Hvornår er man enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2014

RosSofi

isabellasmor skriver:

I min verden er du enlig, når du er enlig. Ingen mand, ingen kæreste. Uanset hvad man vælger af leveformer osv. 

Men hvis man så er enlig og får en kæreste, men ikke har råd til at undvære tilskud, synes du så man bare skulle flytte sammen med ham/hende med det samme? Tænker, at hvis der er børn involveret, er det nok lidt risikabelt, hvis mor eller far bare sådan render rundt og flytter sammen med folk. Eller synes du så slet ikke man bør få en kæreste, altså hvis man ikke kan undvære enligtilskud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

TNBC

isabellasmor skriver:

I min verden er du enlig, når du er enlig. Ingen mand, ingen kæreste. Uanset hvad man vælger af leveformer osv. 

Så hvis man som enlig mor, møder en fyr og finder sammen med ham, skal man ikke have lov til at få de tilskud, fordi du se en fyr nogle få gange om ugen, måske kun hver anden weekend(Hvis man bor langt væk fra hinanden)??

Hvad med at vent med at tage de ekstra penge(som kan være vigtige) fra hende, til hun faktisk flytter sammen med manden, eller skal hun bare flytte sammen med ham fra dag 1 og udsætte børnene for det.?

Synes jeg er lidt groft..

Anmeld

27. februar 2014

isabellasmor

Rosa-Sofia skriver:

Men hvis man så er enlig og får en kæreste, men ikke har råd til at undvære tilskud, synes du så man bare skulle flytte sammen med ham/hende med det samme? Tænker, at hvis der er børn involveret, er det nok lidt risikabelt, hvis mor eller far bare sådan render rundt og flytter sammen med folk. Eller synes du så slet ikke man bør få en kæreste, altså hvis man ikke kan undvære enligtilskud?

Som sagt så mener jeg man er enlig så længe man ER enlig... Hvor skal man ellers sætte grænsen? Det resultere i alle de misfortåelser man hører om .. Men nu er det jo bare min mening 

Anmeld

27. februar 2014

isabellasmor

Yurie skriver:

Så hvis man som enlig mor, møder en fyr og finder sammen med ham, skal man ikke have lov til at få de tilskud, fordi du se en fyr nogle få gange om ugen, måske kun hver anden weekend(Hvis man bor langt væk fra hinanden)??

Hvad med at vent med at tage de ekstra penge(som kan være vigtige) fra hende, til hun faktisk flytter sammen med manden, eller skal hun bare flytte sammen med ham fra dag 1 og udsætte børnene for det.?

Synes jeg er lidt groft..

Læs mit andet svar

Anmeld

27. februar 2014

wamse

Man er enlig så længe man selv med alle udgifter og max ses med overnatning 1-2 gange i ugen.

Selvfølgelig skal man kunne have en kæreste uden, at det påvirker ydelserne, så man holder sig indenfor de 2-3 gange ugentligt Ellers går man sgu i for små sko - efter min mening

Anmeld

27. februar 2014

RosSofi

isabellasmor skriver:

Som sagt så mener jeg man er enlig så længe man ER enlig... Hvor skal man ellers sætte grænsen? Det resultere i alle de misfortåelser man hører om .. Men nu er det jo bare min mening 

Okay altså, når man vil sige til andre, at man er single? hvilket man jo ikke vil, hvis man har en kæreste der bor et andet sted, er ude at rejse, eller bare arbejder i en anden by,

Anmeld

27. februar 2014

roenlund

Rosa-Sofia skriver:

Okay altså, når man vil sige til andre, at man er single? hvilket man jo ikke vil, hvis man har en kæreste der bor et andet sted, er ude at rejse, eller bare arbejder i en anden by,

Jeg mener så heller ikke man er enlig hvis ens mand er ude at rejse eller arbejder i en anden by...

Det er ok man stadig for tilskud som enlig hvis man lige har fundet en kæreste og kun ses lidt og ikke deler husholdning osv. men så snart man fungerer som et par der hjælper hinanden med siv så er man ikke enlig mere...

Anmeld

27. februar 2014

RosSofi

roenlund skriver:

Jeg mener så heller ikke man er enlig hvis ens mand er ude at rejse eller arbejder i en anden by...

Det er ok man stadig for tilskud som enlig hvis man lige har fundet en kæreste og kun ses lidt og ikke deler husholdning osv. men så snart man fungerer som et par der hjælper hinanden med siv så er man ikke enlig mere...

Okay, det kan jeg godt følge, altså hvis man pludselig hjælper hinanden økonomisk, med husarbejde eller børnepasning. 

Jeg tror bare meget jeg tænker på børnene, fordi jeg synes at det ville være voldsomt, hvis de voksne på grund af økonomi ikke ville kunne se hinanden an, men var tvunget til at bo sammen fra dag et.

Anmeld

28. februar 2014

kesuh

stjernehimmel skriver:

Det er nogle rigtig kringlede regler.....

han må ikke sp meget som tag skrællet med ud, tag af bordet osv...

der er ligger en video på youtube omkring det, kan ik lige husker hvad den hedder 

http://www.youtube.com/watch?v=bOhxm2U9Hrc kan det være den her fra frederica kommune du tænker på?

Anmeld

28. februar 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
TanyaGR skriver:

Inspireret af debatten om socialt bedrageri kom jeg til at tænke på hvornår er man egentlig enlig? Her tænker jeg på som forsørger i forhold til kontanthjælp, SU og lignende offentlige ydelser. 

Personligt ville jeg mene at man er enlig som forsørger i det øjeblik man står alene med et eller flere barn/børn i hverdagen, og alene betaler udgifterne i forbindelse med barnet. - Uanset som man er i forhold eller ej. 

Hvad mener I?

Øhh - når man ikke er i et forhold, - altså ikke har en kæreste ! Den er vel ikke meget længere ?

//Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.