Sengerand - diy

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.506 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. februar 2014

FruJacobsen

Hej Piger

Jeg skal i gang med at sy en sengerand. Har googlet en del og ledt efter en god DIY, men synes ikke rigtig, jeg har fundet en, jeg kan bruge....mon nogle af jer kender til én? Eller måske kan fortælle mig, hvordan I har gjort? Jeg er mest i tvivl om, hvordan jeg får lavet hjørner og hvordan åbningen skal være - tænker en lang lynlås i bunden, så betrækket nemt kan tages af. Nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2014

FruJacobsen

Jeg mener self., at jeg skal sy betrækket til en sengerand

Anmeld

22. februar 2014

Swann

Jeg har selv lavet en sengerand efter nogle forskellige opskrifter jeg fandt på nettet, hvor jeg så plukkede det jeg kunne lide fra dem  

Jeg valgte at lave ydersiden i fløjl, indersiden i alm. bomuld og så med tittebånd mellem dem. I bunden syede jeg velcro, og så købte jeg en skummadras som jeg delte i tre som fyld. 

Jeg er ikke så fan af de helt høje sengerande, så jeg lavede den 20 cm høj, men det er jo en smagssag.

Anmeld

22. februar 2014

FruJacobsen

Jeg har selv lavet en sengerand efter nogle forskellige opskrifter jeg fandt på nettet, hvor jeg så plukkede det jeg kunne lide fra dem  

Jeg valgte at lave ydersiden i fløjl, indersiden i alm. bomuld og så med tittebånd mellem dem. I bunden syede jeg velcro, og så købte jeg en skummadras som jeg delte i tre som fyld. 

Jeg er ikke så fan af de helt høje sengerande, så jeg lavede den 20 cm høj, men det er jo en smagssag.

Tak for dit svar jeg har også tænkt at bruge to forskellige slags stof til ydersiden og indersiden samt pippingbånd. Hvor tyk er din sengerand og har du syet en 'bane' imellem de to stoffer? Jeg har købt skum og det er 5 cm tykt... smart med en velcrolukning! Er den så lige så lang som sengeranden?

Anmeld

22. februar 2014

Swann

FruJacobsen skriver:

Tak for dit svar jeg har også tænkt at bruge to forskellige slags stof til ydersiden og indersiden samt pippingbånd. Hvor tyk er din sengerand og har du syet en 'bane' imellem de to stoffer? Jeg har købt skum og det er 5 cm tykt... smart med en velcrolukning! Er den så lige så lang som sengeranden?

Min sengerand er også 5 cm tyk, og der er ikke syet et stykke mellem de to sider. Det yderste stykke stof går hele vejen op over madrassen - hen til det inderste stykke.

Ja, velcroen er ligeså lang som hele sengeranden

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. februar 2014

FruJacobsen

Ih hvor ser den fin ud ! Må jeg se, hvordan du har syet enderne/hjørnerne? 

Anmeld

22. februar 2014

Swann

FruJacobsen skriver:

Ih hvor ser den fin ud ! Må jeg se, hvordan du har syet enderne/hjørnerne? 

Det har jeg desværre ikke et billede af, og den er pakket væk lige nu. De opskrifter jeg kiggede på havde ikke en beskrivelse af, hvordan ender skulle sys sammen, men det gav sig selv, da jeg havde syet de forskellige stykker stof sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.