Hvor længe trænede I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
5 svar
3 synes godt om
28. februar 2014

Papillon

Her tænker jeg på de af jer, der har trænet kondition og/eller styrketræning gennem graviditeten.

Jeg har været så opsat på, at jeg ville fortsætte helt til det sidste, men her 24 uger henne begynder det alligevel at knibe. Forleden klarede jeg kun lige 20 minutter i centeret, så måtte jeg sige stop. Jeg har også måtte se i øjnene, at jeg slet ikke kan træne mave mere.

Overvejer lidt om det er på tide at sætte medlemskabet i bero og overgå fuldkommen til gå- og cykelture, men jeg ved ikke, om det er at kaste håndklædet i ringen for tidligt 

Så jeg vil gerne høre, hvor længe I andre blev ved?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2014

ECOchild.dk

Hej

jeg trænede ikke som sådan, men gik mange lange ture lige til det sidste.

tænker det er mindst lige så vigtigt at få træner efter fødslen. Især jo ældre man er når man er gravid og jo flere børn man har født, jo vigtigere og jo sværere er det at komme tilbage i den gl form - og meget sværere at holde formen når man har fået den form man ville.

pøjpøj med træningen

venlig hilsen

Lotte www.ecochild.dk

Basic økologisk babytøj

Anmeld

28. februar 2014

Isabel85

Lyt til din krop! Det er meget forskelligt hvad man kan klare af træning når man er gravid. Nogen træner helt op til termin, mens andre må stoppe langt før. Hvis det gør ondt så stop, og find på en anden måde at vedligeholde konditionen.

Jeg styrketrænede indtil jeg var ca. 30 uger henne, så måtte jeg stoppe fordi det gjorde for ondt over skambenet. Men jeg cyklede hver dag helt op til termin og svømmede et par gange om ugen, den sidste måned kunne jeg ikke gå særlig langt uden at det gjorde helt vildt ondt bagefter, så cyklen var guld værd  og svømning er bare så lækkert, man føler sig helt vægtløs 

Med hensyn til maveøvelser, så tror jeg ikke man må lave maverulninger når man er så langt henne. Det er noget med, hvis din mave bliver sådan spids/trekantet, så skal du stoppe. Alle øvelser hvor man ligger på ryggen kan være ret ubehagelige, da baby presser ned på de store blodårer. Jeg blev meget svimmel når jeg lå på ryggen, så venepumpeøvelser måtte jeg lave halvt siddende. 

Det blev laaangt..ups  men håber du kan bruge det til noget 

Anmeld

28. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg trænede frem til, at jeg skulle føde - både konditionstræning og svømning, men kun i det omfang jeg kunne og magtede

Anmeld

28. februar 2014

Papillon

Isabel85 skriver:

Lyt til din krop! Det er meget forskelligt hvad man kan klare af træning når man er gravid. Nogen træner helt op til termin, mens andre må stoppe langt før. Hvis det gør ondt så stop, og find på en anden måde at vedligeholde konditionen.

Jeg styrketrænede indtil jeg var ca. 30 uger henne, så måtte jeg stoppe fordi det gjorde for ondt over skambenet. Men jeg cyklede hver dag helt op til termin og svømmede et par gange om ugen, den sidste måned kunne jeg ikke gå særlig langt uden at det gjorde helt vildt ondt bagefter, så cyklen var guld værd  og svømning er bare så lækkert, man føler sig helt vægtløs 

Med hensyn til maveøvelser, så tror jeg ikke man må lave maverulninger når man er så langt henne. Det er noget med, hvis din mave bliver sådan spids/trekantet, så skal du stoppe. Alle øvelser hvor man ligger på ryggen kan være ret ubehagelige, da baby presser ned på de store blodårer. Jeg blev meget svimmel når jeg lå på ryggen, så venepumpeøvelser måtte jeg lave halvt siddende. 

Det blev laaangt..ups  men håber du kan bruge det til noget 

Det er da dejligt med et langt svar

Efter jeg skrev indlægget, tog jeg en lidt hurtig beslutning, og satte medlemskabet på pause. Da jeg var færdig med at træne i dag, føltes det absolut som den rigtige beslutning! Det føles nemlig som om, at mit bækken siger fra. Så er det nok bedre at lade være

Jeg stoppede med maveøvelser på gulvet for en måneds tid siden, og så har jeg brugt den maskine, hvor man sidder opret, indtil for nyligt. Har jeg oplevet ubehag, er jeg selvfølgelig stoppet - også derfor er jeg stoppet helt med det nu

Jeg må igang med cyklen, og så se om jeg får våget mig ned i svømmehallen 

Anmeld

28. februar 2014

mommy1991

Papillon skriver:

Her tænker jeg på de af jer, der har trænet kondition og/eller styrketræning gennem graviditeten.

Jeg har været så opsat på, at jeg ville fortsætte helt til det sidste, men her 24 uger henne begynder det alligevel at knibe. Forleden klarede jeg kun lige 20 minutter i centeret, så måtte jeg sige stop. Jeg har også måtte se i øjnene, at jeg slet ikke kan træne mave mere.

Overvejer lidt om det er på tide at sætte medlemskabet i bero og overgå fuldkommen til gå- og cykelture, men jeg ved ikke, om det er at kaste håndklædet i ringen for tidligt 

Så jeg vil gerne høre, hvor længe I andre blev ved?

Jeg trænede både styrke og kondition til uge 38 Men det var jo fordi jeg havde det megagodt. Hvis du føler du ikke kan mere og har ondt, ville jeg stoppe. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.