for meget sukker i urin ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
8 svar
2 synes godt om
20. februar 2014

anna111

Profilbillede for anna111
Min Læge ringede til morges han var ikke helt tilfreds med min urin prøve fra igår og da den gav lidt for meget udslag på sukker så skal ind i morgen tidlig fastende og have lavet et prik i fingeren og have det tjekket.

Men er det noget jeg skal vare navøs for jeg er 32+4 jeg er ikke overvægtig ?
Vis jeg nu får graviditet sukkersyge hvad har det så af betydning ?

Håber nogle evt kan svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2014

Michael healer

Min Læge ringede til morges han var ikke helt tilfreds med min urin prøve fra igår og da den gav lidt for meget udslag på sukker så skal ind i morgen tidlig fastende og have lavet et prik i fingeren og have det tjekket.

Hej

her står noget om det

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/graviditet/sygdomme/graviditet-og-sygdom/sukkersyge-i-graviditeten/

Anmeld

20. februar 2014

AnthonsMor

anna111 skriver:

Du kan godt have sukkersyge selvom du ikke er overvægtig

Så vidt jeg ved er det "eneste" du skal være obs på din kost.. Men jeg er ikke helt sikker

Anmeld

20. februar 2014

Clisolka

anna111 skriver:

Jeg synes ikke du skal være nervøs over det  Tag det stille og roligt indtil du får svar på blodet - det gør ikke ondt  Et hurtigt prik i fingeren, så aflæser de dit blodsukker i en måler, og du får svaret med det samme 

Der er rigtig mange som får graviditetsbetinget sukkersyge i deres graviditeter - det behøves ikke nødvendigvis at have med overvægt at gøre  Jeg er en af dem der fik det, og jeg ved at der er mange andre herinde som også fik det 

Det forsvinder efter fødslen, men kan som i mit tilfælde også udvikle sig til en diabetes type 2 

Har du fået det, så vil du blive tættere kontrolleret i resten af din graviditet, bl.a. scannet for at følge babys vægt, snakke med diætist osv. 

Anmeld

20. februar 2014

E.J.mor.

anna111 skriver:

graviditets sukkersyge kan have konsekvenser i form af dit barn bliver hurtigt for stort,og der kan blive komplikationer under fødsel,og barnet bliver påvirket,og du ska til vægtscanninger

det sagde min læge til mig og jeg er på grænsen til den sukkersyge. man ska skynde sig at ændre sin kost. nogen ska have behandlinger efter hvor slemt det er.

Anmeld

20. februar 2014

Clisolka

E.J.mor. skriver:

graviditets sukkersyge kan have konsekvenser i form af dit barn bliver hurtigt for stort,og der kan blive komplikationer under fødsel,og barnet bliver påvirket,og du ska til vægtscanninger

det sagde min læge til mig og jeg er på grænsen til den sukkersyge. man ska skynde sig at ændre sin kost. nogen ska have behandlinger efter hvor slemt det er.

Hov, der kan jeg lige supplere din sidste linje med, at jeg fik insulin da jeg havde graviditetsbetinget sukkersyge med min første  Ellers er det kun kosten man skal ændre på. Det er ikke alle der skal have insulin, men mine tal lå rigtigt højt på det tidspunkt, så det var eneste vej at styre mit blodsukker på 

Anmeld

20. februar 2014

anna111

Mange tak for alle jeres gode svar
Jeg må jo bare vente og se hvad tallet siger i morgen er nu lidt navøs

men jeg var da til scanning i mandags og der lå min lille pige 13% mindre ind gennemsnittet men stadig inden for normalen så vis det er har det da ikke påvirket hende endnu.

Men min puls ligger så for højt både da jeg fik det tjekket på sygehuset mandag og ved lægen igår onsdag

for at alt er normalt

Anmeld

20. februar 2014

Levi&LilysMor

anna111 skriver:

Du skal ikke være nervøs  Kom også med urin prøve til min læge for 2 uger siden fordi jeg troede jeg havde blærebetændelse, men så sagde han at der kun var en masse sukker i urinen, så jeg kom dagen efter og fik målt fastende blodsukker, som viste 4,7 mente jeg og det var jo rigtig fint ... Har ellers ikke prøvet det, men tror da man bliver tjekket oftere....

Anmeld

20. februar 2014

anna111

LevisMor skriver:

Du skal ikke være nervøs  Kom også med urin prøve til min læge for 2 uger siden fordi jeg troede jeg havde blærebetændelse, men så sagde han at der kun var en masse sukker i urinen, så jeg kom dagen efter og fik målt fastende blodsukker, som viste 4,7 mente jeg og det var jo rigtig fint ... Har ellers ikke prøvet det, men tror da man bliver tjekket oftere....

Okay mange tak

for at det bare er helt normalt i morgen har nemlig ikke været alt for sund her i gravidliteten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.