Arbejde el su lån?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.222 visninger
9 svar
1 synes godt om
20. februar 2014

Anonym trådstarter

Hej piger ��

Jeg studerer med kæreste og 2 børn. Indtil nu har jeg arbejdet ved siden af studiet hveranden weekend, men synes det er rigtig hårdt når der også er praktik.. Derfor vil jeg høre hvordan i andre klarer den - su lån eller arbejder i??? Jeg vil jo allerhelst undgå su lån, men arbejdet kan jeg næsten ikke overskue.. Ydermere havde jeg tænkt bare at søge om fri fra job mens jeg er i klinik, men kom så frem til at jeg måtte ta vagterne pg evt bytte mig fra dem, men så giver chefen mig ekstra vagter i den modsatte weekend!! Så jeg føler jeg drukner her ��

denne uddannelse er er en investering for livet, og jeg skal ikke komme bagud i studiet og pludselig måtte opgive det pga. et deltidsarbejde! Studiet må sku ha første prioritet, og så må man evt sidde med en lille gæld til sidst... ��

hvorn klarer i den?? Vi kan muligvis godt klare den helt uden su lån hvis jeg stopper mit job. Der skak bare skæres ind til benet, men sådan er livet jo som studerende ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2014

Emilie91

Anonym skriver:

Hej piger ��

Jeg studerer med kæreste og 2 børn. Indtil nu har jeg arbejdet ved siden af studiet hveranden weekend, men synes det er rigtig hårdt når der også er praktik.. Derfor vil jeg høre hvordan i andre klarer den - su lån eller arbejder i??? Jeg vil jo allerhelst undgå su lån, men arbejdet kan jeg næsten ikke overskue.. Ydermere havde jeg tænkt bare at søge om fri fra job mens jeg er i klinik, men kom så frem til at jeg måtte ta vagterne pg evt bytte mig fra dem, men så giver chefen mig ekstra vagter i den modsatte weekend!! Så jeg føler jeg drukner her ��

denne uddannelse er er en investering for livet, og jeg skal ikke komme bagud i studiet og pludselig måtte opgive det pga. et deltidsarbejde! Studiet må sku ha første prioritet, og så må man evt sidde med en lille gæld til sidst... ��

hvorn klarer i den?? Vi kan muligvis godt klare den helt uden su lån hvis jeg stopper mit job. Der skak bare skæres ind til benet, men sådan er livet jo som studerende ��

Mig og min mand klare den med SU og lån ved siden af. Det valgte vi for hvis man endelig skulle sætte sig i gæld kan man lige så godt tage det med laveste rente. 

Og hvis man har børn er det jo også rart at kunne være samme med dem uden at skulle arbejde hele tiden  

Som du siger "en invistering for livet". Men det må heller ikke gå ud over familie-kvalitets tiden 

Anmeld

20. februar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Hej piger ��

Vi har begge lån her 

Anmeld

20. februar 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hej piger ��

Jeg vil helt klart råde dig til at droppe arbejdet, tag lån hvis du virkelig ik kan klare dig uden og så koncentere dig om din udannelse....

ender du ud med dårlige resultater er det "spildt" arbejde" og du kommer ikke til at kunne gøre det om...

jeg havde arbejde ved siden af og passede min døende mor... Og arbejdet har været skyld i jeg slet ik havde tid til mine studier som nu gør at jeg måske aldrig kommer ind på mig drømme studie :-( 

her er kan vi heldigvis klare os uden lån, men mit er i forvejen sku højt....

Anmeld

20. februar 2014

Anonym trådstarter

emiliedamm skriver:

Mig og min mand klare den med SU og lån ved siden af. Det valgte vi for hvis man endelig skulle sætte sig i gæld kan man lige så godt tage det med laveste rente. 

Og hvis man har børn er det jo også rart at kunne være samme med dem uden at skulle arbejde hele tiden  

Som du siger "en invistering for livet". Men det må heller ikke gå ud over familie-kvalitets tiden 

Ja det er jo en rigtig lav rente, og ja en investering for livet �� Jeg har også tvunget kæresten til at tale om det her til aften, for det er uholdbart for mig det her.. Så vi er blevet enige om at jeg dropper jobbet, og ellers må han arbejde lidt ekstra. Men jeg tænker altså at hvis det bliver for hårdt, så må vi ta det lån evt kun for et par mdr el noget.. ��

og og jeg føler helt bestemt at det går udover familie livet �� kæresten synes også det er hårdt når jeg ikke er her

Anmeld

20. februar 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Jeg vil helt klart råde dig til at droppe arbejdet, tag lån hvis du virkelig ik kan klare dig uden og så koncentere dig om din udannelse....

ender du ud med dårlige resultater er det "spildt" arbejde" og du kommer ikke til at kunne gøre det om...

jeg havde arbejde ved siden af og passede min døende mor... Og arbejdet har været skyld i jeg slet ik havde tid til mine studier som nu gør at jeg måske aldrig kommer ind på mig drømme studie :-( 

Det er også sådan jeg tænker... Jeg vil gerne kunne koncentrere mig 100% om studiet og mine unger ❤️ 

Jeg synes også bare det er spild af min dyrebarestes tid, at rende rundt på en restaurant når jeg har 2 børn og en kæreste som har fri.. Mit job har heller intet med mit studievalg at gøre, så jeg får intet fagligt ud af det.. Og lige nu er jeg i praktik og det er for uoverskueligt også med arbejdet!! Aner ik hvornår jeg skal læse, eller slappe bare lidt af.. Det er for surt det her ��

Anmeld

20. februar 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Forresten �� ked af at læse mht din mor �� det må være så hårdt ���� 

og håber og krydser fingrer at du alligevel kommer ind på dit drømmestudie - kan det ikke lade sig gøre??????

Anmeld

20. februar 2014

livhemdrup

Jeg har su lån men er også alene med fire unger så havde absolut ingen mulighed for job ved siden af

Anmeld

20. februar 2014

ette1987

Jeg har også lån.. Og det irettere mig grænseløst, men det kan bare ikke være anderledes. Har faktisk prøvet at have lidt vikar timer, hvilket endte med vi så mistede noget af fripladsen i dp, så det kunne ikke svare sig..! Min kæreste arbejder i butik, så kan alligevel ikke rigtig se hvornår jeg skulle arbejde. Men synes det er ÆV at stifte gæld bare for at leve

Anmeld

20. februar 2014

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

Jeg har su lån men er også alene med fire unger så havde absolut ingen mulighed for job ved siden af

Det er forståeligt �� man kan jo også være nødsaget til det, og de bliver jo betalt ned når man er færdig �� 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.