fleregangsmødre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
11 svar
6 synes godt om
18. februar 2014

Mama2012

Hej alle!

Jeg har netop fundet ud af, at jeg er gravid med nr to

Sidste gang havde jeg en ret kompliceret graviditet med to indlæggelser, løsnet moderkage og lungemodnende medicin i uge 29.

Nu vil jeg gerne høre fra andre, der er gravid for anden, tredje eller ? gang om jeres graviditeter var meget forskellige?

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2014

De3Guldklumper

Mama2012 skriver:

Hej alle!

Sidste gang havde jeg en ret kompliceret graviditet med to indlæggelser, løsnet moderkage og lungemodnende medicin i uge 29.

Nu vil jeg gerne høre fra andre, der er gravid for anden, tredje eller ? gang om jeres graviditeter var meget forskellige?

Kram

Jeg har haft 3 ret ens graviditer.

Håber dog for dig at din bliver nemmere end første gang når nu du også har en du skal tage dig af ved siden af

Anmeld

18. februar 2014

anynom

Hej alle!

Kram

Tillykke!

Min første graviditet var meget kompliceret, døjede med truende for tidlig fødsel fra 27+4 og var indlagt i 7 uger (fik lungemodner, progesteron og blodfortyndende medicin). Endte med akut kejsersnit 37+0, min datter havde fødderne nedad. 

Anden graviditet gik lige efter bogen, fik dog en mild symfyseløsning, men fødte 40+1 efter få timer med veer  

Anmeld

18. februar 2014

Mama2012

JulieWH skriver:

Tillykke!

Min første graviditet var meget kompliceret, døjede med truende for tidlig fødsel fra 27+4 og var indlagt i 7 uger (fik lungemodner, progesteron og blodfortyndende medicin). Endte med akut kejsersnit 37+0, min datter havde fødderne nedad. 

Anden graviditet gik lige efter bogen, fik dog en mild symfyseløsning, men fødte 40+1 efter få timer med veer  

Åh, det er jeg så glad for at høre!

Har det helt skidt med at tænke på at skulle ligge ned i to måneder igen, det kan man jo ikke med en tumling ved siden af 

Håber af hjertet, at det bliver lettere

Anmeld

18. februar 2014

Mortilxx

Mama2012 skriver:

Hej alle!

Kram

Jeg blev for tre år siden indlagt i 27 uge grundet løsning af moderkagen, en væksthæmmet dreng samt svangerskabsforgiftning. Jeg fødte ved aks to uger efter jeg blev indlagt.
Denne gang startede graviditeten rigtig fint ud, kom til md scanning i uge 20 hvor han viste sig at være væksthæmmet (ligesom sin storebror), jeg blev scannet jævnligt efterfølgende og han ligger nu næsten på gennemsnitsvægten (han er ikke væksthæmmet/for lille mere).
Jeg er i dag 38+2 og skal føde i slutningen af denne uge ved pks.

Min sidste graviditet var enormt kompliceret med indlæggelse på i alt 3-3.5 måned, denne graviditet har (næsten) været uden komplikationer. Har og har haft en del bækkengener

Stort tillykke med graviditeten

Anmeld

18. februar 2014

Milas14

De 2 første graviditeter var meget ens og fødslerne med, men den 3 her har været styg. Meget kvalme, bækken/ ryg problemer og maaaange plukkeveer.. Har 5 dage til termin, og glæder mig

Anmeld

18. februar 2014

Mumto3

Har en kusine som havde et mareridt af en graviditet første gang, hun født ekstremt for tidlig, var indlagt i 1måned enden hun født. Anden graviditet gik som en leg, og hun fødte i uge 41 :-)

Anmeld

19. februar 2014

ette1987

Mine graviditeter har heller ikke været ens! Begge to ukomplicerede, men alligevel meget forskellige med symptomer osv. Til trods for det begge er drenge Fødslen håber jeg bliver ens

Anmeld

19. februar 2014

Clisolka

Først stort tillykke 

Der har ikke været så meget forskel på mine graviditeter - kun hvor meget jeg har taget på  Symptomer har der været det samme af 

Den første fik jeg konstateret graviditetsbetinget sukkersyge et par uger før termin. Jeg tog 23 kg på i det hele - og fødte ved et akut kejsersnit 39+5 (blev sat i gang dagen før). 

Da jeg så blev gravid med den lille havde jeg fået diabetes type 2 1½ år før, så det var med dobbelttjek igennem hele graviditeten. 7 kg nåede jeg i det hele at tage på. Jeg skulle sættes i gang 39+4, men han valgte selv at komme tidligere den morgen, ved en normal fødsel 

Anmeld

19. februar 2014

Mama2012

Tak, tak, tak for alle jeres svar!!!

Ved sidste graviditet var det blærebetændelse, der satte veerne i gang begge gange og det stoppede, da jeg fik forebyggende behandling... 

Tager til lægen i morgen og får en snak, for har allerede blærebetændelse nu og er PISSE bange for, at det fortsætter som sidste gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.