stor baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2014

lineog4

Maria&Lukas skriver:

Vi må håbe det er den anden vej. Hvad skønnede de når de mærkede?

Alle mine pua den første er skønnet mindre både ved mærke og ved scanning. Dog ikke den største den dag vi var på afsnittet for gravide. Og skønnet har næsten været et kilo mindre, ved ikke om jeg eller mine børn er svære at skønne ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2014

Jibbe

Det er rigtig svært for Dem at scanne når babyen er så stor - altså den fylder jo meget af maven og de skal tage mål som derfor kan blive forkerte. Så der kan sagtens ligge en lille størrelse baby derinde, men som har drillet ved scanningen. Min første vejede 3510 og jeg sprak og det var en træls fødsel. Anden gang vejede min søn 4410 og var 58 cm - men vejen er banet 2 gang, så han smuttede ud, fik en lille bitte hudafskrabning og det var det. Og helt ærligt - jeg kunne slet ikke mærke forskel på størrelsen da fødslen var i gang.
Håber det kan berolige dig lidt - fordi det er ikke sjovt at være bange og urolig.

Anmeld

18. februar 2014

modesty

Men det er jo desværre forskelligt /: tror ikke alle vil sige jo større jo nemmere. Jeg frygter det bare meget, også synes jeg det er meget voldsomt af en baby.
Og hende jordemoderen jeg lige har snakket med var da bare jordens største sæk :s gamle kælling (undskyld ) hun gjorde det bare lige 10 gange værre for mig. Er så ked af hele situationen og vil bare gerne ha baby ud nu!

Der er mange der, før de føder første gang, tror at det er dét at presse baby ud, der er det hårdeste. Men det er nemt, og en lettelse, at presse baby ud. Det hårde er veerne op til, og dér spiller babys størrelse absolut ingen rolle. Hvis du er bange for at briste, handler det mest af alt om held/uheld, og ikke babys størrelse. I min mødregruppe var vi to der bristede meget, og vi havde begge to helt standard babyer på 33-3500 gr. Samtidig har jeg veninder der har født babyer på 4500 gr. nærmest uden at have fået en skramme. Det handler om vinklen baby kommer ud med, om du er uheldig at der lige ligger en arm forkert, om vævet i din skede vender på den ene måde eller den anden i forhold til baby o.s.v. Og om JM er god til at guide dig når baby skal presses ud.

Så lad være med at gå op i størrelse, det er vitterligt en lille faktor under en fødsel.

Anmeld

18. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har både fået en dreng på 3200 g og en pige på 4100 g, og der var ikke den store forskel

Anmeld

18. februar 2014

Nessie

Nu har jeg godt nok ikke født normalt nogen af gangene, men vil blot sige at min spinkle svigerinde har født en dreng på over 5 kg uden problemer

Og min datter blev skannet til at veje over 3900 gram da jeg var 37+0 (reelt 36+4), og jeg fik en tid til igangsættelse ugen efter, hvor hun så skulle have vejet over 4 kg. Hun vejede 3.370 gram ved fødslen, så de kan altså skanne rimelig meget forkert

Anmeld

18. februar 2014

Aabye

Hejsa.

Jeg skal til ekstra scanning, da min jordmoder mener vores søn er ret stor. jeg er 37+1 i dag.

Kan et barn blive for stort til at føde "normalt"? og er der en grænse for hvor stor han må være før de vælger kejsersnit?

Jeg har født 2 dreng.. Den ældste af dem vejede 3700 gram.. Og den næste vejede 4600 gram.. Det var den sidste der var nemmest og hurtigst at føde.. 

Jeg mener at grænsen går ved 5 kg.. Dog ved jeg at der er nogen (også herinde) der har født 5 kg børn vaginalt.. 

Begge to er forresten skønnet MEGET forkert.. Et helt kilo begge to.. Den ældste blev skønnet til at veje 4500 kort id inden fødsel.. Både via scanning og via føling.. Den yngste blev skønnet et kilo lettere end han var 12 timer inden fødslen.. 

Anmeld

18. februar 2014

Møn-Mor

Min datter blev skønnet til 3400 g 40+4 og kom ud dagen efter og vejede 4230 g. Hun var ude på 7 minutters presseveer, hvorimod min søn (første fødte) på 3840 g først var ude efter 1,5 times presseveer og et klip i mellemkødet.

Anmeld

18. februar 2014

Elbæk

Anonym skriver:

Hejsa.

Jeg skal til ekstra scanning, da min jordmoder mener vores søn er ret stor. jeg er 37+1 i dag.

Kan et barn blive for stort til at føde "normalt"? og er der en grænse for hvor stor han må være før de vælger kejsersnit?

Min søster vejede 5600 gram - og min mor fødte hende normalt. Men hun har evige mén bagefter.

Anmeld

18. februar 2014

et-ønske

Jeg synes du skal få en god lang snak med din jm om hvordan du har det. Det er vigtigste er jo at DU har det godt med at skulle føde
Min datter blev dagen før hun blev født skønnet til 4000 gr og ved gødselen vejede hun 4800 gr - dengang (8 år siden) sagde de efter fødslen at hvis de havde vidst det, så var det blevet et ks, alt over 4 kg skulle jeg ikke have født vaginalt men det er nok meget forskelligt?!

Held og lykke med fødslen

Anmeld

18. februar 2014

Skouboe

Ved min ældste scannede de ret meget forkert. Jeg blev scannet til 3600 i 39+0 og i 39+4 kom hun ud med en kampvægt på 4170.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.