Hjælp til brudebuket

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2014

Maria-s

Ellers kan du jo overveje at føre det selv?  Jeg bandt min egen og den holdte flot hele dagen. Valgte så at køre alle blomster med egen stilk istedet for at tråde dem, så fik selvfølgelig et lidt tykkere skaft, men det kan jeg faktisk også bedst lide synes det giver en bedre balance i buketten når man holder den

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2014

Mom2

sulo skriver:

Har i dag været omkring en blomsterbinder io middelfart og snakke brudebuket, men gik lidt skuffet derfra.

For det første startede prisen fra 500 kr og op efter for en lille rådhusbuket, som var nogenlunde det jeg havde forestillet mig i størelsen.

For det andet blev hun ved med at vise mig to farver roser som jeg synes var kedelige i farven, og det var det hun kunne tilbyde, men vil helt ærligt ikke have en kedelig brudebuket

Så beder om hjælp til om det virkelig er prisen for en lille enkel brudebuket og er der nogen i nabolaget, der kan anbefale nogen der er dygtig til blomster, i middelfart/fredericia området?

Nu skal jeg oplyse dig om hvorfor brudebuketter er så dyre.

Brudebuketter kræver en del mere forberedelse, bl.a. bruges der ekstra tid på bladene som buketten afsluttes med og det grønne som kommes mellem blomsterne.
I prisen ligger også det bånd som kommes om stilkene og som også tager ekstra tid at komme omkring.
En "rigtig" brudebuket koster 1000.-+ fordi alle blomsterne bliver trådet og det tager enormt lang tid, samt blade til afslutning og grønt som skal mellem blomsterne og  derfor koster buketten naturligt mere.

Hvis ikke du vil ofre alt for mange penge på en buket og er ligeglad med, at få bundet stilkene ind, samt den pænere blad afslutning, så skal du købe en lille rokoko buket. Det er en tæt bundet buket, som minder om rådhus buketten.

Anmeld

19. februar 2014

lineog4

Christina88 skriver:

Brudebuketter kræver en del mere forberedelse, bl.a. bruges der ekstra tid på bladene som buketten afsluttes med og det grønne som kommes mellem blomsterne.
I prisen ligger også det bånd som kommes om stilkene og som også tager ekstra tid at komme omkring.
En "rigtig" brudebuket koster 1000.-+ fordi alle blomsterne bliver trådet og det tager enormt lang tid, samt blade til afslutning og grønt som skal mellem blomsterne og  derfor koster buketten naturligt mere.

Hvis ikke du vil ofre alt for mange penge på en buket og er ligeglad med, at få bundet stilkene ind, samt den pænere blad afslutning, så skal du købe en lille rokoko buket. Det er en tæt bundet buket, som minder om rådhus buketten.

Tak det var navnet - rokoko buket. 

Fik en til mig og en til min datter.  Den til mig blev lagt på min anden datters grav og var fin dernede over en uge.  Min datters holdt fint i en vase også en uges tid

Anmeld

20. februar 2014

sulo

Christina88 skriver:

Tak for oplysningen om rokoko buketen, det vil jeg forhøre mig om, det er nemlig ikke så vigtig for mig til den dag.

Skal jo ikke giftes i hvid og det er "bare" et surprise bryllup samtidig med barnedåben, ville bare gerne have en lille buket i hånden når vi nu står der.

Jeg er godt klar over at der er noget arbejde i en brudebuket og betaler gladeligt prisen, hvis og når vi får råd til et stort bryllup en dag.

Men lige nu, forsøger vi at spare sammen til indskud til et lejet hus, vi står nr 1 på listen, så det ville være træls hvis vi står med for lidt penge den dag der er et hus ledigt, fordi vi har brugt det på bryllup ovs

Anmeld

20. februar 2014

Ciss

Da jeg blev gift var jeg hos en blomsterforretning - og jeg stejlede også over prisen på en brudebuket.

Det forstod blomsterbinderen godt, og hun anbefalede mig ikke at kalde det en brudebuket, men ret og slet vælge nogle blomster, jeg kunne tænke mig, og så betale for at få lavet en buket af dem. Det gjorde jeg, og jeg var meget fornøjet med resultatet - og så kostede det, det halve.

Anmeld

20. februar 2014

ønskebørn74

sulo skriver:

Har i dag været omkring en blomsterbinder io middelfart og snakke brudebuket, men gik lidt skuffet derfra.

For det første startede prisen fra 500 kr og op efter for en lille rådhusbuket, som var nogenlunde det jeg havde forestillet mig i størelsen.

For det andet blev hun ved med at vise mig to farver roser som jeg synes var kedelige i farven, og det var det hun kunne tilbyde, men vil helt ærligt ikke have en kedelig brudebuket

Så beder om hjælp til om det virkelig er prisen for en lille enkel brudebuket og er der nogen i nabolaget, der kan anbefale nogen der er dygtig til blomster, i middelfart/fredericia området?

Meget normal pris.. Min kostede 1700.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.