4 kantet lagkage til ca 20 personer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.443 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hvor stor skal den være? HVor stor skal jeg regne med at bundene skal være????

Jeg regner med at den skal være i 3 lag, med en chokocreme mellem det ene og en bærmouse mellem den anden og makroner i bærlaget...

Men hvor stor skal den være???... hvor stor en form skal jeg bage bundende i?!... 

Håber I ka hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2009

Ni-ko-li-ne

det er skisme svært søde!!!! jeg vil sige at stykkerne skal være ca 5x8-9 cm.... jeg ville lave almindelige lagkage bunde.... du tager bare almindelige bageplader og markerer på bagepapir størrelsen.... så smører du lagkagebundedejlen ud til markeringen :0) det er nemt nok :=)  hvis nu det bliver for voldsomt at stå med i fuld str kan du måske lave to halve som er sat sammen? :0)

Anmeld

5. august 2009

linemus

Prøv at kigge på dette link. Der er et skema med hvilke størrelser der passer til antal personer - både runde og firkantede kager. Måske kan det guide lidt.
http://www.min-mave.dk/grupper/kager/thread-1739051.htm

Der står bl.a. også følgende, som faktisk er rigtig godt. Det kan man jo bruge til alle former kage:
Har du en form der hverken er firkantet eller rund kan du beregne antallet af portioner ud fra volumen. Det gøres ved at du fylder din form med vand og måler hvor meget vand, der kan være i formen. For hver 2 dl der kan være i formen, bliver der kage til en portion. Det vil sige, hvis du har en sekskantet form, der er 4 cm høj som kan rumme 3 l vand, så vil der i en 4 cm høj kage være nok til 15 personer. Hvis den færdige kage er 8 cm høj vil der være kage til dobbelte, altså 30 personer

- Line

Anmeld

5. august 2009

Moderator

linemus skriver:

Prøv at kigge på dette link. Der er et skema med hvilke størrelser der passer til antal personer - både runde og firkantede kager. Måske kan det guide lidt.

Der står bl.a. også følgende, som faktisk er rigtig godt. Det kan man jo bruge til alle former kage:
Har du en form der hverken er firkantet eller rund kan du beregne antallet af portioner ud fra volumen. Det gøres ved at du fylder din form med vand og måler hvor meget vand, der kan være i formen. For hver 2 dl der kan være i formen, bliver der kage til en portion. Det vil sige, hvis du har en sekskantet form, der er 4 cm høj som kan rumme 3 l vand, så vil der i en 4 cm høj kage være nok til 15 personer. Hvis den færdige kage er 8 cm høj vil der være kage til dobbelte, altså 30 personer

- Line

HEHE!!!! OKAY det var teknisk... hvordan laver man en 6 kantet form?!  

Men jeg kigger lige på linket ... tak

Anmeld

5. august 2009

Moderator

linemus skriver:

- Line

OKay i forhold til den, skulle 25x25 cm kunne klare 25 personer, hvis den er 8 cm høj... Mmm.. Måske er jeg en kagegris, for det syntes jeg er liiiige i underkanten  Men så ved jeg da hvad jeg nogenlunde kan gå efter. Det gør jo ikke så meget, hvis kagen bliver større

Anmeld

5. august 2009

linemus

Zafir skriver:

OKay i forhold til den, skulle 25x25 cm kunne klare 25 personer, hvis den er 8 cm høj... Mmm.. Måske er jeg en kagegris, for det syntes jeg er liiiige i underkanten  Men så ved jeg da hvad jeg nogenlunde kan gå efter. Det gør jo ikke så meget, hvis kagen bliver større

Ja, der er jeg helt enig. Et stykke på 5x5 cm ville kun få mig til at bede om mere

Men det kan vel bruges som en pejling og så lægge lidt til 

Anmeld

5. august 2009

linemus

Zafir skriver:

HEHE!!!! OKAY det var teknisk... hvordan laver man en 6 kantet form?!  

Men jeg kigger lige på linket ... tak

Jeg er sikker på, man kan købe en færdigstøbt. I de der kageshops kan man købe former i næsten alle... øh... former

Anmeld

5. august 2009

Moderator

linemus skriver:

Ja, der er jeg helt enig. Et stykke på 5x5 cm ville kun få mig til at bede om mere

Men det kan vel bruges som en pejling og så lægge lidt til 

HELT sikkert ligge noget til. Jeg syntes SLIDT man kan dele en alm lagkage 5 personer og de er beregnet på 8 haha...

Anmeld

5. august 2009

linemus

Zafir skriver:

HELT sikkert ligge noget til. Jeg syntes SLIDT man kan dele en alm lagkage 5 personer og de er beregnet på 8 haha...

Sagtens. Når vi er rigtig slemme herhjemme, så kan vi faktisk dele en othellolagkage bare min mand og jeg. Men så er man også temmelig kvalm bagefter, men det er det hele værd

Anmeld

5. august 2009

Moderator

linemus skriver:

Sagtens. Når vi er rigtig slemme herhjemme, så kan vi faktisk dele en othellolagkage bare min mand og jeg. Men så er man også temmelig kvalm bagefter, men det er det hele værd

LOL - Vi købte en konditorlagkage -vidst også en otello slags - med hjem til min mor den anden dag. Idun spiste et MIKRO stykke og vi 3 spiste resten HEHE...

Der var man også mmm... Mæt? Kan man kalde det det??? hehe... Bagefter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.