De dersens forbandede plukveer, 2. gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2014

tine1985

tine1985 skriver:

Da jeg selv har været ved at gå i fødsel for tidligt i begge mine graviditeter pga plukveer som har været lidt for "effektive" vil jeg altid give det råd at ringe til fødegangen, hvis dine plukvver pludselig ændrer karakter. Hellere en gang for meget end en gang for lidt 

Personligt ville jeg, da jeg ikke anede uråd første gang det skete for mig. Jeg tog blot kontakt til min læge, da mine plukveer pludselig var begyndt at genere mig meget mere end de plejede, og jeg mistænkte blærebetændelse. Min læge tog så lige 5 min til at sætte sig ned og lytte til min beskrivelse af ændringerne og hun sendte mig på fg, for at få scannet min livmoderhals. Den viste sig så at være afkortet pga kraftige plukveer som åbenbart var regelmæssige, og jeg måtte indlægges for at de kunne stoppe en fødsel! 

Så jeg er muligvis lidt farvet af mine tidligere oplevelser. Men jeg vil stadig holde fast i at man skal lade en prof. afgøre om det er harmløst eller om der skal ses nærmere på det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

Mor Christa

Mor til Ella skriver:

Jeg havde faktisk også lige haft blærebetændelse 14 dage før, og var også færdig behandlet.

Personligt ville jeg vente og gå til egen læge imorgen, hvis du får tiltagende ONDT ville jeg ringe

Mange tak for svar - jeg tager til egen læge i morgen

Anmeld

24. februar 2014

Mor Christa

tine1985 skriver:

Personligt ville jeg, da jeg ikke anede uråd første gang det skete for mig. Jeg tog blot kontakt til min læge, da mine plukveer pludselig var begyndt at genere mig meget mere end de plejede, og jeg mistænkte blærebetændelse. Min læge tog så lige 5 min til at sætte sig ned og lytte til min beskrivelse af ændringerne og hun sendte mig på fg, for at få scannet min livmoderhals. Den viste sig så at være afkortet pga kraftige plukveer som åbenbart var regelmæssige, og jeg måtte indlægges for at de kunne stoppe en fødsel! 

Så jeg er muligvis lidt farvet af mine tidligere oplevelser. Men jeg vil stadig holde fast i at man skal lade en prof. afgøre om det er harmløst eller om der skal ses nærmere på det 

Har LIGE snakket med FG, og hun sagde at de havde meget travlt, så de har ikke tid til at se på mig lige nu. Hun synes jeg skulle tage til egen læge i morgen med urinprøve og lige beskrive tingene for ham, så skulle han vurderer om jeg skulle på FG en tur og tjekkes.
Hvis smerterne tager til, så skal jeg ringe på FG igen i aften.

Så jeg regner med at det er status kvo, og at jeg så tager til læge i morgen og finder ud af det

Tak for svar!

Anmeld

24. februar 2014

Mama2012

Puha!!!

Sidste gang var jeg indlagt af to omgange med plukveer, der blev til rigtige veer grundet blærebetændelse... Og begge gange var jeg lige blevet testet 'ren' hos lægen.

Synes du skal få lavet en test for blærebetændelse igen og snakke med lægen.

Anmeld

24. februar 2014

Mor Christa

Mama2012 skriver:

Puha!!!

Sidste gang var jeg indlagt af to omgange med plukveer, der blev til rigtige veer grundet blærebetændelse... Og begge gange var jeg lige blevet testet 'ren' hos lægen.

Synes du skal få lavet en test for blærebetændelse igen og snakke med lægen.

Det skal jeg også i morgen- jeg snakkede med FG, som sagde jeg skulle tage ned til egen læge i morgen og testes for  blærebetændelse og så skulle lægen vurdere om jeg skulle en tur på FG og kigges på  
Krydser for at det ikke bliver nødvendigt, selvfølgelig

Anmeld

24. februar 2014

tine1985

Mor Christa skriver:

Har LIGE snakket med FG, og hun sagde at de havde meget travlt, så de har ikke tid til at se på mig lige nu. Hun synes jeg skulle tage til egen læge i morgen med urinprøve og lige beskrive tingene for ham, så skulle han vurderer om jeg skulle på FG en tur og tjekkes.
Hvis smerterne tager til, så skal jeg ringe på FG igen i aften.

Så jeg regner med at det er status kvo, og at jeg så tager til læge i morgen og finder ud af det

Tak for svar!

Det lyder som en god plan, hvis du selv er tryg ved det Men husk nu at ring til dem igen, hvis det bliver værre, for det kan hurtigt tage til (gjorde det hos mig her anden gang). Det kan selvfølgelig også være ganske harmløst! Men bare husk at lyt til dig selv og din krop - selvom de har travlt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.