Andre gravide med voldsom hoste evt pga bronkitis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.467 visninger
7 svar
1 synes godt om
23. februar 2014

SRP

Hej piger Blev i uge 24 af graviditeten og to uger frem ramt af en forkølelse og en luftvejsinfektion (akut bronkitis). Hostede rigtig meget og havde let feber nogle dage. Er så nervøs for om den voldsomme hoste kan have nedsat ilten til mit barn, da det jo kan ske ved astmatisk bronkitis ? Er simpelthen så bekymret. Vil ik sige jeg følte vejrtrækningsproblemer, men når jeg virkelig fik hosteanfald efter hinanden kunne det godt være svært at få vejret. Nogle i samme båd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2014

VIPpigen

Jeg ligger med kold lungebetændelse, og hoster nogen gange som en der har røget 60 smøger om dagen i 20 år...

Jeg er dog ikke bekymret, tænker at havde lægerne bekymring for baby, så havde de nok indlagt mig... Det er mere alt den hosten som irriterer mig, og baby må da blive klemt når mavemusklerne spændes til at hoste

Anmeld

23. februar 2014

SRP

VIPpigen skriver:

Jeg ligger med kold lungebetændelse, og hoster nogen gange som en der har røget 60 smøger om dagen i 20 år...

Jeg er dog ikke bekymret, tænker at havde lægerne bekymring for baby, så havde de nok indlagt mig... Det er mere alt den hosten som irriterer mig, og baby må da blive klemt når mavemusklerne spændes til at hoste

Får du noget pencillin ? Ja det kan bare lyde voldsomt med hosten puha det er hårdt

Anmeld

23. februar 2014

VIPpigen

SRP skriver:

Får du noget pencillin ? Ja det kan bare lyde voldsomt med hosten puha det er hårdt

Ja. Jeg får alm penicillin... Lægen ville give mig et eller andet stærkt, så måtte lige gøre ham opmærksom på jeg var gravid, og så var eneste alternativ alm penicillin

Anmeld

23. februar 2014

SRP

VIPpigen skriver:

Ja. Jeg får alm penicillin... Lægen ville give mig et eller andet stærkt, så måtte lige gøre ham opmærksom på jeg var gravid, og så var eneste alternativ alm penicillin

Okay havde du åndenød eller hvordan opdagede lægen det sad på lungerne. Min læge ku nemlig ik høre noget på lungerne og mit sidder derfor længere oppe i luftvejene, men det er det samme som giver kold lungebetændelse 

Anmeld

23. februar 2014

VIPpigen

SRP skriver:

Okay havde du åndenød eller hvordan opdagede lægen det sad på lungerne. Min læge ku nemlig ik høre noget på lungerne og mit sidder derfor længere oppe i luftvejene, men det er det samme som giver kold lungebetændelse 

Nej, ingen åndenød... Lægen lyttede, spurgte om en masse, og målte infektionstal i blodet. Tog en slimprøve og testede... Min hoste, infektionstallet, slimprøven og symptomerne jeg havde, tydede alle på kold lungebetændelse... Og så havde jeg fået lidt virusudslet...

havde en feber jeg kunne holde nede på 38,5-39 hvis jeg tog pamol, ellers steg den bare hele tiden...

Anmeld

23. februar 2014

SRP

VIPpigen skriver:

Nej, ingen åndenød... Lægen lyttede, spurgte om en masse, og målte infektionstal i blodet. Tog en slimprøve og testede... Min hoste, infektionstallet, slimprøven og symptomerne jeg havde, tydede alle på kold lungebetændelse... Og så havde jeg fået lidt virusudslet...

havde en feber jeg kunne holde nede på 38,5-39 hvis jeg tog pamol, ellers steg den bare hele tiden...

Tusind tak for dit svar hvor længe havde du feber? Undskyld de mange spørgsmål, men er nervøs for om mit alligevel skulle sidde på lungerne

Anmeld

23. februar 2014

VIPpigen

Tusind tak for dit svar hvor længe havde du feber? Undskyld de mange spørgsmål, men er nervøs for om mit alligevel skulle sidde på lungerne

Feberen begyndte søndag middag, og jeg var ved læge natten til tirsdag efter at have fået det meget værrere

Jeg var feberfri igen torsdag med hjælp fra penicillin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.