Opstart af grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

570 visninger
9 svar
3 synes godt om
26. februar 2014

Sabone

Hej piger  

Hvilken grød vil i råde mig til at starte med? 

Andreas er født 4 uger for tidligt og derfor skulle vi vente til han er 5 måneder med grød, men jeg synes han er klar - mere end klar og så tænker jeg at starte stille og roligt ud.. Men hvad skal jeg købe til ham? 

Håbet I kan hjælpe  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

L&V

Sabone skriver:

Hej piger  

Andreas er født 4 uger for tidligt og derfor skulle vi vente til han er 5 måneder med grød, men jeg synes han er klar - mere end klar og så tænker jeg at starte stille og roligt ud.. Men hvad skal jeg købe til ham? 

Håbet I kan hjælpe  

Hvor gammel er han så nu?

Anmeld

26. februar 2014

AnonymMor

Sabone skriver:

Hej piger  

Håbet I kan hjælpe  

hejsa  

min datter har fra fødslen haft en meget sart mave så jeg startede ud med majsgrød (hjemmelavet) da jeg havde hørt at det skulle være ret skånsomt for maven hun blev en lille bitte smule forstoppet til at starte med men intet af betydning og ikke noget hun brokkede sig over... 

Hun fik kun majs grød i en måned hvor vi stille og rolig satte mængden op og for ca 2 uger siden begyndte vi at give hende forskellige former for grød og det kan hendes mave indtil videre godt klare min sp rådede mig til at vælge en grød fra start og så give det i noget tid inden man begynder at give andet

Skal lige siges at jeg laver alt hendes grød på syrnet allomin for at afhjælpe forstoppelsen lidt + hun får syrnet i flaske os. 

Anmeld

26. februar 2014

Sabone

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Hvor gammel er han så nu?

Han bliver 5 måneder d. 9. marts  

Anmeld

26. februar 2014

Sabone

Rinepigen skriver:

hejsa  

min datter har fra fødslen haft en meget sart mave så jeg startede ud med majsgrød (hjemmelavet) da jeg havde hørt at det skulle være ret skånsomt for maven hun blev en lille bitte smule forstoppet til at starte med men intet af betydning og ikke noget hun brokkede sig over... 

Hun fik kun majs grød i en måned hvor vi stille og rolig satte mængden op og for ca 2 uger siden begyndte vi at give hende forskellige former for grød og det kan hendes mave indtil videre godt klare min sp rådede mig til at vælge en grød fra start og så give det i noget tid inden man begynder at give andet

Skal lige siges at jeg laver alt hendes grød på syrnet allomin for at afhjælpe forstoppelsen lidt + hun får syrnet i flaske os. 

Jeg er slet ikke inde i det med grød endnu.. Troede faktisk det skulle laves på vand  

Men Andreas får også kun syrnet allomin i flasken, så det skal jeg nok bare fortsætte med  

Måske jeg bare skal vente til sp har været her, så gør jeg ikke noget forkert

Anmeld

26. februar 2014

AnonymMor

Sabone skriver:

Jeg er slet ikke inde i det med grød endnu.. Troede faktisk det skulle laves på vand  

Men Andreas får også kun syrnet allomin i flasken, så det skal jeg nok bare fortsætte med  

Måske jeg bare skal vente til sp har været her, så gør jeg ikke noget forkert

jamen det skal det også men der skal også mme i.. 

den jeg laver lige nu er med 2 dl vand, 3 tsk majsmel, 1 spsk olie og 6 skeer allomin pulver

men ja det er altid rart lige at få lidt hjælp med på vejen fra sp 

men ellers bruger jeg denne side til at finde forskellige opskrifter  
http://www.babykogebogen.dk/category/4-6-mdr/

Anmeld

26. februar 2014

L&V

Sabone skriver:

Han bliver 5 måneder d. 9. marts  

Oki.. Jeg ville gå uden om alt med stivelse i til at starte med, dvs ris, majs og kartofler det giver hurtigt hård og træg mave..

Vi er rigtig glade ved grønsagsmos og hirsegrød her hjemme. grønsagerne har os gjord det meget nemt med overgangs maden da de så har været vand til at tingene smager og jeg har nu 2 børn der spiser stort set alt hvad der bliver serveret for dem

Anmeld

26. februar 2014

modesty

Sabone skriver:

Hej piger  

Håbet I kan hjælpe  

Start med mos!

Stivelse er ikke godt for maven, og der er stivelse i al grød.

Hold jer fra kartofler, da der også er meget stivelse i dem.

Gode grønsager at starte med kan være: Blomkål, gulerod, broccoli, pastinak, sweet potato. 

Start med at lave mosen meget lind, næsten som suppe, og så gør den langsomt tykkere når I ser hvordan maven klarer det.

Anmeld

26. februar 2014

AnthonsMor

Sabone skriver:

Hej piger  

Håbet I kan hjælpe  

Jeg synes du skal vente, især når han er født for tidlig.. For så er tarmene højst sandsynlig ikke modne nok til det endnu, også risikerer du at han bliver hamrende forstoppet..

Men når det er, så køb noget rismel og noget majsmel og lav det ud af det Du finder opskrifter på SST's hjemmeside

Anmeld

26. februar 2014

Bell'star

Sabone skriver:

Hej piger  

Håbet I kan hjælpe  

Altså min søn havde for 14 dage siden en periode hvor al mos kom ufordøjet ud igen (han er 6mdr) og har fået grød siden han var 4mdr) - ris- og hirsegrød og gik så efter 3ugers tid over til grøntsagsmos også, hvilket er gået fint Indtil da.

Men min læge sagde, da hans mad kom ufordøjet ud, at jeg skulle prøve at gå tilbage til kun at give ham risgrød et par dage, og se om det ikke blev bedre - fordi hun mente at maven og tarmene havde godt af, at der ikke var så meget der skulle nedbrydes og fordøjes, som der er i grøntsager.
Og det virkede rigtig fint.

Men min pointe er, (med min meget lange forklaring ) at jeg vil tro det er bedst at begynde med noget ris- hirse- majsgrød, da det er den mildeste overgang for maven, der kun er vant til at fordøje mælk.

- men det er nok forskelligt fra barn til barn, kunne jeg forestille mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.