Økologi til baby og det lille barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

996 visninger
7 svar
6 synes godt om
26. februar 2014

ECOchild.dk

Hej Baby-læsere...og skrivere 

Jeg vil meget gerne høre jeres holdning, mening, vaner m.v. når det kommer til baby, småbørn og økologi.

Tænker I på om det er vigtigt at jeres børn ikke udsættes for skadelige kemiske stoffer, risiko for nikkelallergi osv. når I køber mad og tøj til dem?

Er I villige til at give lidt ekstra hvis I ved at maden og tøjet ikke indeholder ovenstående og er certificeret økologisk eller er det uden betydning?

Tænker I over om der er stoffer i almindeligt babytøj der ikke kan vaskes ud? - og at baby sutter på tøjet?

Hvor vigtigt er det for jer?

Ville I vælge økologisk babytøj hvis det ikke var så dyrt?

Jeg driver  http://www.ecochild.dk hvor I kan se et stort udvalg af økologisk babytøj og økologiske ting til baby til rimelige priser. Jeg prøver at holde priserne nede så alle forældre kan være med, da jeg selv er lidt ideologisk på det område og  mener at det er vigtigt at vores unger kan holdes fra skadelige stoffer og gerne kunne få økologisk - både mad og tøj.

Jeg håber I vil dele jeres mening med mig - på forhånd tak.

Måske har I lyst til at lægge vejen forbi min blog, hvor jeg skriver om mit univers med småbørn, økologi m.v. Jeg deler min hverdag, mine tanker og ideer med mine læsere - velkommen på  http://ecochild-dk.blogspot.dk/

Venlig hilsen

Lotte

http://www.ecochild.dk 

Basic økologisk babytøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

ano14316

Ja jeg tænker over det, især i maden men også i tøjet, er derfor megtet begejstret over at Føtex nu føre økologiske bodyer til meget små penge, 25-50 kr pr. stk. I fine farver..

Anmeld

26. februar 2014

lineog4

Alt med måde... 

Meget af det der ryger i indkøbskurven er økologisk, men vi skal også økonomisk kunne overleve og helst lidt mere end overleve. Jeg ønsker at kunne give mine børn fantastiske smagsoplevelser og det rum er der ikke i budgettet hvis alt skal være økologisk.

Med hensyn til tøj, så nej ville ikke betale 100 kr for en bodystockings fordi den var økologisk, men kunne jeg få dem få 25-50 kr som en skrev så ville jeg have købt dem. Men da jeg syr en del tøj selv og også synes man skal have fokus på bæredygtigheden så bliver der syet af genbrugsstoffer.

Som skrevet synes jeg også der burde være en fokus på bæredygtigheden, på at komme væk fra køb og smid væk kulturen. Det er jo fint at tænke økologisk tøj til sit barn, men hvis dette økologiske tøj skal fragtes rundt i produktionen og salget så er man jo med til at forurene i en stor grad alligevel. Derfor er mit køb i genbrugsen lige så meget er standpunkt som købet af en økologisk bluse (som jeg gerne køber i HM hvor de er til at betale).

Anmeld

26. februar 2014

Fine_007

ECOchild.dk skriver:

Jeg vil meget gerne høre jeres holdning, mening, vaner m.v. når det kommer til baby, småbørn og økologi.

Tænker I på om det er vigtigt at jeres børn ikke udsættes for skadelige kemiske stoffer, risiko for nikkelallergi osv. når I køber mad og tøj til dem?

Er I villige til at give lidt ekstra hvis I ved at maden og tøjet ikke indeholder ovenstående og er certificeret økologisk eller er det uden betydning?

Tænker I over om der er stoffer i almindeligt babytøj der ikke kan vaskes ud? - og at baby sutter på tøjet?

Jeg driver  http://www.ecochild.dk hvor I kan se et stort udvalg af økologisk babytøj og økologiske ting til baby til rimelige priser. Jeg prøver at holde priserne nede så alle forældre kan være med, da jeg selv er lidt ideologisk på det område og  mener at det er vigtigt at vores unger kan holdes fra skadelige stoffer og gerne kunne få økologisk - både mad og tøj.

Måske har I lyst til at lægge vejen forbi min blog, hvor jeg skriver om mit univers med småbørn, økologi m.v. Jeg deler min hverdag, mine tanker og ideer med mine læsere - velkommen på  http://ecochild-dk.blogspot.dk/

Venlig hilsen

Lotte

Basic økologisk babytøj

Altid dejligt med endnu en øko- shop den må jeg da lige få tjekket ud.

Jeg prioriterer, at min søn, kæreste og jeg spiser økologisk (så vidt det er muligt mht udvalget af varer). Det er selvfølgelig dyrt, og især, når man er to på su. Det er vigtigt for mig at støtte dyrevelfærden i det omfang jeg nu har mulighed for, og ikke at udsætte min søn for sprøjtede madvarer mere end højst nødvendigt.
Fra min teenage år og indtil nu, har jeg været plaget af forskellige allegier, og jeg forestiller mig da, at kemikalier i kropsprodukter, sprøjtede madvarer, osv har spillet ind.

Ift økologisk tøj, køber jeg f.eks. i h&m eller andre steder, hvor prisen er i den lave ende. Jeg prioriterer maden højere. Derudover stammer meget af min søn tøj fra genbrug, da jeg ikke er stor fan af tøjspild.

Anmeld

26. februar 2014

lille-fisen

Vi spiser økologisk i den udstrækning det er økonomisk muligt dvs frugt, grønsager, mælkeprodukter er øko. Øko kød er meget meget dyrt så derfor bliver det ofte konventionelt. Vi er bl.a. Medlem af Københavns fødevarefællesskab, som er en fantastisk mulighed for at få lokale økologiske og biodynamiske grønsager året rundt til ok billige penge 

I skønhedsprodukter tænker vi over indhold og det kommer vi selvfølgelig også til at gøre i forhold til babyprodukter.

En del af det tøj vi har købt til baby er øko - men ja prisen spiller klart en rolle - og det samme gør design og kvalitet  Derudover tænker vi også over hvad der er i det babylegetøj vi køber (i hvert fald indtil videre). Desuden skal vores barn bruge stofbleer (den moderne version) i stedet for engangsbleer. 

Det er vores første barn så det kan da godt være vi bliver afslappede med tiden (fordi det er nemmere at overskue). Men generelt er vi ret store øko-tilhængere og vi var det også i lige så stor udstrækning før vi skulle have børn 

Anmeld

26. februar 2014

Sitrani

ECOchild.dk skriver:

Venlig hilsen

Lotte

Basic økologisk babytøj

Ja, økologi betyder faktisk en del for mig! Desværre er pengene bare ikke til det... Og det er jeg trist over, for vil så gerne købe alt økologisk! Engang imellem køber vi øko mad, men det er desværre sjældent..... Jeg køber altid øko æg til gengæld - synes de er bedre, og hønsene har det også bedre end burhøns....

Mht. tøj så er intet af mit tøj øko.. Min datter har et par trøjer fra h&m som er øko, men ellers nej... Ville gerne købe øko tøj også, men igen - pengene!!!  Til trods for jeg arbejder 32 timer om ugen og min kæreste 37 timer, så sys jeg ikke økonomien kan bære det lige nu.... Vi bor ret dyrt og flytter ikke lige pt... Men er stor tilhænger af økologi, elsker princippet, men men men... Det koster sgu knaster!

Anmeld

26. februar 2014

-Sigrid-

Selvfølgelig vil jeg gerne give mit barn det bedste hun og den lille nye kan få, men jeg vil ikke give mere end dobbelt så meget mere. Så vil jeg hellere have at vi spiser "normal" mad, og har mulighed for at tage i svømmehallen eller noget i den stil 

Anmeld

15. marts 2014

ECOchild.dk

Hej jer som synes det er dyrt at spise økologisk.

Det synes jeg også det er - især (svine-)kødet og æggene er dyre.

I Lidl har de et ret godt (og billigere end fx Føtex) udvalg af økologisk frugt, grønt, olie, mel og mælk. Dvs de ting der bruges rigtig meget i husholdningen. Fx er der ca 5,- at spare på 2 kg mel ifht. Føtex. Desuden fik jeg 5 stk. pæne bananer for under kr. 10,- i Lidl. osv.

Selv er jeg en "madspilds-freak" og køber gerne mad der er tæt på sidste salgsdato. På den måde har jeg mange gange købt billigt økologisk kød.

Desuden har jeg ofte i Brugsen set økologiske varer nedsat og samlet i en kurv. Her er det ofte mel, pasta, havregryn, kaffe mv. hvor sidste salgsdato er langt fremme - fx en måned.

Håber dette har givet jer lyst til at gå på jagt efter billigere økologiske varer og samtidig indtænke lidt "madspild".

Ha en dejlig dag

Lotte

Basic Økologisk Babytøj

Www.ecochild.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.