Spørgsmål til dyner og madrasser.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.436 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. februar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Godaften de damer. 

Har lige et par spørgsmål, som jeg håber at nogle af jer erfarne mødre kan hjælpe mig med..

1. Vil gerne købe en dunlopillo madras til tremmesengen, og har fundet en, der er 6 cm tyk -  Er den tyk nok?
Er der evt. en madras, der er bedre? 

2. Da jeg bor i en lejlighed i Århus C, så regner jeg med at købe en Emmaljunga Edge Duo Combi.
Er det en god idé at købe en dunlopillo (eller en anden god madras) der er bedre, end den standardmadras, der følger med til barnevognen? Barnevognsdelen skal jo ikke bruges så længe som ved en alm. barnevogn, og regner med at min datter primært skal sove indenfor, da jeg bor på 2. sal, og ikke vil være meget for at stille hende nede i gården, der hører til ejendommen jeg bor i. 

3. Da jeg ikke regner med, at min datter skal sove ude,  hvor nødvendigt er det så at have to dyner - altså både en til tremmesengen og en til barnevognen?
- Bør jeg måske overveje blot at have en voksipose i barnevognen i stedet?

4. Nogen, der har erfaringer, med dunlopillos andedunsdyne og babypude?

PUHA! Mange spørgsmål på én gang 
Men håber at der er nogen, som har lidt råd og erfaring de gerne vil dele ud af.

På forhånd tak!
Mvh. Christina 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

Mumto3

Det lyder som om du er super glad for dunopillo. Jeg har dog hørt rigtig dårligt om dem til børn. Har du prøvet Google? ( jeg har ikke)

Anmeld

24. februar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Mumto3 skriver:

Det lyder som om du er super glad for dunopillo. Jeg har dog hørt rigtig dårligt om dem til børn. Har du prøvet Google? ( jeg har ikke)

Ja - dog er det fordi jeg er meget glad for min egen (voksen) dyne og pude, som jeg har haft de sidste 7-8 år. 
Derfor tænkte jeg at det muligvis var lige så godt til børn - men har ingen erfaring, derfor spørgsmålene her. 

Må man spørge hvad du har hørt af negative ting? Bare så det kan tages med i overvejelserne. 

Havde prøvet at google det tidligere hvor der dukkede nogle ældre debatter op på andre hjemmesider. Men nu hvor jeg googler "Dunlopillo til baby test", så dukker der blandede resultater op 
- endnu en grund til at det kunne være lækkert, hvis der var nogen med personlig erfaring. 

Anmeld

25. februar 2014

Mumto3

Mine børn er i aldren 6-10 år så det er længe siden jeg var aktiv på baby- madras markedet. Jeg har selv donupillo og super glad for det, men med de resultater der var den gang ( særligt i Tyskland var der en del sygdomstilfælde hvor man tillagde dunolippo madrassen skylden) så turde jeg ikke købe dem til vores børn. Men tingene kan have ændret sig!!!

Anmeld

25. februar 2014

Aabye

Godaften de damer. 

Har lige et par spørgsmål, som jeg håber at nogle af jer erfarne mødre kan hjælpe mig med..

1. Vil gerne købe en dunlopillo madras til tremmesengen, og har fundet en, der er 6 cm tyk -  Er den tyk nok?

2. Da jeg bor i en lejlighed i Århus C, så regner jeg med at købe en Emmaljunga Edge Duo Combi.
Er det en god idé at købe en dunlopillo (eller en anden god madras) der er bedre, end den standardmadras, der følger med til barnevognen? Barnevognsdelen skal jo ikke bruges så længe som ved en alm. barnevogn, og regner med at min datter primært skal sove indenfor, da jeg bor på 2. sal, og ikke vil være meget for at stille hende nede i gården, der hører til ejendommen jeg bor i. 

3. Da jeg ikke regner med, at min datter skal sove ude,  hvor nødvendigt er det så at have to dyner - altså både en til tremmesengen og en til barnevognen?

Men håber at der er nogen, som har lidt råd og erfaring de gerne vil dele ud af.

På forhånd tak!
Mvh. Christina 

Jeg ville uden tvivl have 2 dyner.. Der kan hurtigt være uheld, f.eks gylp/opkast, eller at barnet tisser igennem mens det ligger oven på dynen.. 

Herhjemme har vi 3 dyner til 2 børn.. Og jeg har været glad for det rigtig mange gange efterhånden... 

I øvrigt så har vi haft helsemadrasser i barnevogn/lift.. I deres senge har jeg de madrasser der fulgte med fra stokke (de har begge to stokke sleepi senge)

Anmeld

25. februar 2014

De3Guldklumper

Clgh skriver:

Godaften de damer. 

På forhånd tak!
Mvh. Christina 

Du skal købe madras til barnevogn da den der følger med emmaljunga bare er en pyntemadras.

Da vi købte madrasser og dyner fik vi at vide at medmindre barnet er disponeret for allergi så behøver man ikke op i dunlopillo men kan "nøjes" med helsemadrassen og en alm dundyne med høj bærerevne.

Babypude ska du ikke bruge

Anmeld

25. februar 2014

Thereseh

Clgh skriver:

Godaften de damer. 

På forhånd tak!
Mvh. Christina 

Jeg ved intet om Dunlopillo, men jeg gik selv efter noget der var astma/allergimærket da min søn skulle ha' dyner, madrasser og puder. 

Jeg endte med at købe en "fossflake" madras til barnevognen (baby skies hedder den), en fossflake dyne og pude. Det kan vaskes på 60 grader og tørretumbles - og er i helt fin stand så det kan bruges til barn nummer 2 

- jeg havde kun 1 babydyne, samt en voksipose. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.