Er jeg mon for tyk til at kunne få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. august 2009

Hende den lille

Jeg har et problem med min vægt - ikke at jeg spiser for meget. Men jeg fik en sygdom for 4 år siden som gjorde at jeg tog omkring 15 kg på pga medicinen. Medicinen gør at jeg ikke har mulighed for at tabe det igen, da jeg selvfølgelig stadig er på medicin.
Min kæreste og jeg planlægger en graviditet om et par måneder og jeg har læst så meget om sundhed osv - og der står at overvægt er noget dumt noget, og kan nedsætte evnen til at blive gravid.

Er der nogle som ved noget, eller som måske også har lidt ekstra på kroppen som har en erfaring med dette?

Jeg håber inderligt at jeg godt kan klare det og at det bare er noget jeg bilder mig ind, men ønsket om et barn er stort - og så ved I vel at man bekymrer sig

Hilsen Mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hende den lille skriver:

Jeg har et problem med min vægt - ikke at jeg spiser for meget. Men jeg fik en sygdom for 4 år siden som gjorde at jeg tog omkring 15 kg på pga medicinen. Medicinen gør at jeg ikke har mulighed for at tabe det igen, da jeg selvfølgelig stadig er på medicin.
Min kæreste og jeg planlægger en graviditet om et par måneder og jeg har læst så meget om sundhed osv - og der står at overvægt er noget dumt noget, og kan nedsætte evnen til at blive gravid.

Er der nogle som ved noget, eller som måske også har lidt ekstra på kroppen som har en erfaring med dette?

Jeg håber inderligt at jeg godt kan klare det og at det bare er noget jeg bilder mig ind, men ønsket om et barn er stort - og så ved I vel at man bekymrer sig

Hilsen Mig

Hej dig!

Først og fremmest er jeg ked af at høre du er syg
Jeg har selv været igennem et sygdomsforløb med dertil hørende medicin som gjorde jeg tog rigtig meget på. Heldigvis kom jeg ud af medicinen igen og tabte mig efterfølgende til næsten samme størrelse som inden medicin start.
Nu ved jeg ikke hvor meget du vejede inden, og hvor "overvægtig" du derfor er (!?), men umiddelbart tror jeg ikke 15 kg gør en meget stor forskel.. så længe du tænker over hvad du spiser, får dine vitaminer og ellers holder en sund livsstil tror jeg sagtens du kan blive gravid!
Jeg vil krydse fingre for Jer og håber at du en dag kan blive medicin fri!
Knus Caroline 10+6

Anmeld

5. august 2009

Anja75

Jeg er enig med Caroline,
Jeg blev selv gravid ekstremt hurtigt to gange med overvægt. Idet at jeg trods min overvægt dyrkede sport og spiste varieret havde overvægten umiddelbart ingen inflydelse på min frugtbarhed.
Når jeg taler overvægt var det ca. 10-15 kg før første graviditet og 20-25 kg ved anden graviditet (har dog tabt 33 kg igen og håber at når tiden kommer til vores 3. barn at det vil gå ligeså godt som ved første)
Held og lykke!
venlig hilsen
Anja

Anmeld

5. august 2009

Hende den lille

Tak for svaret   Jeg var pænt sporty den gang. Jeg er gået fra ca. 50 kg til 70 kg og jeg er slet ikke spor høj - 1,55 er en frygtelig højde, skal det lige siges. Men jeg håber da at det kan lade sig gøre.

Nu har vi ennelig fået "go" fra min læge - og det tog også "kun" 10 måneder  men nu er tiden endelig kommet, så det ville ærge mig rigtig meget efter al den ventetid, så ikke at kunne blive gravid pga vægten. Men jeg vil gøre mit bedste for ikke at spise alt det gode og spise noget mere med en lille stilk på, hehe.. Ej det smager sgu godt - så det går nok. Tak for rådet.

Anmeld

5. august 2009

Sweet1978

Tror ikke der er nogen grænse for hvor når det bliver umuligt, og tror på alle kan, men nogen har måske sværere ved det end andre, men det er jo ikke kun overvægt der spiller ind der. Jeg synes bare i skal gå til det med en positiv indstilling, håbe på det bedste og så tage den derfra.

Anmeld

5. august 2009

Mira0911

Det burde ikke være umuligt at blive gravid selvom man er stor eller tynd... Har en søster der vejer over 100 kg - Hun har fint gennemført 2 graviditeter....

Anmeld

5. august 2009

Hende den lille

Ihh hvor er i altså bare søde allesammen
 Nu er selvtilliden og troen på at det kan lade sig gøre, tilbage igen

Anmeld

5. august 2009

Knudsen

Jeg har ikke haft nogle problemer med at blive gravid på trods af overvægt. Ved første graviditet havde jeg ca. 20 kg overvægt og vi havde gevindst efter 3 mdr. Her anden gang havde jeg ca 30 kg (puha) overvægt og der var bonus efter 2 mdr.
Jeg tror ikke, at overvægt i sig selv er en stor forhindring for at blive gravid. Men det er noget hårdere for kroppen gennem graviditeten.
Held og lykke håber at det lykkedes for jer.

Janni 41+

Anmeld

5. august 2009

SHERO

Hej

Jeg er selv overvægtig,  tabte mig knap 15 kg inden jeg blev gravid så vægttab er pt sat på standby,  men trods det er jeg stadig meget overvægtig - 90 kg og 170 cm, jeg blev gravid ved et uheld, én gang og så var den der, så det kan sagtens lade sig gøre. Indtil videre går det hele som det skal med babyen og ingen har nævnt at det skulle være et problem. Skal bare blive ved med at passe på vægten, og helst ikke tage mere end 5 kg på i min graviditet...

Den eneste der er en ulempe er at man ikke bliver "smuk gravid" som alle dem der render rundt alle vejne.. hehe...

Anmeld

5. august 2009

Vingummien

Jeg er også fint blevet gravid selvom jeg er overvægtig, og gik rimelig hurtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.