Sygemeldt under uddannelse , hvad med økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.671 visninger
12 svar
5 synes godt om
1. marts 2014

Anonym trådstarter

Hej

Har brug for lidt råd og vejledning.

Det hele er blevet lidt for meget for mig.

Men har behov for at høre om der er andre der har prøvet at blive sygemeldt under uddannelse. Er igang med hf, og vil høre hvad der sker økonomisk når man bliver sygemeldt ?

Ryger man væk fra su ? Skal man så til at søge kontanthjælp og alt muligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2014

Sandratoft

Med sygemeldt mener du så orlov? Kommer du tilst tage et år om? Du kan ikke få su under orlov 

Anmeld

1. marts 2014

Lykke:)

Anonym skriver:

Hej

Har brug for lidt råd og vejledning.

Det hele er blevet lidt for meget for mig.

Men har behov for at høre om der er andre der har prøvet at blive sygemeldt under uddannelse. Er igang med hf, og vil høre hvad der sker økonomisk når man bliver sygemeldt ?

Ryger man væk fra su ? Skal man så til at søge kontanthjælp og alt muligt?

Jeg fik SU under min sygemelding

Anmeld

1. marts 2014

Anonym trådstarter

Lykke:) skriver:

Jeg fik SU under min sygemelding

Hvordan fik du det ?

Anmeld

2. marts 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Du kan få SU. Man skal normalt være aktiv for at få SU, men der kan gives dispensation ved sygdom. 

Anmeld

2. marts 2014

Zelinasmor

Jeg er sygemeldt 6 måneder på pædagoguddannelsen. Jeg får SU fordi jeg har en lægeerklæring. Du skal have en lægeerklæring hvorpå der står hvor længe du skal være sygemeldt. Så kan du få SU, får du ikke en lægeerklæring, kan du ikke få SU. 

Anmeld

2. marts 2014

Lykke:)

Anonym skriver:

Hvordan fik du det ?

Jeg fik en lægeerklæring på, at jeg var syg

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Jeg er sygemeldt 6 måneder på pædagoguddannelsen. Jeg får SU fordi jeg har en lægeerklæring. Du skal have en lægeerklæring hvorpå der står hvor længe du skal være sygemeldt. Så kan du få SU, får du ikke en lægeerklæring, kan du ikke få SU. 

Okay mange tak for svar gav god mening ??

Anmeld

2. marts 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Du kan få SU. Man skal normalt være aktiv for at få SU, men der kan gives dispensation ved sygdom. 

Mange tak for svar

Anmeld

2. marts 2014

ZaraJaza

Zelinasmor skriver:

Jeg er nemlig selv sygemeldt med lægeerklæring, har været det i 2 måneder nu, og får fortsat S.U. Men ved du om det en god ide at tage kontakt til du kontoret og informere dem også, eller lod du det bare være til Studievejlederne? Jeg er bange for de stopper min su en dag, fordi de ikke mener at jeg er i stand til at tage min eksamen til sommer med så meget fravær?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.