To sproget børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.538 visninger
12 svar
3 synes godt om
22. februar 2014

Anonym trådstarter

Vi lærer vores barn to sprog. Han er nu halvandet år og kan kun sige MAM og baba (far). Er det normalt at han ikke kan sige mere?

Jeg er så ked af det idag, da min mands bror kom med en kommentar "Snakker du aldrig med barnet".......????

øhm... selvfølgelig! det ramte godt nok lige i maven.. de er jo ligesom at spørger "er du en rådden mor" .....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Han er kun 1 1/ år, og når man gør dem tosproget er det helt normalt, at de er længere tid om, at snakke. Det er helt sikkert en gave, at give børn, at de bliver tosproget

Anmeld

22. februar 2014

charlottekri

Anonym skriver:

Vi lærer vores barn to sprog. Han er nu halvandet år og kan kun sige MAM og baba (far). Er det normalt at han ikke kan sige mere?

Jeg er så ked af det idag, da min mands bror kom med en kommentar "Snakker du aldrig med barnet".......????

øhm... selvfølgelig! det ramte godt nok lige i maven.. de er jo ligesom at spørger "er du en rådden mor" .....

Det var da også en åndssvagt kommentar at komme med! Det er da forskelligt hvor hurtige de er til at lære at snakke. Der kan spille mange faktorer ind. Ører og køn osv

Anmeld

22. februar 2014

Lykke:)

Anonym skriver:

Fjollet kommentar!!
Det er helt normalt at børn er længere om at tale når de er tosprogede.
Min dreng skal lære tre sprog! :O men vi tager det stille og roligt

Anmeld

22. februar 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg har 6-7 to-sprogede børn i min omgangskreds og de er/var alle markant bagud med den sproglige udvikling. Men de indhenter det undervejs, og på sigt er det jo en stor fordel at kunne to sprog flydende. Så længe man er opmærksom på at stimulere meget sprogligt, og på begge sprog, så tror jeg ikke at det er et problem.

Anmeld

22. februar 2014

Anonym trådstarter

Lykke:) skriver:

Fjollet kommentar!!
Det er helt normalt at børn er længere om at tale når de er tosprogede.
Min dreng skal lære tre sprog! :O men vi tager det stille og roligt

og hvor gammel er din søn ? og ja meget fjollet !! blev fornærmet..!!

Anmeld

22. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min svigerindes datter kunne heller ikke meget mere, men en måned før hun blev to talte hun pludselig i små sætninger og indhentede min dreng. Nogle børn går bare og suger til sig og så kommer det så lige pludselig.

Andre børn har meget fokus på motorikken så det sproglige kommer lidt senere.

Og så er der det faktum at dit barn er to sproget og er måske derfor lidt længere om det, men dit barn vil helt sikkert godt kunne indhente det 

Anmeld

22. februar 2014

Sitrani

Anonym skriver:

hej Jeg arbejder med 100% tosprogede børn på mit arbejde ( der er ikke et eneste dansk barn) Og kan fortælle at det er HELT normalt at tosprogede børn ikke kan snakke hverken det ene eller det andet sprog før de er meget ældre, end børn der kun skal lære ét ... Det skal du ikke være nervøs for! Selvfølgelig skal din søn lærer jeres sprog..... Det skal nok komme...

Anmeld

22. februar 2014

Nadia1991

Anonym skriver:

Har selv en to sproget datter. Begyndte at snakke arabisk med hende fra hun var lille af. Da hun var halv andet snakkede hun ikke særlig meget arabisk men mest dansk. Nu blive rhun snart 3 og snakker dansk flydene næsten og det samme med arabisk. Jeg brugte dog at forklare forskellige ting på dansk og derefter på arabisk det lærte hun hurtigt af

Anmeld

22. februar 2014

Lykke:)

Anonym skriver:

og hvor gammel er din søn ? og ja meget fjollet !! blev fornærmet..!!

Han er kun 13 uger nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.