Hej alle.
Vi skal giftes til august og (synes selv) at vi er ret godt med i planlægningen og forberedelserne. Faktisk så godt, at jeg har en underlig fornemmelse af, at vi har overset noget - eller en masse, eller at vi har planlagt noget, som slet ikke er en god ide eller kan lade sig gøre...
Måske nogen vil give sit besyv på følgende:
Ceremonien kommer til at foregå i en lille lund, 3 min. gang fra festlokalet og foretages af et byrådsmedlem (aftalen er lavet, ægteskabserklæring samt navneændring sent og bekræftigelse modtaget af kommunen) Kl 15 mødes alle gæster, byrådsmedlemmet og min kommende mand, hilser på hinanden og kommer på plads. Ca. 15.30 kommer jeg sammen med min far og datter, og ceremonien går i gang. Min svigerfar er musiker, så han spiller og synger imens at vi går. Bagefter er der en drink og enten Sarah Banard kager eller bryllupskage (som svigermor er fabelagtig til at lave og hun vil meget gerne) Men jeg kan ikke bestemme mig for skal vi have bryllupskage der, skal vi også slæbe tallerkner og gafler med ned til lunden og jeg nægter at stresse den dag. Vi skal også have bord, dug, champagneglas, Servietter og en flamingokasse med is til drinken. Nogen gode forslag til drink? Gerne "billig"
Derefter er der hygge og smalltalk på stedet med tæpper på græsset, imens der bliver taget billeder af min veninde, der er fotograf.
Jeg kunne godt tænke mig noget meget nemt pynt til ceremonien, men aner ikke hvad. Der er et stort træ og en lille sø og meget frodigt om sommeren. Så er pynt unødvendigt?
Middag og fest bliver holdt i et hyggeligt fælleshuset, der har absolut alt, vi skal bruge udover pynt og Servietter. Der kommer stearinlys og blomster på bordene fra min mors og vores have, men synes næsten der skal være noget mere...? Nogen der har ideer? Vi har kun aftenen forinden til at dække bord og pynte op, så det skal være noget pynt, der kan laves i forvejen. Jeg er kreativt anlagt, og elsker kreaprojekter, så kan sagtens selv gøre det - det skal bare være billigt :-)
Forretten laver min mor, hovedret, rødvin og dessert laver min far.
Min kærestes brødre bliver toastmasters.
Efter dessert, når det er næsten mørkt, forsvinder min kæreste og jeg uden at gæsterne opdager det, og går ned i lunden og tænder fakler, kommer tilbage til festen og beder alle om at gå med der ned, hvor vi skal sende kinesiske himmellanterner af sted ud over marker og sø. Derefter er der brudevals i skæret af fakler og lanterner.
her slutter den formelle del og børnene skal i seng.
Imens vi alle er væk, stiller min kærestes tidligere studiekammerat, som er professionel DJ op og så er der fest. Han har alt udstyr med og gør det for transporten betalt som en vennetjeneste.Vi vil lave et barbord, hvor folk selv kan mixe drink...? Nogen der har forslag til hvilke?
Der er selvfølgelig vin, øl og nogle af de der cider-flasker. Det henter vi i Tyskland, da vi alligevel skal på kæresteweekend der i maj.
Vi køber en brugt diskokugle, og låner lyskæder.
Overnatning booker vi på et lokalt og meget romantisk Bed&Breakfast i gåafstand fra festlokalet. Her kan gæster, der kommer langvejsfra fra også overnatte, samt slå telt op (for de studerende)
om morgenen er der rundstykker og kaffe, og begge vores familier hjælper med oprydning. Svigermor tager vores datter et par dage, så vi kan sove og hygge os sammen. Bryllupsrejse må vente lidt.
Min kjole tænker jeg at sy selv i samarbejde med min veninde. Jeg er uddannet designer og hun skrædder, så det burde kunne lade sig gøre. Min datters kjole er jeg lige så stille gået i gang med at tegne udkast til, og laver en krans af stofblomster til hende.
Make up og hår ordner jeg selv.
Invitationerne er jeg i gang med at tegne og så printer min kæreste dem ud på sit arbejde. Hans kollega er grafiker og vil gerne sætte det flot op.
Vi mangler ringe, køkkenhjælp og en barnepige. Mangler vi mere?
Ideer, råd, indspark, tanker modtages med stor taknemmelighed ;-)