Hårdt om morgonen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
13 svar
9 synes godt om
19. februar 2014

Mariam90

Er der nogen som ved hvorfor gravidmaven er hård om morgonen når man ligger ned på sængen, og er samlet enden som en bold eller som en pølse lige nedunder navlen i 16 uge ? 

Min læge kunde ikke vide hvad det kan være. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2014

Sitrani

Mariam90 skriver:

Er der nogen som ved hvorfor gravidmaven er hård om morgonen når man ligger ned på sængen, og er samlet enden som en bold eller som en pølse lige nedunder navlen i 16 uge ? 

Jeg vil vædde med at det er små plukveer

Anmeld

20. februar 2014

Mariam90

Sitrani skriver:

Jeg vil vædde med at det er små plukveer

Nåå ok. Får man ikke smerte når det er plukveer hehe jeg ved ikke rigtig hvordan det føles ellers

Men tak for svar

Anmeld

20. februar 2014

Sitrani

Mariam90 skriver:

Nåå ok. Får man ikke smerte når det er plukveer hehe jeg ved ikke rigtig hvordan det føles ellers

Men tak for svar

nej nej, de må helst ikke gøre ondt! Plukveer er smertefrie sammentrækninger i livmoderen... Den "øver sig" på rigtige veer, så HVIS du får ondt når de kommer, så kontakt lige lægen Men ellers skal du ikke være bekymret, det føles bare lidt underligt....

Anmeld

20. februar 2014

MariaKyedDK

Mariam90 skriver:

hej  

jeg tror det er plukveer , for sådan der gjorde min mave HELE graviditeten igennem fra uge 12... men jeg var også kun 2 timer om at føde min datter  

Anmeld

20. februar 2014

san

Jeg troede faktisk pluk veer gjorde rigtig ondt, syntes tit jeg jeg høre gravide sige, at de havde mange pluk veer som var rigtig slemme men kan godt være det bare er mig.. Men skulle de slet ikke kunne mærkes de såkaldte pluk veer?  

Anmeld

20. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
san skriver:

Jeg troede faktisk pluk veer gjorde rigtig ondt, syntes tit jeg jeg høre gravide sige, at de havde mange pluk veer som var rigtig slemme men kan godt være det bare er mig.. Men skulle de slet ikke kunne mærkes de såkaldte pluk veer?  

Jeg synes det lyder lidt som om vi er i samme båd
- Synes også altid jeg har hørt at plukveer skulle være noget ubehageligt stads. 

Men nu er maven de sidste 3-4 uger blevet helt hård hvis jeg har været ude at gå en tur, eller sådan været aktiv på anden vis. - Uden at det kunne mærkes på anden måde end at den var hård. Det nævnte jeg for min jordemoder sidst jeg var der, og hun sagde at det bare var plukveer og det skulle jeg ikke bekymre mig. 

Jeg tror måske man hører mest om ubehagelige plukveer, fordi det er værd at råbe op om, i forhold til en almindelig lille plukve

Anmeld

20. februar 2014

Mariam90

Sitrani skriver:

nej nej, de må helst ikke gøre ondt! Plukveer er smertefrie sammentrækninger i livmoderen... Den "øver sig" på rigtige veer, så HVIS du får ondt når de kommer, så kontakt lige lægen Men ellers skal du ikke være bekymret, det føles bare lidt underligt....

Idag er det detsamme med min mave her til morgen og begyndt at få smerter og har ringet til lægen efter at jeg læst din kommentar. Så håber jeg at min læge kan høre babyens hjerte hvis de har de instrumenter. 

Kan det være farligt at have ondt eller er det normalt tror du

Blir ked a det når mærkelige ting sker med graviditeten

Anmeld

20. februar 2014

Mariam90

MariaKyedDK skriver:

hej  

jeg tror det er plukveer , for sådan der gjorde min mave HELE graviditeten igennem fra uge 12... men jeg var også kun 2 timer om at føde min datter  

Nå hvar det ubehageligt eller blev du vant til de plukveer?

Oh det lyder dejligt med kun 2 times fødsel. 

Jeg bliver sindsyg bang når det sker nyt med maven

Anmeld

20. februar 2014

AnthonsMor

Mariam90 skriver:

Altså livmoderen er jo også forholdsvis hård, så det kan også bare være den du mærker Og ellers er det sikkert plukkeveer, du behøver ikke mærke noget ubehag ved det.. Jeg mærkede ikke plukveer før jeg gik over termin, det eneste der gjorde jeg vidste de var der var at maven blev steeeenhård!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.