Til jer som har været i behandling for barnløshed.

Er det ikke noget med at man bliver fulgt lidt anderledes i slutningen af graviditeten når man er gravid via behandling fremfor naturligt? 

Kom lige til at tænke på det og skal først til 2. JM samtale den 20/3. 

Indtil videre har forløbet været helt normalt, er 26+4 idag. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2014

Kløver

Mig bekendt er det kun i starten man kan blive fulgt, ellers skulle det forløbe normalt

Anmeld

2. marts 2014

WantingBaby2012

Maja84 skriver:

Mig bekendt er det kun i starten man kan blive fulgt, ellers skulle det forløbe normalt

Nå okay. 

Tak for svar. 

Anmeld

2. marts 2014

modesty

WantingBaby2012 skriver:

Til jer som har været i behandling for barnløshed.

Er det ikke noget med at man bliver fulgt lidt anderledes i slutningen af graviditeten når man er gravid via behandling fremfor naturligt? 

Kom lige til at tænke på det og skal først til 2. JM samtale den 20/3. 

Indtil videre har forløbet været helt normalt, er 26+4 idag. 

Nu skriver du ICSI i overskriften, og det ved jeg ikke noget om, men ved IVF behandling får man en tryghedsscanning i uge 7 - ellers er alt fuldstændig som ved andre graviditeter.

Anmeld

2. marts 2014

Elgaard73

Hej...Jeg er "kun" blevet IVF gravid (men tænker ikke at det er anderledes ved en ICSI graviditet), og der bliver man betragtet som "normal gravid", efter den terminsbestemmende scanning (fik min omkring uge 6+). Derefter var jeg bare ganske almindelig gravid, i forhold til scanninger, jordmoder, læge osv. Altså man er "frigivet" fra klinikken og overgået til det offentlige regi.

Dog får man ikke lov til at gå længere end til max 41+0. Det er noget med at når det er en graviditet, som er opnået efter behandling, så er der en lille risiko for at moderkagen ikke fungere helt optimalt til allersidst.

Anmeld

2. marts 2014

Putomanen

Ud over en tryghedsscanning i uge 6, har jeg ikke fået tilbudt andet end det normale. Jeg er i dag 31+5.

Anmeld

2. marts 2014

tarkoflen

Vi fik ikke tilbudt noget ekstra, dog var der vist noget om, at jeg ikke måtte gå over tid...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.