ENDNU en debat, kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

941 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. februar 2014

oktoberbaby

Hej piger, undskyld de mange debatter, har bare så mange spørgsmål jeg simpelthen ikke kan finde svar på...

Jeg håber der er en ung kvinde herinde under 25, der har passeret 12 uge og får kontanthjælp, der kan hjælpe mig...

Jeg har fundet de nye satser frem efter kontanthjælpsreformen er ændret..

http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser/Satser%20for%202014.aspx

Mit spørgsmål er... Er der nogle der kan fortælle mig om de penge der står, er det det antal man får udbetalt, eller trækker de skat fra det??

Synes ikke jeg kan se det nogle steder..

God aften 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2014

esioul

oktoberbaby skriver:

Hej piger, undskyld de mange debatter, har bare så mange spørgsmål jeg simpelthen ikke kan finde svar på...

Jeg håber der er en ung kvinde herinde under 25, der har passeret 12 uge og får kontanthjælp, der kan hjælpe mig...

Mit spørgsmål er... Er der nogle der kan fortælle mig om de penge der står, er det det antal man får udbetalt, eller trækker de skat fra det??

God aften 

der bliver trukket skat af de beløb

Anmeld

23. februar 2014

TNBC

oktoberbaby skriver:

God aften 

Det er altid satser før skat bliver trukket.

Anmeld

23. februar 2014

oktoberbaby

Er beløbet så ligeså småt som SU? Der får jeg trukket kun omkring 600kr, er det også det man får trukket i kontanthjælp, eller bliver det meget højere?

Har aldrig været på kontanthjælp, og min SU plejer bare at køre, så jeg kender slet ikke noget til det her system nemlig. Ved bare at da jeg fik trukket den allerhøjeste skat i SU betalte jeg 700 kr om måneden til skat. 

Anmeld

23. februar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
oktoberbaby skriver:

Er beløbet så ligeså småt som SU? Der får jeg trukket kun omkring 600kr, er det også det man får trukket i kontanthjælp, eller bliver det meget højere?

Har aldrig været på kontanthjælp, og min SU plejer bare at køre, så jeg kender slet ikke noget til det her system nemlig. Ved bare at da jeg fik trukket den allerhøjeste skat i SU betalte jeg 700 kr om måneden til skat. 

Dit fradrag er vel uændret? 

Anmeld

23. februar 2014

Mom2

oktoberbaby skriver:

God aften 

Ring og snak med ydelseskontoret i din kommune, de kan svare dig og give dig det præcise beløb

Anmeld

23. februar 2014

esioul

oktoberbaby skriver:

Det afhænger af dit fradrag

Anmeld

25. februar 2014

oktoberbaby

Okay.

Lige et spørgsmål  mere.

Jeg faldt over en der spurgte om hun kunne få kontanthjælp, og der var flere der skrev pga den nye reform så kunne hun ikke.

Den nye reform, rammer ikke mig, så længe jeg er 22 og bor sammen med min kæreste på 25, der kun er på SU, vel? 

Anmeld

25. februar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Okay.

Lige et spørgsmål  mere.

Jeg faldt over en der spurgte om hun kunne få kontanthjælp, og der var flere der skrev pga den nye reform så kunne hun ikke.

Den nye reform, rammer ikke mig, så længe jeg er 22 og bor sammen med min kæreste på 25, der kun er på SU, vel? 

Beløb, som disse, er altid før skat. Siden som du har linket til viser kun visse satser. Jeg tror du får mere ud af disse sider.

Dette er satserne for kontanthjælp:    http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser/Satser%20for%202014/Kontanthjaelp.aspx

Dette er satserne for uddannelseshjælp:  http://bm.dk/da/Tal%20og%20tendenser/Satser%20for%202014/Uddannelseshjaelp.aspx

Du vil få uddannelseshjælp da du er under 30 år og uden uddannelse. 

Det kommer an på om du er sat som uddannelsesparat eller bare aktivitetsparat under din barsel. Du må tale med din kommune. 

Anmeld

25. februar 2014

Trekløver(:

oktoberbaby skriver:

Okay.

Lige et spørgsmål  mere.

Din kæreste har ikke forsørgerpligt over dig, da du kun er 22. Hvis din mand er på su, er jeg ret så sikker på, at du vil få en sats der hedder 8000 et eller andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.