Nu er det så de "kloge" siger at man skal stoppe med flasken når de 1 år.... Men jeg kan ikke rigtig beslutte mig for om vi skal stoppe, så håber nogen af jer kan give mig lidt input.
Min søn bliver 14 mdr om to dage. Han har været flaskebarn siden han var 1 måned. Fra han var 9 mdr gammel fik han kun 2 flasker i "normale periode" en før sengetid kl 19 og en omkring kl 00-02 på 160 ml.
Han har været meget syg siden han startede i vuggestue den 18/11. ca 1½ måned ud af 3 mdr han har gået der. Når han er syg og har feber, er det eneste han vil spise en flakse. Det synes jeg er fint for så kan jeg fortynde det lidt så jeg er sikker på han får væske nok og så spiser han bare de flere gange om dagen.
Jeg synes bare det har været svært at stoppe fordi det næsten har været hver anden uge i 3 mdr at han kun vil have sin flakse pga sygdom.
Mine egne tanker er noget i retning af:
Hvorfor skal vi stoppe? Hvis jeg ammede ham var der jo ingen "sundhedsmyndigheder" der ville presse på for at jeg skulle stoppe nu - så hvorfor egentlig
Han er glad for flasken og virker ikke "klar" til at slippe den.
Jeg er bange for han ikke er mæt nok til natten. Han er så nysgerrig en dreng at han tit har svært ved at holde fokus på at spise og i sær til aften hvor han også er meget træt da han er ved at gå over til en lur om dagen.
Han har også været plaget af mange urolig nætter, pga sygdom, tænder (han har næsten alle sine tænder nu) samt tigerspring. Det hjælper ham bare til en meget bedre søvn at få den flakse så synes det er svært hvordan og om vi skal til at skære den fra.
Hjælp hvad er jeres erfaring.
Anmeld