Pia-bay skriver:
Jeg har Angelina som her den 16 bliver 5 mdr..... Jeg har det problem at hun bare ikke vil ligge på den mave og uanset hvad jeg har prøvet..... Min sundhedsplejeske mener at selv om hun ikke vil ligge på maven skal hun ligge der og at hun derfor så må skrige..... Er der nogle af jer der har haft samme problem med at den bette ikke vil ligge på maven og har i nogle gode råd til hvordan man kan få hende til at synes at det er sjovt at ligge der.....
Tak
Hej Pia
Her har vi helt samme problem. Linus er 5½ måned og vil stadig ikke ligge på maven mere end et par minutter ad gangen (hvis vi er heldige).
Vi knokler løs ligger ham på maven hver gang han bliver lagt fra os, men vi vender ham/ruller ham om på ryggen lige så snart han begynder at blive sur, for som Diana siger, så skal det jo ikke gå hen og blive en dårlig oplevelse for de små.
Jeg har faktisk her til morgen snakket med min sundhedsplejerske om det samme og hun siger altså at man bare skal tage det helt afslappet, så længe de kommer om at ligge på maven en del gange om dagen så gør man hvad man skal og hvad man kan. Hun sagde faktisk også at jeg selvfølgelig skulle vende ham når han blev sur, så lyder mærkeligt i mine ører, at din SP synes at du skal lade hende ligge

.
Hun sagde også at nogle babyer brød sig bare ikke om det og kom aldrig rigtig til at være de store mave liggere. Jeg var lidt nervøs mht. når han senere skal lære at kravle, men til det sagde hun at nogle babyer lære at kravle ved at sidde op og læne sig frem.
Nå men håber det gjorde dig lidt roligere, her prøver jeg i alt fald at slåkoldt vand i blodet og så kommer det nok

.
Hvad vi gør:
- starter med at ligge ham på maven hver gang han bliver lagt fra os (selvfølgelig ikke ved sove tid)
- Ligger ham på gymnastikbold på mavsen.
- Ligger ham på maven over lårene når man sidder ned.
- Kiropraktor (et forsøg værd, det kan jo være det gør ondt i feks. nakken når din lille pige ligger på maven).
- Er opmærksomme på at han ikke ligger og flyver. Dvs. at han ikke har armene oppe fra gulvet, det er jo dem han støtte med (dette kan også ødelægge ryggen).
- Ligge ham på maven evt. foran tv, det kan han nemlig godt blive ret så oplsugt af og komme til at glemme at han ikke gider at ligge der
.
Held og lykke med mavse ligningen

knus Michelle
Anmeld