langt til sygehuset, ingen bil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.403 visninger
10 svar
2 synes godt om
19. februar 2014

Anonym trådstarter

Der er godt nok stadig lang tid til det er min tur, men vi går og kigger på nyt hjem, problemet er bare at det vi nok flytter til ligger 30-45 min fra sygehuset i bil, og offentlig transport er ikke en mulighed 24/7, og den sidste lille ting, vi har ikke bil eller mulighed for at låne bil.

Så hvad gør man i sådan en situation?
sidste gang var vi hjemme hos min svigermor da jeg skulle afsted til fødegangen, så der var det bare ud i bilen og afsted, men det kan ikke lade sig gøre denne gang...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Der er godt nok stadig lang tid til det er min tur, men vi går og kigger på nyt hjem, problemet er bare at det vi nok flytter til ligger 30-45 min fra sygehuset i bil, og offentlig transport er ikke en mulighed 24/7, og den sidste lille ting, vi har ikke bil eller mulighed for at låne bil.

sidste gang var vi hjemme hos min svigermor da jeg skulle afsted til fødegangen, så der var det bare ud i bilen og afsted, men det kan ikke lade sig gøre denne gang...

Vi tog en taxa 

Monica

Anmeld

19. februar 2014

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Vi tog en taxa 

Monica

har bare hørt at en taxa må afvise en fødende kvinde (den tanke giver mig lidt panik)

Anmeld

19. februar 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

har bare hørt at en taxa må afvise en fødende kvinde (den tanke giver mig lidt panik)

Sæt dig på et håndklæde og sig det er er en snarlig fødsel når i bestiller taxaen, så kan i få hurtig besked hvis de ikke vil køre med jer, de må da kunne forstå at det er en meget vigtig køretur, så tror jeg ikke de afviser en gravid 

Monica

Anmeld

19. februar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg har hørt det helt modsatte? At de ikke kan afvise en gravid kvinde, og hvis nu vandet går i taxaen, så skal man jo bare betale de 500 kr, ligesom hvis man kaster op eller andet

Anmeld

19. februar 2014

FruStolpe

Man kan vel melde sig ind i Falck, mon ikke de så køre.

Bare en tanke.

Anmeld

19. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min veninde havde heller ikke bil, og ingen at alliere sig med ift kørsel og fødsel. Hun meldte sig ind i Falck, det var en eller anden pakke hvor man kan få kørsel i den slags situationer. Tror det er den der hedder "Falck småbørn super".

Anmeld

19. februar 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Uh den tanke gik jeg også med, da jeg blev gravid 2. gang - vi har 2 timers vej med offentlig transport til det sygehus, hvor jeg skulle føde 

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at kontakte Falck. Jeg ved faktisk ikke om de har en pakke med kørsel 

Anmeld

19. februar 2014

Sundahl88

nu ved jeg ikke lige med den Falck pakke, men min bror og kæresten kørte med ambulance/falck ved første fødsel, men de blev sendt hjem igen og fik at vide at de kun kunne bruge den mulighed en gang, så de måtte finde en anden mulighed da fødslen gik ordentligt i gang. 

Anmeld

19. februar 2014

roenlund

Man kan få en forsikring gennem falck, hvor du kan blive kørt... min veninde har lige brugt det da faderen ikke har kørekort...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.