Jobsøgende og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.767 visninger
10 svar
4 synes godt om
23. februar 2014

Astrid1984

Jeg blev færdig uddannet pædagog sidst i januar og er gravid, er i uge 25 nu. Skal til at søge job om ikke så længe. Hvordan har jeres erfaring været med at være jobsøgende og gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2014

PernilleogLouis

Astrid1984 skriver:

Jeg blev færdig uddannet pædagog sidst i januar og er gravid, er i uge 25 nu. Skal til at søge job om ikke så længe. Hvordan har jeres erfaring været med at være jobsøgende og gravid?

Det lyder ret umuligt hvis du er i uge 25 og skal på barsel i uge 32!!

Anmeld

23. februar 2014

E.J.mor.

det er umuligt.

Anmeld

23. februar 2014

lille-fisen

Tror ikke du skal regne med at få nogen form for job når du er gravid - MEN var det mig ville jeg virkeligt overveje at komme ud i noget løntilskud eller at se om du kan få nogle vagter fx som vikar og få supplerende dagpenge ved siden af. Simpelthen af den grund at det vil se godt ud på dit cv efter endt barsel

Anmeld

23. februar 2014

Sander&Vitus-Mor

Astrid1984 skriver:

Lyder som om det bliver svært.

Anmeld

23. februar 2014

Lisbeth1985

Jeg tror,at det er umuligt at få en fastansættelse,desværre:-( Så sats på et vikariat eller et midlertidigt job,fx som telefonsælger...

Anmeld

23. februar 2014

Astrid1984

Ja jeg ved godt det er meget umuligt Går fra når jeg er i uge 34 (4 uger før kan jeg gå fra, plus jeg har 12 dages ferie jeg holder lige op til.

Men ja, det bliver ikke nemt! Man føler jo man spilder deres tid, hvis man evt. kommer til samtale, og de ser man har stor mave. Men sådan er regler jo, at man ikke må nævne ens graviditet i ansøgningen.

Anmeld

23. februar 2014

BabyMus

Astrid1984 skriver:

Ja jeg ved godt det er meget umuligt Går fra når jeg er i uge 34 (4 uger før kan jeg gå fra, plus jeg har 12 dages ferie jeg holder lige op til.

Men ja, det bliver ikke nemt! Man føler jo man spilder deres tid, hvis man evt. kommer til samtale, og de ser man har stor mave. Men sådan er regler jo, at man ikke må nævne ens graviditet i ansøgningen.

Jobcentret kan fritage dig for jobsøgning når der er 6 uger til du går på barsel. Så er det kun nogle uger det drejer sig om, og du skal jo bare søge et par ansøgninger om ugen. Så hvis det var mig ville jeg da bare lave de ansøgninger alligevel. Nu ved jeg ikke hvor mange der søger i pædagog verden men det ville næsten være vildt hvis man lige når at komme til samtale på de første ansøgninger man sender, og hvis du kun skal sende i et par uger og det kun er ca. 2 om ugen, så tror jeg ikke at jeg personligt ville tænke så meget over det.

Men ja, du kan jo altid få 4 ugers praktik eller løntilskud som en anden skriver, så får du de uger til at gå inden du går fra og har det på dit cv.

Anmeld

23. februar 2014

san

Jeg er lige blevet ledig her slut januar.. Jeg ville super gerne i løntilskud eller have 6 ugers selvvalgs kursus, men det kan man først få når man har været ledig i 3 mdr har jeg fået afvide  ... Er i dag 21+4, og så er det jo for sent, for så er det tid til barsel.. så nu skal jeg gå hjemme indtil barsel, spild af tid, når man er en med krudt i R...

Anmeld

23. februar 2014

Sitrani

Astrid1984 skriver:

Jeg blev selv færdig som pædagog i januar 2011, og havde termin juli... Jeg søgte to jobs om ugen, men skrev altså at jeg ventede barn i juli.... Jeg synes ikke det er okay at man ikke må skrive det, det giver jo ingen mening, at de ikke ved det, og når man så dukker op til en samtale, så har de så spildt deres tid, hvor de ellers ku ha indkaldt en anden! Så jeg skrev det altså bare... Det synes er mest fair overfor alle....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.