"amme" med brystpumpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

571 visninger
3 svar
1 synes godt om
1. marts 2014

AnneMaria

Jeg har lige født en dejlig pige i onsdags. (har en dreng i forvejen) Har utrolig svært ved at amme, sådan var det også med den første. Min brystvorte "sover" altid og er så lille at det er så svært for den lille at få fat på den. Har også prøvet med brystdupperne, som hjalp ved mit første barn. Men min pige er kun 2,4 kilo og har svært ved at få dem ind i munden. Har nu prøvet de sidste par gange at pumpe med brystpumpe og får faktisk ret meget ud - 70 ml hver gang. Så giver jeg hende det med flasken, og det er bare så nemt. Kan jeg fortsætte sådan, eller hvordan er at det forholder sig med mælk og pumpe - kan man "amme" sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2014

maria_wlt

AnneMaria skriver:

Jeg har lige født en dejlig pige i onsdags. (har en dreng i forvejen) Har utrolig svært ved at amme, sådan var det også med den første. Min brystvorte "sover" altid og er så lille at det er så svært for den lille at få fat på den. Har også prøvet med brystdupperne, som hjalp ved mit første barn. Men min pige er kun 2,4 kilo og har svært ved at få dem ind i munden. Har nu prøvet de sidste par gange at pumpe med brystpumpe og får faktisk ret meget ud - 70 ml hver gang. Så giver jeg hende det med flasken, og det er bare så nemt. Kan jeg fortsætte sådan, eller hvordan er at det forholder sig med mælk og pumpe - kan man "amme" sådan?

Man kan nok hvad man vil Men tror at det bliver en sej omgang at komme igennem hvis man skal pumpe ALT ud hvad baby skal have - Det sjove vill nok gå af det for mig.

Men hvis man meget gerne vil give sit barn sin mælk så skal man helt sikkert gøre det

Anmeld

1. marts 2014

mrhl

AnneMaria skriver:

Det vil jeg da tro at man kan, hvis man har let ved at pumpe ud, og hvis man har overskuddet til det.

Jeg ammer, og pumper lejlghedsvist ud, så far kan give flaske en gang i mellem, men jeg synes at jo større og mere sulten hun bliver, jo "hårdere" er det at nå at pumpe ud.... :p

Anmeld

1. marts 2014

Avimater

Hej 

Jeg har faktisk lige ammet på den måde i 10 dage, da min datter havde tabt  sig for meget og ikke havde kræfter til tage brystet.

Det gik fint jeg kunne endda øge produktionen med pumpen.

Jeg vil klart anbefale at leje en elektrisk brystpumpe i babysam/apoteket og så købe 2 pumpesæt så du kan pumpe synkront det sparer meget tid og er mere effektivt.

Pumpesæt kan sættes i køleskabet mellem pumpninger og så vaskes og steriliseres en gang i døgnet.

Jeg er netop begyndt at amme "rigtigt" igen og min pige har fået flere kræfter og mine (og ret små) brystvorter er blevet suget ud af pumpen så nu kan hun fint få fat, jeg skal dog klemme sammen om det brune område og stoppe det ind i munden på hende, men så kører det fint.

Min SP fortalte at i USA er der en del mødre der brysternærer der børn med udpumpet mælk i op til et år, så det kan fint lade sig gøre. Men det er mere arbejde end at amme. 

Jeg tilbød min pige brystet efter flasken for at hun ikke glemte teknikken, da hun havde genvundet sine kræfter og hun sutter som om hun aldrig har prøvet flasken.

Held og lykke, bare skriv hvis du har spørgsmål!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.