Men det er jo desværre forskelligt /: tror ikke alle vil sige jo større jo nemmere. Jeg frygter det bare meget, også synes jeg det er meget voldsomt af en baby.
Og hende jordemoderen jeg lige har snakket med var da bare jordens største sæk :s gamle kælling (undskyld
) hun gjorde det bare lige 10 gange værre for mig. Er så ked af hele situationen og vil bare gerne ha baby ud nu! 
Der er mange der, før de føder første gang, tror at det er dét at presse baby ud, der er det hårdeste. Men det er nemt, og en lettelse, at presse baby ud. Det hårde er veerne op til, og dér spiller babys størrelse absolut ingen rolle. Hvis du er bange for at briste, handler det mest af alt om held/uheld, og ikke babys størrelse. I min mødregruppe var vi to der bristede meget, og vi havde begge to helt standard babyer på 33-3500 gr. Samtidig har jeg veninder der har født babyer på 4500 gr. nærmest uden at have fået en skramme. Det handler om vinklen baby kommer ud med, om du er uheldig at der lige ligger en arm forkert, om vævet i din skede vender på den ene måde eller den anden i forhold til baby o.s.v. Og om JM er god til at guide dig når baby skal presses ud.
Så lad være med at gå op i størrelse, det er vitterligt en lille faktor under en fødsel.

Anmeld