problematisk putning 2,8 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.061 visninger
10 svar
6 synes godt om
1. marts 2014

Sitrani

Jeg har en dejlig datter som blir tre sidst i juni..

Vi har længe nu brugt timer på at få hende til at sove om aftenen.. Vi snakker flere måneder, måske fire måneder.... Og vi er nået dertil hvor vi ikke ved hvad vores næste skridt skal være!

Vi har prøvet alt.. Puttet hende tidligere, senere, midt i mellem.. Puttet hende, og siddet ved hendes dør og lagt hende op i seng så snart hun stod op... Prøvet at stå så hun kunne se en af os imens vi lavede et eller andet (foldede tøj eller lign.) .. Siddet i døråbningen indtil hun faldt i søvn... prøvet at være lidt mere hårde, prøvet at være lidt mere bløde..... Alt tror jeg...

Hun er ALTID 1 time om at falde i søvn.. Mindst... Og hun ligger ikke bare, hun står ud af sin seng og går ind til os mange gange, og vi kan kæmpe med hende i op til 2 timer nogle dage... Det er begyndt at gå mig meget på! Så ved ikke om man kan gøre noget anderledes....

Hun virker glad og tilfreds, har dog lige en periode hvor hun er lidt "trodsig", og selvstændigheds-agtig Men ellers en aktiv og glad pige.... Hun sover til middag ca. 2 timer hver dag, og s gør vi klar til putning med nattøj, tandbørstning osv. ved 19.30tiden... Hun blir puttet KL. 20, hvor én af os læser en godnathistorie og putter hende dejligt i dynen med hendes sædvanelige tøjdyr... Ingen vild leg eller andet der kan holde hende kørende inden... Prøver så vidt muligt at holde hende rolig, og hun får rigelig kærlighed og opmærksomhed op til hun skal puttes....

Hvad tænker I? Ved godt det blev langt, men synes bare vi har prøvet alt og er ved at blive tyndslidt egentlig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2014

stm2812

Sitrani skriver:

Vi har længe nu brugt timer på at få hende til at sove om aftenen.. Vi snakker flere måneder, måske fire måneder.... Og vi er nået dertil hvor vi ikke ved hvad vores næste skridt skal være!

Vi har prøvet alt.. Puttet hende tidligere, senere, midt i mellem.. Puttet hende, og siddet ved hendes dør og lagt hende op i seng så snart hun stod op... Prøvet at stå så hun kunne se en af os imens vi lavede et eller andet (foldede tøj eller lign.) .. Siddet i døråbningen indtil hun faldt i søvn... prøvet at være lidt mere hårde, prøvet at være lidt mere bløde..... Alt tror jeg...

Hun er ALTID 1 time om at falde i søvn.. Mindst... Og hun ligger ikke bare, hun står ud af sin seng og går ind til os mange gange, og vi kan kæmpe med hende i op til 2 timer nogle dage... Det er begyndt at gå mig meget på! Så ved ikke om man kan gøre noget anderledes....

Hun virker glad og tilfreds, har dog lige en periode hvor hun er lidt "trodsig", og selvstændigheds-agtig Men ellers en aktiv og glad pige.... Hun sover til middag ca. 2 timer hver dag, og s gør vi klar til putning med nattøj, tandbørstning osv. ved 19.30tiden... Hun blir puttet KL. 20, hvor én af os læser en godnathistorie og putter hende dejligt i dynen med hendes sædvanelige tøjdyr... Ingen vild leg eller andet der kan holde hende kørende inden... Prøver så vidt muligt at holde hende rolig, og hun får rigelig kærlighed og opmærksomhed op til hun skal puttes....

Hvad tænker I? Ved godt det blev langt, men synes bare vi har prøvet alt og er ved at blive tyndslidt egentlig....

Det lyder som det vi døjede med for et par måneder siden bare. Vores putteritual minder om jeres, og vi var efter 3-4 måneder hvor hun ikke ville sove, ved at blive desperate, for det gik jo ud over vores voksentid sammen. 

Vi foreslog vores dagplejemor om hun ville skære ned på middagsluren, og hun sagde så selv at vi kunne bare prøve at fjerne den helt, hvilket vi gjorde, og nu har vi en datter som sover stort set med det samme hver eneste aften. 

Og vi kan på intet tidspunkt mærke at luren er nødvendig mere. I kan evt prøve at se om det hjælper at fjerne luren. Eller i det mindste bare skære lidt ned på den, og se hvordan hun reagerer på det. Måske hun er klar til at komme af med den.

Håber i hvert fald i finder en løsning på den ene eller andn måde.

Anmeld

1. marts 2014

MR-82

Nu kender jeg jo ikke jeres hverdag,  men i kunne også prøve at vække hende noget før om morgenen. Det har hjulpet en smule her. Vi har også haft lidt af de samme udfordringer

Anmeld

1. marts 2014

EnGodMor

Sitrani skriver:

Nogle børn kan undvære middagslur i en tidlig alder, andre lidt senere. 

Det lyder som om at jeres datter skulle prøve at undvære sin lur. 

I starten er det svært for børn at fuldstændig kotte luren, og hvis det er tilfældet, så kan i prøve med at springe luren over hver anden eller tredje dag

Held og lykke med det.

Anmeld

1. marts 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
Sitrani skriver:

Middagslur én times tid, så skal det nok hjælpe ! Karla her, er netop fyldt 3 (i onsdags ) og hun har ikke sovet til middag siden juletid - hvilket gør at nu har vi en pige der bliver lagt i seng 19.15/30 og så sover hun !! Det er en helt ny verden for os, for jeg har også bøvlet med hende før, hvor jeg kunne rende inden ved hende i op til en time, hvor hun kaldte og kaldte  Selvfølgelig er der dage hvor hun er helt kvæstet og så sover hun enten i bhv'en eller en time på sofaen herhjemme - det ændrer ikke på noget om aftenen !

//Mette

Anmeld

2. marts 2014

Sitrani

MR-82 skriver:

Nu kender jeg jo ikke jeres hverdag,  men i kunne også prøve at vække hende noget før om morgenen. Det har hjulpet en smule her. Vi har også haft lidt af de samme udfordringer

Problemet er bare at hun allerede står tidligt op Mellem 6 og 6.30...

Anmeld

2. marts 2014

Sitrani

MKBP skriver:

Middagslur én times tid, så skal det nok hjælpe ! Karla her, er netop fyldt 3 (i onsdags ) og hun har ikke sovet til middag siden juletid - hvilket gør at nu har vi en pige der bliver lagt i seng 19.15/30 og så sover hun !! Det er en helt ny verden for os, for jeg har også bøvlet med hende før, hvor jeg kunne rende inden ved hende i op til en time, hvor hun kaldte og kaldte  Selvfølgelig er der dage hvor hun er helt kvæstet og så sover hun enten i bhv'en eller en time på sofaen herhjemme - det ændrer ikke på noget om aftenen !

//Mette

Ja vi må se om vi kan gøre noget på den front... Er ikke fan af at skære i børns middagslur, men er snart desperat....

Anmeld

2. marts 2014

Elgaard73

Her har vi også været det igennem. Og vi prøvede ALT, også at forkorte middagsluren, uden held.

Så kom han tilfældigvis i gæste DP, hos en som prioritere udelivet højt, i praktisk talt alt slags vejr, og bum, nu falder han i søvn i løbet af 10 minutter. (Han kommer i seng kl 19.30 og står op kl 6 og sover 2 timer til middag).

Han var meget ude (efter min mening) før det, men nu er vi oppe på minimum 2-3 timer sammenlagt i DP og minimum 1 time herhjemme til hverdag. Gerne noget mere i weekenderne. Vi kan mærke det med det samme, hvis vi har en dag, hvor vi ikke rigtig kommer ud.

Nu ved jeg ikke, hvor meget din pige er ude nu, men det var måske et forsøg værd.

Anmeld

2. marts 2014

Mum33

Hvad med at få en stak bøger med i seng? Vores søn havde også en periode hvor det tog lang tid, men så sad han og læste bøger - evt hentede et par legeting derop. Stod han op blev han fulgt i seng igen han faldt i søvn af sig selv og så kunne man "tømme" sengen for bøger mm og slukke lyset

Anmeld

2. marts 2014

MR-82

Sitrani skriver:

Problemet er bare at hun allerede står tidligt op Mellem 6 og 6.30...

Ja så bliver det ihvertfald tidligt:-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.