Navne!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

516 visninger
6 svar
3 synes godt om
28. februar 2014

Mama2012

Argh!!!
Ja, jeg er jo kun i første trimester, men det betyder jo ikke, at vi ikke snakker om navne herhjemme, for det gør vi!

Og vi kan ikke blive enige...

VI har en dreng i forvejen og han hedder det eneste vi kunne blive enige om, nemlig Theodor Emil. 

Nu sidder vi så og skal finde navne, der passer til og det er PISSE svært!!!

Vi kan ikke blive enige OVERHOVEDET!!!

Jeg er tosset med gamle navne som Christian, Frederik og Holger (han skal hedder Emil til mellemnavn, for det gør hele min mands familie), hvis det bliver en dreng og Margrethe, Dagmar og Agnes, hvis det bliver en pige...

Min kæreste er bare et helt andet sted og forslår navne som Gabriel og Lilja, som er fine navne, men bare ikke lige min stil.

Suk, godt vi har syv måneder til at blive enige :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2014

M (:

Mama2012 skriver:

Argh!!!
Ja, jeg er jo kun i første trimester, men det betyder jo ikke, at vi ikke snakker om navne herhjemme, for det gør vi!

Og vi kan ikke blive enige...

VI har en dreng i forvejen og han hedder det eneste vi kunne blive enige om, nemlig Theodor Emil. 

Nu sidder vi så og skal finde navne, der passer til og det er PISSE svært!!!

Vi kan ikke blive enige OVERHOVEDET!!!

Jeg er tosset med gamle navne som Christian, Frederik og Holger (han skal hedder Emil til mellemnavn, for det gør hele min mands familie), hvis det bliver en dreng og Margrethe, Dagmar og Agnes, hvis det bliver en pige...

Min kæreste er bare et helt andet sted og forslår navne som Gabriel og Lilja, som er fine navne, men bare ikke lige min stil.

Suk, godt vi har syv måneder til at blive enige :-)

Hvad med Agnethe, Alma, Lilje eller Carolina til en pige 

og 

Hjalte, Alexander, Johan, Jacob eller Jonathan til en dreng? 

Anmeld

28. februar 2014

Mama2012

Uhh!!!

Hjalte er super skønt... Og Jonathan!

Jeg føler virkelig det bliver en dreng 

Manden mener, det bliver en pige, og han havde ret sidste gang 

Carolina er også virkelig smukt!

Anmeld

28. februar 2014

Mama2012

... Og Agnethe!!!

Anmeld

28. februar 2014

M (:

Mama2012 skriver:

Uhh!!!

Hjalte er super skønt... Og Jonathan!

Jeg føler virkelig det bliver en dreng 

Manden mener, det bliver en pige, og han havde ret sidste gang 

Carolina er også virkelig smukt!

Jeg er også personligt fan af Hjalte men de andre navne har været på vores liste, så det er alle (efter min mening) smukke navn (: 

Håber der var nogle forslag imellem som manden måske kan synes om  

Anmeld

28. februar 2014

ECOchild.dk

Hej

Det er jo egentlig fantastisk at få lov til at vælge navn til et lille nyt menneske��

Når vi har valgt navne til vores børn (3 stk drenge) har det været vigtigt at det er danske navne, at de kan "omsættes" til navne fra andre europæiske lande så de kan bruges internationalt,  at mellemnavnet har en relation til familien (opkaldt efter bedstefar mv), at efternavnet er mors/fars på skift da vi ikke deler efternavn selvom vi er gift. Og sidst men ikke mindst: alle mine drenges navne begynder med en vokal. 

Det er de kriterier vi har brugt. Måske kan det bringe andre overvejelser ind i det svære navnevalg.

venlig hilsen

Lotte

www.ecochild.dk

Basic økologisk babytøj

Anmeld

28. februar 2014

-Milla-

Hvad med Valdemar?
Jeg selv har en Oscar og havde også Emil i tankerne, som mellemnavn, men der var kæresten ikke enig.
Dagmar er et sødt og stærkt navn efter min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.