gravid - og hvordan er det nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2014

Mor til Ella

mortilfreja skriver:

Hmmmm.. Hvorfor må man ikke drikke light eller zero sodavand??? Jeg har da ik taget skade af det, så gør baby vel heller ik??

Det jeg har fået af vide er at hvis man indtager det stof der er tale om er der risiko for at føde for tidligt.

Med mit første barn drak jeg light HVER dag, men gik alligevel en uge over

Så jeg vil påstå at man skal indtage ret store mængder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2014

Karla

Frk. Borup skriver:

Ja hvad er det nu man skal huske/undgå - i grove træk?

Ingen røg eller alkohol.
Ingen light pga aspartam.
Husk vitaminer incl. folin.
Max to kopper kaffe.

Åh og hvad er det nu man skal huske med mad? Og alt det andet?

Hvis du kommer ud for, at du skal have smertestillende, skal det være dem der starter med p - panodil, pinex eller pamol. Og IKKE ipren eller de andre med i

Anmeld

19. februar 2014

Kløver

Frk. Borup skriver:

Ja det er rigtigt at der var noget med fisk :-) og ja alt med måde. Jeg vil heller ikke være hysterisk denne gang, kun lige obs på de helt store ting. Og synes ikke jeg har energi til at surfe nettet tyndt

Den med rødt kød har jeg ikke overholdt, er man vant til afspise rødt kød i ny og næ skulle der intet ske, det samme gælder faktisk kattebakken, det har noget med nogle små parasitter at gøre(som også findes i råt kød) ved de fleste har man haft det og derfor uden for fare, man kan få det testet hos lægen
Undgået hårfarvning osv men har ikke skiftet alt shampoo ud. Vildt kød anbefaler de bliver gennemstegt, men den regel gælder faktisk uanset om man er gravid eller ej.
De siger man skal undgå kaffe og cola og igen bruger jeg alt med måde skal jeg dog have smertestillende må man kun få dem med P, pamol, pinex, panodil. Og man skal holde sig fra dem med I, ibumetin, ibuprofen, ipren osv

Anmeld

19. februar 2014

AnthonsMor

Frk. Borup skriver:

Ja hvad er det nu man skal huske/undgå - i grove træk?

Ingen røg eller alkohol.
Ingen light pga aspartam.
Husk vitaminer incl. folin.
Max to kopper kaffe.

Åh og hvad er det nu man skal huske med mad? Og alt det andet?

Ikke for mange rovfisk og lever

Anmeld

19. februar 2014

Frk. Borup

M (: skriver:

Ingen rødt kød, ingen hårfarve og vær obs på parfume, phthalater osv i dine skønhedsprodukter. 

Har ikke farvet hår i 8 måneder, så tjek ;-) og bruger neutral og Nilens jord i forvejen, da jeg nemt får udslæt, så også tjek til denne. Og kan ikke lide rødt kød,Så ingen problemer der :-D men tak for det :-)

Anmeld

19. februar 2014

M (:

Frk. Borup skriver:

Har ikke farvet hår i 8 måneder, så tjek ;-) og bruger neutral og Nilens jord i forvejen, da jeg nemt får udslæt, så også tjek til denne. Og kan ikke lide rødt kød,Så ingen problemer der :-D men tak for det :-)

Armen altså, så er det jo ingen sag at være gravid 

Anmeld

19. februar 2014

Frk. Borup

Hvis du kommer ud for, at du skal have smertestillende, skal det være dem der starter med p - panodil, pinex eller pamol. Og IKKE ipren eller de andre med i

Har indkøbt pamol til erstatning for mine vidunderlige ibuprofen ;-)

Anmeld

19. februar 2014

Frk. Borup

AnthonsMor skriver:

Ikke for mange rovfisk og lever

Slet ingen problem :-D ville være langt værre hvis man rent faktisk skulle spise skridtet :-D

Anmeld

19. februar 2014

Frk. Borup

M (: skriver:

Armen altså, så er det jo ingen sag at være gravid 

He he, har til gengæld en 4.5 årig, der kun kan bruge mor, og som er ret dårlig til at aktivere sig selv, og som er ret ligeglad med, at den berømte træthed har sat ind. Så ville faktisk hellere bekymre mig om kemikalier og kunne sove når jeg havde lyst :-D
Men ja, jeg har vist styr på det vigtigste nu :-)

Anmeld

19. februar 2014

LinLin

Det eneste der er totalt no og for mig er: alkohol, hårfarvning, tatovering... Ryger ikke, har ingen kat og mit kød skal Være gennemstegt uanset hvad det er....

Har tænkt mig stadig at drikke kaffe og cola!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.