Sushi og bang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.183 visninger
7 svar
4 synes godt om
2. marts 2014

Anonym trådstarter

Hejsa de damer..

Jeg er såååå bange fordi jeg spist sushi idag som jeg selv har lavet og købt frisk laks som ikke har været frosen ned inden det skulle tilberedes 

Butikken jeg købt det fra sagde at det er den reneste laks (fra Skotland) de har og det er ikke nogen parasitter i... Kan man stole på det? Skal jeg søge læge efter at jeg nu har spist 5 st sushi styks.. Er så bange at det sker noget med min baby i maven (18 uge) 

Sindsyg urolig jeg er nu Hvor er jeg bare dum!!!! 

Min mand sagde at hvis jeg får orm i tarmen o igennem så har det været den dårligste ide at spise sushi

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg har spist kun 5 st og ikke alle på tallerken.. Spist mig mæt med tangsalat istedet for at ikke få så dårlig samvittighed som jeg nu har alligevel

Anmeld

2. marts 2014

SanJose

Roooooliiiig nu! Du må gerne spise sushi mens du er gravid. Du skal bare være opmærksom på at fisken skal være frosset ned i mindst 24 timer inden servering for at slå alle paracitter ihjel, men det er ikke noget problem eftersom at det er et krav til sushiforretningerne at fisken skal være frosset i mindst 24 timer først.

Der er absolut intet at være bange for og slet ikke i den mængde du har spist. Slap du bare af!

Anmeld

2. marts 2014

(august)

Da du selv har lavet det ville jeg ringe til lægen/jm og spørge dem til råds. Fiskehandleren kan jo kun se parasitten hvis han har haft den under microskop og det tvivler jeg nu på. 

Det et er rigtigt at fisken skal have været frosset i 24 times ved -20grader før parasitten dør. Det er et krav til sushi forretninger, men der var for et par år siden en artikel om at de ikke opbevarer fisken korrekt. 

Jeg selv er 3. Gangs gravid og sushi og råt kød må vente til efter jeg har født og sådan har det været alle tre gange 

Anmeld

2. marts 2014

Sujan

Jeg spiste sushi en gang om ugen i min første graviditet...må man gerne..
Man skal bare sørge for det er ordentlig fisk.. Det meste fisk man køber (laks o.s.v.) til sushi er fra opdræt... Så er de ikke så farlige...
Så rolig nu.

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

SanJose skriver:

Roooooliiiig nu! Du må gerne spise sushi mens du er gravid. Du skal bare være opmærksom på at fisken skal være frosset ned i mindst 24 timer inden servering for at slå alle paracitter ihjel, men det er ikke noget problem eftersom at det er et krav til sushiforretningerne at fisken skal være frosset i mindst 24 timer først.

Der er absolut intet at være bange for og slet ikke i den mængde du har spist. Slap du bare af!

Lige presic de skal være frosset ned inden man spiser det men mit problem er jo at den friske laks jeg købt ikke har været frosset ned overhovet og jeg har selv lavet sushin ellers ved jeg at restauranter har en pligt at fryse sin fisk ned men fiskeforettning må nok gerne sælge det uden at det skal være frosset ned 

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

(august) skriver:

Da du selv har lavet det ville jeg ringe til lægen/jm og spørge dem til råds. Fiskehandleren kan jo kun se parasitten hvis han har haft den under microskop og det tvivler jeg nu på. 

Det et er rigtigt at fisken skal have været frosset i 24 times ved -20grader før parasitten dør. Det er et krav til sushi forretninger, men der var for et par år siden en artikel om at de ikke opbevarer fisken korrekt. 

Jeg selv er 3. Gangs gravid og sushi og råt kød må vente til efter jeg har født og sådan har det været alle tre gange 

Ja det mener jeg også at jeg skal måske snakke med lægen om det.

Syns at det er synd hvis det vil påvirke fostret i min mave bare for lidt sushi... Det gør du ret i at være på den sikre side og ikke spise sushi mens du er gravid da man ikke kan stole på restauranter. Tror dog at stiks n sushi er mere sikkert men ved jo ikke

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Jeg spiste sushi en gang om ugen i min første graviditet...må man gerne..
Man skal bare sørge for det er ordentlig fisk.. Det meste fisk man køber (laks o.s.v.) til sushi er fra opdræt... Så er de ikke så farlige...
Så rolig nu.

Er nok lidt mere rolig idag.

oh sushi er så godt jeg kan bare ikke lade være  

Jeg fik at vide af en sushirestaurant at den fiskehandleren jeg købt fra plejer at behandle sin fisk ordentligt så  For at det er rigtigt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.