Hvad kalder du dig selv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad kalder du dog selv, når du snakker med dit barn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.964 visninger
27 svar
17 synes godt om
27. februar 2014

Maja_4000

.. Når du snakker med dit barn? (Under 4 år)

Efter samtale med en talepædagog er jeg bare nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2014

Kløver

Maja_4000 skriver:

Vi siger enten mor/far eller jeg/mig
Kommer an på situationen

Anmeld

27. februar 2014

ModerNatur

Maja_4000 skriver:

Omtaler altid mig selv som mor..
"Mor kommer nu, mor elsker dig osv"
Omtaler også altid min mand som far når de er til stede..
"Far er hjemme, far hjælper dig"

Anmeld

27. februar 2014

tarkoflen

Maja_4000 skriver:

Nu er Thea kun 10 måneder og jeg kalder mig endnu for mor, men jeg tror, at når hun har styr på, hvem jeg er, og selv kan tale, så bliver det ændret til mig/jeg, men det er jo svært at sige, om jeg kan finde ud af det, når den tid kommer

Jeg er nysgerrig, hvad sagde talepædagogen

Anmeld

27. februar 2014

Maja_4000

tarkoflen skriver:

Nu er Thea kun 10 måneder og jeg kalder mig endnu for mor, men jeg tror, at når hun har styr på, hvem jeg er, og selv kan tale, så bliver det ændret til mig/jeg, men det er jo svært at sige, om jeg kan finde ud af det, når den tid kommer

Jeg er nysgerrig, hvad sagde talepædagogen

Hun sagde at 'alle' snakker om sig selv i 3. person med deres børn.. Det er jo fordi man vil have at de små skal lære, at man hedder mor! men når så barnet har forstået hvem mor og far er, så skal det stoppe.. Og så skal man sige jeg/mig i stedet..

Det er derfor de fleste børn altid siger mig i stedet for jeg.. De aner ikke hvornår man bruger hvad

Desuden er det slet ikke nødvendigt at sige mor eller far til sit 2., 3. osv. barn, de skal nok lære det fra storebror/-søster

Vi var til samtale igår morges og har siden tænkt virkelig meget over det.. Men det er virkelig svært at ændre! Hehe

Anmeld

27. februar 2014

Maja_4000

Maja_4000 skriver:

Hun sagde at 'alle' snakker om sig selv i 3. person med deres børn.. Det er jo fordi man vil have at de små skal lære, at man hedder mor! men når så barnet har forstået hvem mor og far er, så skal det stoppe.. Og så skal man sige jeg/mig i stedet..

Det er derfor de fleste børn altid siger mig i stedet for jeg.. De aner ikke hvornår man bruger hvad

Desuden er det slet ikke nødvendigt at sige mor eller far til sit 2., 3. osv. barn, de skal nok lære det fra storebror/-søster

Vi var til samtale igår morges og har siden tænkt virkelig meget over det.. Men det er virkelig svært at ændre! Hehe

Selvfølgelig er det ok som mor, at sige far om far.. Der skal man ikke pludselig begynde at sige hans navn eller sådan noget

Anmeld

27. februar 2014

tarkoflen

Maja_4000 skriver:

Det giver jo meget god mening men ja jeg tænker det er svært at ændre

Anmeld

28. februar 2014

-Sigrid-

Maja_4000 skriver:

Det kommer an på mit humør. I dag har jeg fx sagt at 'godnat, mor elsker dig, sov godt' og 'Nej Agnethe! Du skal lytte efter hvad jeg siger! Du må ikke løbe ud på vejen!'. Så kan du jo selv gætte på hvad er hvornår 

Anmeld

28. februar 2014

Sitrani

Maja_4000 skriver:

Det Er forskelligt.... For det meste er det jeg/mig.. Og engang imellem siger jeg også mor...

Anmeld

28. februar 2014

lineog4

Jeg siger både mor og jeg/mig. Og må lige indskyde ingen af mine børn har sagt mig i stedet for jeg. De har haft andre sjove "fejl" men aldrig den 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.