Fødsel i Skejby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

570 visninger
8 svar
6 synes godt om
24. februar 2014

et-ønske

Det ser ud til at mit blodsukker ikke kan styres alene med kost og motion Ifølge fødselslæge og diætist ikke er unormalt når man venter tvillinger. Jeg får "dommen" på torsdag, men jeg kan godt lide at forberede mig, så når jeg evt. får at vide at jeg nu skal starte på insulin og dermed føde i Skejby, så vælter min verden ikke fordi jeg er velforberedt.....

Så derfor, er der nogle der har prøvet at føde på Skejby, og som ikke kommer fra Århus, og dermed har en stykke vej. Jeg skal føde ved pks - noget jeg skal vide der?

Jeg er så glad for jordmoderordningen i Herning omkring tvillinger, og er ked af at jeg ikke kommer til føde der Selvom jeg naturligvis er glad for at de følger mig tit, og at jeg kommer til dem der ved mest om fødsler og graviditetsbetinget sukkersyge.

Men hit me - alt positivt og naturligvis også negativt osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2014

lau85

Hej

Jeg fødte på Skejby, og synes det var en god oplevelse som førstegangsfødende. Jordemoderen og personalet på y2 var rigtig søde, hjælpsomme og lyttede til en og kom med gode råd. 

Pøj pøj med forløbet :-) 

Anmeld

24. februar 2014

2babygirls

et-ønske skriver:

Det ser ud til at mit blodsukker ikke kan styres alene med kost og motion Ifølge fødselslæge og diætist ikke er unormalt når man venter tvillinger. Jeg får "dommen" på torsdag, men jeg kan godt lide at forberede mig, så når jeg evt. får at vide at jeg nu skal starte på insulin og dermed føde i Skejby, så vælter min verden ikke fordi jeg er velforberedt.....

Så derfor, er der nogle der har prøvet at føde på Skejby, og som ikke kommer fra Århus, og dermed har en stykke vej. Jeg skal føde ved pks - noget jeg skal vide der?

Jeg er så glad for jordmoderordningen i Herning omkring tvillinger, og er ked af at jeg ikke kommer til føde der Selvom jeg naturligvis er glad for at de følger mig tit, og at jeg kommer til dem der ved mest om fødsler og graviditetsbetinget sukkersyge.

Men hit me - alt positivt og naturligvis også negativt osv.

Jeg flyttede fra Randers til løgten og derved også fødested, fra jeg var ca 33 uger henne, og har KUN positive oplevelser fra begge mine graviditeter. Kan klart anbefale Skejby, man føler sig så tryg og tilpas selvom det er en vildt fremmed jm man føder med.

Anmeld

24. februar 2014

LinLin

Jeg har født tre gange på Skejby - har kun positive erfaringer
Men jeg boede tæt på så lige den del kan jeg ikke sige noget om

Anmeld

24. februar 2014

tarkoflen

Jeg fødte på Skejby og var virkelig glad for det! De var super søde og jeg kan klart anbefale det

Jeg kan ikke hjælpe dig i forhold til at komme langvejsfra, men eftersom det er pks skal du formentlig ikke køre med veer

Jeg havde aldrig mødt de forskellige jm som hjalp under min fødsel, så på den måde var der ikke nogen fordel ved at have gået til jm her i byen

Rigtig god fødsel

Anmeld

24. februar 2014

Carina:-)

Jeg kommer fra Herning og fik ks i marts 2012 på Skejby.

De er enormt kompetente og søde - 

Minusset var at jeg lå ret langt fra neo hvor han lå .

Og så syntes jeg maden var dårlig i forhold til Herning ,der er mere uro og ja der var så beskidt....Jeg klagede flere gange over rengøringen.

MEN personalet er super dygtige,deres diabetesteam er effektive og der er intet at udsætte på selve behandlingen.

Du kan få kørselgodtgørelse ,og det skal du selv søge men de vil gerne hjælpe.

Et godt råd er at når du ankommer til kontrol så går du ned og trækker numre til diabeteslægen (de kommer ud og råber numre op )

Så til blodprøver ,og der skal du sige du skal til kontrol ,så kommer du først i køen så du kan nå alle dine ting
Jeg plejede at gå til blodprøver,så tilbage og veje ,stixe og tage blodtryk -Og så ellers diabeteslæge,ctg eller skanning og til sidst fødsellægen.

Det kan sagtens tage hele dagen hvis det er en dag hvor der er mange .

Fast dag for mig var hver torsdag ligesom på Herning.'

Jeg fik som sagt ks d. 22 og blev overflyttet d 26 til Herning da han var stærk nok . Det kan du også bede om hvis du skal ligge der i længere tid

Anmeld

25. februar 2014

et-ønske

Carina:-) skriver:

Jeg kommer fra Herning og fik ks i marts 2012 på Skejby.

De er enormt kompetente og søde - 

Minusset var at jeg lå ret langt fra neo hvor han lå .

Og så syntes jeg maden var dårlig i forhold til Herning ,der er mere uro og ja der var så beskidt....Jeg klagede flere gange over rengøringen.

MEN personalet er super dygtige,deres diabetesteam er effektive og der er intet at udsætte på selve behandlingen.

Du kan få kørselgodtgørelse ,og det skal du selv søge men de vil gerne hjælpe.

Et godt råd er at når du ankommer til kontrol så går du ned og trækker numre til diabeteslægen (de kommer ud og råber numre op )

Så til blodprøver ,og der skal du sige du skal til kontrol ,så kommer du først i køen så du kan nå alle dine ting
Jeg plejede at gå til blodprøver,så tilbage og veje ,stixe og tage blodtryk -Og så ellers diabeteslæge,ctg eller skanning og til sidst fødsellægen.

Det kan sagtens tage hele dagen hvis det er en dag hvor der er mange .

Fast dag for mig var hver torsdag ligesom på Herning.'

Jeg fik som sagt ks d. 22 og blev overflyttet d 26 til Herning da han var stærk nok . Det kan du også bede om hvis du skal ligge der i længere tid

Dejligt at høre du kunne blive overflyttet, for det havde jeg selv tænkt på - da jeg har en datter fra tidligere som har ret så meget brug for sin mor, og min psyke ville nok blive lidt tappet ved tanken om at hun går hjemme og er ked af det....

Ved du om de udfører pks på bestemte dage deroppe? Havde fået en dato i Herning, så det er lidt frusterende pludselig ikke at vide noget som helst.

Havde slet ikke tænkt på det med befordrings godtgørelse

Kan godt læse på hjemmesiden at kost ikke er der deres service ligger

Anmeld

25. februar 2014

Carina:-)

et-ønske skriver:

Dejligt at høre du kunne blive overflyttet, for det havde jeg selv tænkt på - da jeg har en datter fra tidligere som har ret så meget brug for sin mor, og min psyke ville nok blive lidt tappet ved tanken om at hun går hjemme og er ked af det....

Ved du om de udfører pks på bestemte dage deroppe? Havde fået en dato i Herning, så det er lidt frusterende pludselig ikke at vide noget som helst.

Havde slet ikke tænkt på det med befordrings godtgørelse

Kan godt læse på hjemmesiden at kost ikke er der deres service ligger

Det er vist alle dage der udføres ks.

Jeg fik en tid til når jeg var  37+0 da han skulle ud lige så snart det var forsvarligt.

Og den tid fik jeg 2 uger før da jeg var 35+ 0 

Men de tager det dag for dag som de siger,for de går ret meget op i så længe i maven som muligt .

Men min dreng var så også meget påvirket,er dine helt i orden ,så kunne jeg forestille mig at de sagtens kan planlægge det mere med dig og give dig en planlagt tid længe før

Anmeld

25. februar 2014

et-ønske

Carina:-) skriver:

Det er vist alle dage der udføres ks.

Jeg fik en tid til når jeg var  37+0 da han skulle ud lige så snart det var forsvarligt.

Og den tid fik jeg 2 uger før da jeg var 35+ 0 

Men de tager det dag for dag som de siger,for de går ret meget op i så længe i maven som muligt .

Men min dreng var så også meget påvirket,er dine helt i orden ,så kunne jeg forestille mig at de sagtens kan planlægge det mere med dig og give dig en planlagt tid længe før

Tusind tak for svar

Indtil videre stortrives de derinde - men alt kan jo vende ret hurtigt.

Håber de er lydhøre for at vi har en del herhjemme med 3 børn der skal gå op og forstår vores behov for planlægning, så vidt der er muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.