UPDATE 2 : De forbandede plukveer!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

453 visninger
2 svar
0 synes godt om
26. februar 2014

Mor Christa

Okay, kort og godt; Begyndte at f¨plukveer i weekenden, de gjorde ondt og kom ret ofte. Nogle gange op til 8-9 gange i timen. 
(er 28+4 i dag)
Ringede til FG mandag aften, fordi de blev ved med at komme, også selvom jeg lå og slappede af.
FG havde meget travlt, og bad mig gå til egen læge tirsdag, han skulle så vurdere om jeg skulle en tur på FG. hvis smerterne tog til, skulle jeg selvfølgelig ringe til FG igen.
Jeg tog til læge igår, lægen kigger på mig, mærker på min mave, synes ikke jeg skal have så mange plukveer. 
Giver mig bricanyl imod plukveerne, og disse piller skulle jeg så tage 2 gange dagligt indtil fredag.
I dag skal jeg så lige en tur til akupunktur, og jeg fortæller min jordemoder som giver mig akupunktur om alt det her.
Hun ser HELT forkert ud i hovedet, og siger at hun absolut ikke skal behandle mig efter denne tur - hun ringer så til FG, og de lyder total forbavset over min læge.
Jeg får at vide at jeg skal op på FG med det samme og tjekkes.
Jeg tager på FG, og jordemoderen fortæller mig at det er helt forkert af min læge at tage den beslutning - han skal IKKE medicinere mig på den måde, han skulle have snakket med en JM eller FG. Plus - bricanyl skal man slet ikke give til gravide med plukveer - det stoppede man med for længe siden
Der blev kørt CTG og de kunne se at jeg havde en del plukveer. Jeg fik tjekket min livmoderhals - heldigvis var den stadig hård men afkortet en smule :O !!
Så jeg skulle stoppe med bricanyl omgående og så skulle vi se de næste dage an - jeg skal være sengeliggende og så må vi se..
Bum bum! Dumme læge  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

tine1985

Det var godt du blev sendt videre!

Dumme læge! Han skal da lade dem som ved noget om det tage sig af din behandling!

Men det lyder da til at du er i gode hænder nu i det mindste. 

Håber ikke det udvikler sig yderlige

Anmeld

27. februar 2014

Mor Christa

tine1985 skriver:

Det var godt du blev sendt videre!

Dumme læge! Han skal da lade dem som ved noget om det tage sig af din behandling!

Men det lyder da til at du er i gode hænder nu i det mindste. 

Håber ikke det udvikler sig yderlige

ja, jeg er også lidt forarvet over min læges beslutninger!
Men ja - jeg føler mig også i langt bedre hænder nu, og håber og regner med at jeg slap med dette, og at alt selvfølgelig følger bogen resten af graviditeten ud 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.