Børn tæt på hinaden = større risici?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
8 svar
5 synes godt om
1. marts 2014

Snartmortil3

Jeg er gravid i 32. uge, og der kommer til at være under 1 år mellem storebror og lillebror.
Jeg er for nyligt blevet gjort bekendt med, at der er øget risici for for tidlig fødsel, lav fødselsvægt mm., når man får børn så tæt på hinanden. Jeg har tiltagende kraftige plukveer, og for nyligt var jeg en tur på fg på grund af regelmæssige plukveer. Desuden er han skønnet til at veje lidt under gennemsnittet. Alt ser dog fint ud, men jeg kan ikke lade være med at spekulere. Og undre mig over, hvorfor man SLET ikke bliver oplyst om de risici.

Nogen der ved noget om det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2014

Meyer

Profilbillede for Meyer

Der er 15 mdr mellem mine. Jeg gik 4 dage over tid med nr 2 og hun vejede 150 g mere end storesøster 

Anmeld

2. marts 2014

Carina:-)

Det er nu alm kendt at graviditet med under 2 år ikke er godt for kroppen.

Men der er jo stadig mange der får normale graviditeter og fødsler.

Anmeld

2. marts 2014

LMX

Det har jeg godt nok aldrig hørt før.. Ligeledes heller ikke at det skulle være usundt for kroppen som en anden skriver.

Jeg er selv 32+5 idag og min mindste datter er kun lige blevet 1 år her for 14 dage siden.

Jeg fik af min jdm at vide at de mange plukkeveer sikkert skyldes at jeg næsten lige har været gravid og livmoderen derfor bliver større hurtigere end ved f.eks en førstegangs gravid.

Det er værd at huske på at plukkeveer ikke nødvendigvis er en dårlig ting selvom de kan være trælse at ha 

Anmeld

2. marts 2014

TrineMine86

110811 skriver:

Jeg er gravid i 32. uge, og der kommer til at være under 1 år mellem storebror og lillebror.
Jeg er for nyligt blevet gjort bekendt med, at der er øget risici for for tidlig fødsel, lav fødselsvægt mm., når man får børn så tæt på hinanden. Jeg har tiltagende kraftige plukveer, og for nyligt var jeg en tur på fg på grund af regelmæssige plukveer. Desuden er han skønnet til at veje lidt under gennemsnittet. Alt ser dog fint ud, men jeg kan ikke lade være med at spekulere. Og undre mig over, hvorfor man SLET ikke bliver oplyst om de risici.

Nogen der ved noget om det??

Jeg blev oplyst om at ens krop har godt af at der går 2 år mellem graviditeter, da det er en stor belastning for kroppen og at kroppen faktisk først er rigtig klar efter 2 år, da jeg fik aks ville de klart anbefale at der gik MINIMUM 2 år i mellem.. 

Håber det hele kommer til at forløbe uden problemer og at du går tiden ud 

Anmeld

2. marts 2014

lycly

Det har jeg godt nok aldrig hørt om, og tvivler altså på at det er så galt. Selfølgelig er det hårdt for kroppen med to graviditeter lige i rap, men jeg tror hverken det er usundt eller at der er forbundet en hel masse risici med det

Det er kun hvis man fx får ks første gang er der er nogle risici med meget lav sandsynlighed ved en graviditet mere inden for 2 år

Anmeld

2. marts 2014

(august)

Har knap 17 mdr mellem mine og havde også plukveer fra start til slut med nr. 2 og det er som en anden skriver pga man lige har været gravid og også pga de mange løft af den "store". 

Det er også rigtigt at de ikke er synderlig sundt for kroppen at blive gravid for hurtigt, da musklerne i kroppen ikke er blevet trænet op til en ny graviditet og derfor kan man risikere flere gener. 

Jeg var selv plaget af bækkenet 2. gang. Nu hvor jeg er gravid igen og nr 2 er 2 år, har jeg også problemer med bækken men tilgengæld ingen plukveer, da jeg jo ikke løfter så meget og livmoderen har fået ro i næsten 2 år. 

Jeg fødte nr 2 40+1(3620g, 50cm), og regner heller ikke med at føde for tidligt denne gang. 

Held og lykke med det hele 

Anmeld

2. marts 2014

Carina:-)

www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/boern/sygdomme/diverse/perfekt-aldersforskel/

Her står lidt om anbefalet aldersforskel og hvad det gør for kvinden hvis det er for hurtigt-

Men igen husk nu at der er mange der ikke har problemer

Anmeld

2. marts 2014

LJMNA

Der er 11 måneder imellem mine yngste.

Og jeg blev fulgt meget tæt men af helt andre grunde men samtlige læger, jdm, og sygeplejsker sagde at man ikk kunne holde det sådan op, der er mange ting der spiller ind og selvom jeg havde plukveer igennem hele graviditeten som gjorder mega ondt, fødte jeg stadig først 40+O (ved igangsættelse) og han var den største af de 3 jeg har (3705 gr) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.